|
Jeg er blevet "ansat" som kørende sælger, dog som selvstændig på den måde at jeg selv sørger for betaling til skat og moms. Jeg har pt. en gulplade seat altea, men overvejer at skifte bil, vil helst have en hvidpladet a4 avant. Men hvad ville være bedst for mig, jeg skal kører ca. 20.000 km året erhversmæssigt, og måske ca. 10.000 privat. Min altea er pt. privat eget, og der er betalt moms af den. Er det bedst at beholde den og evt. registrere den kun til erhverv og få penge tilbage i moms? Hvis jeg køber ny, skal jeg så købe den privat eller i mit cvr nummer? Er der fordele ved at købe guleplader ud over at spare nogle penge i afgift? |
Hvis du vælger at købe den nye bil og den samtidigt skal bruges privat, så skal den vel i eget navn.
Du kunne også sælge din Seat til din virksomhed og så ellers benytte den som firma bil, men jeg ved ikke om det kan betale sig, kommer anpå prisen =)
Og nu ved jeg ikke hvad du skal sælge, men som kørende sælger kan det muligvis være rart med plads i bilen til div. produkter (hvis du sælger fysiske produkter), og der kan en gulplade bil da være og foretrække, hvis vi skal se bort fra de penge du også spare i afgift.
dbh Rasmus
Bliv gratis medlem