Hej Amino Jeg har lige et spørgsmål vedr. Dandomain URL'er og deres redirects til forsiden. Hvis man retter navnet på en vare, så retter man dermed også URL til til varen. Den gamle URL vil herefter blive redirected til forsiden, og varen man man rettede navnet på får en ny URL. Det samme gør sig gældende, hvis man retter i menuer! Er det ikke et problem i forhold til google? Vil google næste gang den crawler den "gamle" URL - som nu bliver redirected til forsiden - fjerne dette resultat, eller vil resultatet for altid ligge i google til irritation for besøgende, der ikke får det resultat, som title og description beskriver. Hvis det er tilfældet, så skal man ihvertfald tænke sig grundigt om, inden man opretter en masse varer, som man så har tænkt sig at rette til løbende?! Håber jeg gjorde mig forståelig. Søren |
Den mest optimale løsning når man benytter redirects er, at viderestille gammel URL til den ændrede vares nye URL eller til varekategoriens produktoversigtsside. På denne måde videreføres mest mulig værdi til en destination så tæt på det specifikke produkt som muligt. – Man kan dog diskutere, om blot små modificeringer af af varens navn, bør få automatisk indflydelse på URL'en. Jeg foretrækker personligt at kunne rette disse forhold manuelt.
Til anden del af dine spørgsmål: Varens gamle URL vil blive fjernet fra Googles søgeresultat ved næste crawling. Varens nye URL skal herefter kæmpe sig op i søgeresultaterne på ny, hvilket kan tage sin tid.