Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et bedre Amino-brainstorm..?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

Jeg har været her i et godt stykke tid, on and off, og ud over at synes, at dether er et fantastisk initiativ begået af hr. Thorborg, så er der også tanken der lurer om, at det kan gøres ikke bare godt men supergodt.

Jeg vil gerne høre folk, om de har nogle ideer til hvordan Amino kan gøre bedre. Skriv endelig løs!

Her er så mine umiddelbare ideer:

- En Amino-bot, som sender en mails om tråde der kunne være relevante for en, selvom man ikke deltager i debatten i forvejen. (I mit eksempel kunne det være design, designkonkurrencer, branding, superfortælling, visuel idenditet osv..)

- En måde at "meta-katagorisere" sit indlæg på, så det er nemmere for folk med hang til at deltage i en debat om noget specifikt at kunne finde rundt i hvad der er blevet skrevet om hvad de synes er interessant.

-Mulighed for en mere uddybende profil - hvor man kan have fritekst, billeder, albums, blogs og hvad der dertilhører en superudvidet profil i øverste potens.

-En bedre mulighed for at gruppere sig og netværke, så brugere med speciel interesse bedre kan finde sammen, og andre brugere, der har behov for denne interesse kan stille spørgsmål til den relevante gruppe, samt til forum i sin helhed.

-Videnbase/AminoWiki. Alt hvad der bliver skrevet her på forum er viden, men det kan være svært at undgå at stille det samme spørgsmål igen, hvis man ikke kan finde det der blev svaret på det forgående.

Det var lige hvad jeg kunne finde på. Håber flere vil smide en idé - og endelig, at idéerne bliver gemt og forhåbentlig processeret til virkelighed :)

Hilsen David

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:26
Jeg synes det er gode forslag du kommer med. Jeg er ny bruger her på siden, og blev lidt overrasket over det sprog der findes her på siden.
Herunder tænker jeg på sprogbrugen f.eks. ved funktionerne "Juridsk krims krams", "Der er nu 41 iværksættere og 334 anonyme krystere online på Amino." osv.
Det virker i mine øjne ikke umiddelbart som et seriøst forum når jeg som ny tilmelder mig. Jeg gav det chancen, og fandt ud af at der er rigtig mange gode emner/indlæg herinde.

Jeg er ikke selvstændig på nogen måde, men driver i min fritid en portal for lærerstuderende - www.laererstud.dk. Her har jeg bla. integreret nogle af de ting du efterspørger.
Jeg kan varmt anbefale, hvis nogle ting skulle laves om, at:
* Der blev kørt et phpbb forum ind (den skabelone www.laererstud.dk er bygget op omkring)
* Tonen blev mere "formel" fra admin side
* Bedre layout, måske en forside, som byder den nye bruger velkommen
* 100% dansk oversættelse af siden (denne side er jo opbygget omkring en engelsk skabelon, hvor alle filerne åbentbart ikke er blevet oversat til dansk)

Anders

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 17:12
Dato: 6/15/2006 4:26:13 PM Forfatter: Anders_Aarhus Jeg synes det er gode forslag du kommer med. Jeg er ny bruger her på siden, og blev lidt overrasket over det sprog der findes her på siden.
Herunder tænker jeg på sprogbrugen f.eks. ved funktionerne ''Juridsk krims krams'', ''Der er nu 41 iværksættere og 334 anonyme krystere online på Amino.'' osv.
Det virker i mine øjne ikke umiddelbart som et seriøst forum når jeg som ny tilmelder mig. Jeg gav det chancen, og fandt ud af at der er rigtig mange gode emner/indlæg herinde.

Det er vist smag og behag. Hvorfor må noget/nogen ikke være lidt anderledes?

Er det ikke noget at det der kendetegner en dygtig iværksætter, at man formår og skille sig ud fra flokken?

Personligt kan jeg godt lide den afslappede og lidt uformelle stil, som Amino bærer præg af.

Ellers nogle gode ideer David!

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 17:18

Anders

Jeg tror faktisk de fleste synes godt om den direkte tone på Amino,

Jeg nyder at tage et frikvarter fra min pind ind imellem på Amino,

netop pga der ikke er så meget formelt fis.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 17:40
Hver mand sin mening - er det ikke sådan man siger :)

Jeg er blot overrasket over at en seriøs side som denne har så uformelle toner. Efter mit hoved er juridiske ting ikke krims krams, det er altsammen noget vi skal forholde os til.

Jeg påpeger også, at jeg som ny bruger blev overrasket over den "lidt uformelle/uprofessionelle" tone som man mødes med ved registrering.
Forhåndsindtrykket af en side betyder ufattelig meget, og hvis det ikke var for min nysgerrighed og for nogle artikler jeg kunne bruge, kunne jeg hurtigt blive skræmt væk igen, og tro at siden nok mest henvendte sig til teenagere, der havde en ide, som de gerne vil have penge til.

Anders

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 18:26

Anders  

" lidt uformelle / uprofessionelle tone"

Det er da muligt at der kunne ændres visse ting på Amino,

hvorved Amino ville få samme trafik som laererstud.dk

tænk på at Amino er besøgt af en utrolig broget skare, hvor du måske kommer fra

en mere struktureret verden hvor alt er skemalagt, og en klokke fortæller hvornår der er pause,

netop dette misbehag ved en skemalagt hverdag tror jeg er udtalt for de fleste her på Amino.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 18:41
"Hvorved Amino ville få samme trafik som laererstud.dk
"

Jeg er ude igen fra dette forum. Hvis man ikke kan forholde sig objektivt til tingene, så tror jeg ikke stedet her er noget for mig.

Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hele tråden er sådanset lidt ligegyldig, da Amino er bygget på et stykke standard software, som Thorborg ikke kan ændre på.
- Hvis der er nogle virkelig gode forslag, skal de kunne foretage eksternt, som det ses med Sunes RSS-feed og den nye søgefunktion.

At lave en ekstern side med profiler, kunne lade sig gøre, men det er unødvendigt. Folk der ønsker at fortælle mere om sig selv, linker til deres blog i signaturen :)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 18:54
Dato: 6/15/2006 6:40:40 PM Forfatter: Anders_Aarhus ''Hvorved Amino ville få samme trafik som laererstud.dk ''

Jeg er ude igen fra dette forum. Hvis man ikke kan forholde sig objektivt til tingene, så tror jeg ikke stedet her er noget for mig.

Anders

Det synes jeg ville være synd Anders! Fordi dig og Hans har fået en skæv start betyder det ikke, at du ikke kan få en masse ud af dette forum. Derudover er det en smule syndt at hele foummet skal stemples som subjektivt, fordi du har en uheldig oplevelse.

"Jeg påpeger også, at jeg som ny bruger blev overrasket over den "lidt uformelle/uprofessionelle" tone som man mødes med ved registrering."

Der er ikke noget som helst uprofessionelt over dette sted. Tonen er meget anderledes end mange andre steder, og amino er efterhånden kendt for at være et sted hvor man går efter bolden. Da jeg i sin tid meldte mig til herinde fandt jeg tonen forfriskende og i dag synes jeg den er en af de ting der gør det her sted så specielt. Men som du siger, vi er nok forskellige!
Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 18:55

Anders

i dit andet indlæg her på Amino, giver du et ordentligt huk, til hvad du betegner

som "uprofessionel og uformel forum"  befolket af teenagere,

Hvis du ikke kan tåle en smule ironi, så drop din nedladende infaldsvinkel

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)