Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem ejer virksomheden?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal på Amino månedligt checke hvem der nu ejer en virksomhed.
Vi har snakket med CVR og de kan ikke levere data.
Er der andre steder hvor man mod betaling kan lave et udtræk af en database og se hvem der nu ejer en virksomhed?

Dbh Martin

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være helt sikker, vil jeg mene at www.kob.dk kan levere den ydelse.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hej Martin

Prøv at tage fat i Experian - De har et produkt der lyder til at matche jeres ønsker.

http://experian.dk/Produkter/Produkter%20a-z/Firmaovervaagning/Funktioner.aspx

 Problemet med KOB/Experian er at de skal have godt 100 kr. for det pr. virksomhed og vi skal overvåge godt 3.000 virksomheder om året, så det bliver latterligt dyrt..
Det er underligt at CVR ikke kan klare det.
Vi har mailet BIQ og så må vi se om de kan gøre det billigere..
Men hvis i har andre forslag, så kom endelig med dem.

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Taler vi ApS og A/S eller?

Problemet er at CVR  ikke har data på disse. Der er selskaberne selskaberne selv der er forpligtiget til at føre en anparts- eller aktiebog over ejerkredsen. De data der er tilgængelige via CVR er stiftere og ledelse. De eneste andre ejeroplysninger er dem der bliver indberettet via regnskabet (større ejerandele).

Henrik

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, der er ingen lovgivning i DK, der siger at offentligheden har adgang til ejerskabet af virksomheder med begrænset hæftelse. Som tidligere nævnt skal A/S og ApS m.v. oplyse større ejerandele, men der er rigtigt mange virksomheder der ikke skal p.g.a. kapitalens størrelse.

Endvidere er der ingen der ingen garanti for at oplysningskravene er opfyldt, jeg har set masser af eksempler hvor selskaber har fået blanke revisorpåtegninger, selvom der burde være oplysninger om ejerforhold i regnskabet.

De oplysninger KOB/Experian kan levere er typisk fra det sidst offentliggjorte regnskab, d.v.s. oplysningerne kan være forældede. For de børsnoterede virksomheder er det en helt anden historie, for de skal offentliggøre større aktiehandler (reelt er det de større aktionærer der har indberetningspligten).

Ejerforholdene i virksomheder uden begrænset hæftelse (typisk personligt ejede) vil du kunne finde hos cvr.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er så mange, så ville jeg prøve at høre om D&B (Dun & Bradstreet) har et passende produkt. Der var tidligere alle de informationer man havde brug for, indehavere, regnskab og selvfølgelig den berømte rating... men det med en månedlig update på de data du nævner, skal nok lige checkes...

Kunne være sjovt at høre hvad du finder ud af..

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger altid http://nnebasis.dk/, før jeg tager til møde med en ny kunde.

Den findes vist også i en 'pro' udgave.

 

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Martin Thorborg:
Problemet med KOB/Experian er at de skal have godt 100 kr. for det pr. virksomhed og vi skal overvåge godt 3.000 virksomheder om året, så det bliver latterligt dyrt..
Det er underligt at CVR ikke kan klare det.

Nu kunne man tro at de data vi selv i virksomhederne er forpligtet til at ajourføre hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (CVR-registret) er noget det offentlige burde stille (næsten) gratis til rådighed, men sådan er det ikke :-(  Vi vedligeholder selv et register som det offentlige efterfølgende sælger tilbage til os med en fortjeneste på et 2-cifret millionbeløb. Dette sker oftest gennem forhandlere der har brugt i omegnen af 3 millioner for at blive forhandlere - derfor er priserne absurde.

Alle data du kan købe os Expidan, KOB, D&B, Krak osv. har de selv købt hos CVR-registret. De skal så betale for formidling hver gang de sælger dem til dig med en god fortjeneste. Det kan dog være du får mere med hos de respektive udbydere, så som email og navne på kontaktpersoner inden for de forskellige områder.

Syge forretningsvilkår for cvr.dk

Jeg forventer de komme efter Hotfrog på et tidspunkt - det skal nok blive underholdende. HotFrog har tilsyneladende høstet alle virksomheder i Danmark inkl. min lukkede enkeltmandsvirksomhed som var flere år gammel. Det synes jeg var usportsligt, uprofessionelt og irriterende men på den anden side ligger der et spændende opgør og venter *)

CVR har med vilje gjort det svært at søge oplysninger på www.cvr.dk, mens HotFrog gør alt for at eksponere disse oplysninger. CVR skal i følge lovgrundlaget gøre det muligt for borgere og virksomheder at lave opslag, men forsøger jo samtidigt at forhindre enhver fornuftig og systematisk brug af denne service.

Tænk på de samfundsmæssige omkostninger ved at man i webshops f.eks. ikke blot kan skrive 'Amino' under kundeoprettelsen og webshoppen automatisk finder den korrekte virksomhed i Nordvest med CVR-nummer og det hele. Nå, det er en anden sag.

Martin Thorborg:
Men hvis i har andre forslag, så kom endelig med dem

En bruger på Amino har lavet dette demonstrationssoftware som ikke kan anbefales at bruge i produktion uden forudgående aftale med CVR.

CVR webservice

 

 

*) Nu kunne man få det indtryk at jeg beskylder HotFrog for at bryde lov om ophavsret, men dette er naturligvis ikke tilfældet. Jeg anerkender at alle virksomhederne på HotFrog kan være oprettet manuelt af brugerne og/eller at HotFrog betaler over 1 krone pr. visning pr. firma pr. bruger og/eller der foregår noget jeg ikke er bekendt med.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)