Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man køber en vare uden for EU, altså import, og er momsregisteret, hvordan skal regnestykket så se ud?

Varepris uden moms:
1000

Importmoms(Moms af varer og ydelser i udlandet):
250

Købsmoms(fradrag):
250

Resultatet er=0

Så skal varen sælges til privat dansker:
Salgspris inkl 25% moms:
2500

Salgsmoms:
500

Så jeg ender med at betale hele 500 kr til skat, er det korrekt?
Er det ikke kun merværdien - det man tjener på varen, man skal betale i moms i sidste ende, burde det ikke være 250 istedet?

Hvis det var en vare jeg havde købt i Danmark med moms for 1250 og solgt i Danmark til privat for 2500,
vil jeg kun have skullet betale 250 i moms til skat ?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:54

Kunne du godt bruge en revisor, bogholder, advokat eller jurist? Så få lige nu 3 gratis og uforpligtende tilbud fra Ageras. Klik her! 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 00:44

Du har jo fået et fradrag på 250,- kr. af din importmoms. Dermed ender du jo rent faktisk kun med at betale 250,- kr. i moms. Det er sådan det danske moms system fungerer - At man indbetaler fuld moms for udsalgsprisen på de vare man sælger, men tilgengæld får refunderet den købsmoms (eller sparer 25% ved at købe momsfrit som virksomhed..)

I dit konkrete regnestykke koster varen fra (USA?) 1000,- kr. ex moms. Skat kræver så at du betaler 250,- kr. i moms, ligesom du skulle have gjort ved en dansk butik. Varne koster altså 1250,- kr. inkl. moms. Du noterer selvfølgelig de 250,- kr. moms i dit regnskab.

Du sælger den videre for 2500 kr. inkl moms. Salgsmoms: 500,- disse noteres også i dit regnskab.

Du har nu et overskud på 1250,-. Nu er det så blevet den tid på kvartalet hvor du skal indberette moms. Du indberætter slagsmoms for 500,- kr. og købsmoms for 250,- kr. Du får nu et indbetalingskort fra skat på 250,- kr. som du skal betale, og dit overskud ender med at være 1000,- kr. rent.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:57

Nej Michael...det er ikke korrekt.

Han ender med at betale 500 kr. i moms..idet det er import fra 3. lande vi taler her.

Dit regnestykke ville gælde ved køb/salg i DK!

Hans regnestykke er derimod o.k.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 01:01

Der er helt klart noget jeg er gået galt af der? Nu har jeg aldrig selv haft import fra det store udland i virksomhedsregi, men var nu ret sikker på at det forholdt sig sådan.

Det vil altså sige at han skal betale 500 kr. i slagsmoms plus 250,- kr. i importmoms, og kun får et fradrag på 250,- kr? Ja han betaler 500,- kr. moms, hvis den indkøbte vare er ex moms. Man ville da tilsvarende skulle betale 500,- kr. i Danmark hvis man kunne købe en vare til 1000,- eksklusiv moms og solgte den videre for 2500,- kr.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:04

Ja...!

Importmoms                             -250

Modregnes i ind. moms        +250

Salgsmoms                              -500

At betale                                      500

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 01:11

Så bliver overskudet da også 1000,- ? Jeg fik nok formuleret det mere kryptisk end nødvendigt, men det vi vist er enige om, er at den hedder:

indkøb:                         -1000

Imp. moms:                -250

Salgsmoms:              +500

Imp. moms frdrg:      +250

Salgspris:                   +2500

Med min hovedregning giver det da 1000,- kr. Forskellen på vores to beregninger, er om man får importmoms fradraget fra skat eller en anden side. Jeg troede som sagt at det kom fra skat, men det er måske ikke tilfældet?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:23

Ja...vi er nok enige.....! Er lidt sent nu!

Men netto om du så importerer eller køber varen til videresalg i DK vil det være 1000 kr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)