Vi bruger posten i dag og brugte tidligere gls.
Jeg synes ikke, vi oplevede nogen deciderede tyverier, men nu sender vi jo heller ikke varer, som har værdi for privatpersoner.
Det eneste problem vi havde var, at pakkerne ofte blev temmeligt fladmaste undervejs - hvordan man kan mase en rulle gavepapir med 300 meter tæt rullet papir, er mig en gåde.. jeg kunne ikke bøje den, om så jeg hoppede på den.. man skulle tro, den blev kørt over af en truck.
Vi har en leverandør som ind imellem sender direkte til kunden for os, og han bruger gls - det giver jævnligt problemer, da man jo ikke lige kan hente pakken nede på posthuset, hvis man ikke er hjemme på dagen.. fx sendte vi sidst i december en pakke og kunden brokkede sig over, at det ikke nåede frem til jul.. vi kunne ikke finde pakken hos gls på deres track and trace, den var væk i systemet. 14 dage inde i januar kom pakken retur, hvor der stod, at den var anmeldt hos afsender, som ikke havde afhentet den.. Kunden siger, der ikke har været en anmeldelse og vi endte med at måtte give pengene tilbage, da hun skulle have brugt det til at pakke julegaver i.
Dette oplever vi nu også tit med posten, i sær i Københavns området, har nogen gange på fornemmelsen, at de ikke gider gå op af alle trapperne.. og så siger de bare, de har afleveret en seddel i postkassen, uden at gøre det.
Vi vælger postdanmark pga. man kan hente på posthuset og en ansat hos gls (min gamle nabo) har fortalt mig, at han ikke ville anbefale pakkeshops endnu, da der stadig manglede nogle "huller".. desuden er vores pakker som oftest for store til gls.
PS. jeg synes helt bestemt fra en gammel tråd at kunne huske, at du kører for gls på samsø.. er det ikke rigtigt? Ikke at der er noget galt i at reklamere for sin arbejdsplads.