3) Links fra andre websites - både til forsiden, men i høj grad også til konkrete undersider med fokus på de ord i gerne vil findes på
Specielt det sidste er ekstremt vigtigt!
Hej Mikkel.
Jeg er enig, men kan et website med fx 1000 sider ikke godt ranke nogenlunde på non-competitive søgeord med links kun til startsiden og ingen links til undesiderne (og med en god intern linkstruktur)? Det er naturligvis bedst med links til de enkelte sider og den rette ankertekst, men det er vel ikke enten eller?
Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.
Jeg er enig, men kan et website med fx 1000 sider ikke godt ranke nogenlunde på non-competitive søgeord med links kun til startsiden og ingen links til undesiderne (og med en god intern linkstruktur)? Det er naturligvis bedst med links til de enkelte sider og den rette ankertekst, men det er vel ikke enten eller?
Hej Dennis,
Man kan godt ranke et webside godt på søgninger uden den store konkurrence, næsten uden eksterne links. Det kræver blot et veloptimeret site med en rigtig god intern linkstruktur og det rigtige indhold.
Men det varer kun indtil nogen med en mellemgod side på samme søgeord arbejder lidt på noget linkbuilding, og vupti, så ser din side kun fodsålerne, når den anden side spurter forbi.
Hvis man kun tænker på ranking på et givet udtryk, er det helt klart, at man får størst gevinst i forhold til arbejdsindsatsen ved at skaffe sig flere links. (forudsat, at man har en hæderlig side på plads i forvejen).
Men hvad skal jeg gøre? Det skal være billigt og nemt, behøver ikke være det fantastisk mest effektive der findes.
Kom i gang med Franks gode råd - de koster kun lidt tid foran skærmen.
- og så kan jeg tilføje at jeg brugte nogle af de links der er nævnt i Franks henvisning til udsendelse af pressemeddelelser. Det fik mig placeret på side 1 på google på to af vores væsentlige søgeord (samt gav mig 3 ægteskabstilbud).
Ja jeg vil sige det samme: kom igang med at læse alle de spørgsmål/svar der er givet under seo rubrikken, jeg gjorde det samme for et par mdr siden, og uden at have forstand på hvad jeg gjorde ligger min side på side 1 nu på alle relevante søgeord, det har til dags dato kostet 0,- , men selvfølgelig en hel masse lærerige timer bag skærmen
Ud fra et hurtigt kig på siden, vil jeg sige at det vigtigste som mangler er unikke og beskrivende titelkoder på alle siderne. Du har brugt den samme titelkode til alle siderne "Thurø Minigolf". Det betyder groft sagt, at det vil være svært at blive fundet på meget andet end "Thurø Minigolf".
Der er lidt med koden, fx er bl.a. <head>...</head> sektionen angivet 2 gange (den er også nede i body sektionen). Men det vigtigste er det med unikke titelkoder.
Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.