Igen igen er Postdanmark ude på dybt vand. Er der nogle herinde der har erfaringer med at modtage penge fra PostDanmark på efterkravsforsendelser? Jeg har for 2 måneder siden sendt en pakke til en kunde pr. efterkrav, kunden har modtaget pakken og betalt. Fint
Derimod har PostDK nu mine penge, og dem vil de ikke sådan videre ud med, pengene for pakken er blevet efterlyst, helt uden den forventede reaktion, forleden dag sendte jeg så pr. e-mail en rykker til dem med krav om at have modtaget penge indenfor 10 dage, ellers ryger de til inkasso.....
Her til morgen får jeg så svar at de på grund af et nyt IT system først ser sig i stand til at svare om 2 uger. arrghh.....
Gode ideer efterlyses.... Jeg kunne ikke forestille mig at man får noget ud af en inkasso sag - selvom det kunne være fedt at putte PostDK i RKI
Var selv ude i noget lignede for 2 år siden. Og da jeg rykkede efter 2 måneder blev jeg henvist til en hjemmeside hvor der stod at behandlingstiden var op til 6 mdr. eller noget i den stil.
Jeg var en gang ude for at en leverandør sendte pr. efterkrav, vi betalte så naturligvis pakken og modtog. En måneds tid eller halvanden (tror det var så lang tid) modtager vi så faktura fra leverandøren, da de ikke har modtaget pengene af Post Danmark. Vi blev dog forholdsvis hurtigt enige om at det bestemt ikke kunne være vores problem at de ikke havde modtaget pengene.
Så burde du modtage den del af PO-PA blanketten der tilhører dig, indenfor et par få dage efter pakken er afleveret, og med den i hånden kan du jo så gå på posthuset. Hvis det tager længere end et par få dage, så kontakt kundeservice på 80 20 70 30, og du burde have en afklaring på det indenfor relativt kort tid.
Hvis ikke så smid mig en PM, så angriber jeg problemet fra den interne side
har prøvet det samme de får det lille pis brev væk hehe :) men ventede bare lang nok tid. du burde lave en konto ved BG bank du kan spare gebyr og tid ved det. Mener at de bare sætter pengene ind så. har ikke prøvet men kan anbefale det. :)
Det er korrekt, at hvis man har en girokonto, så kan pengene overføres direkte til ens konto. Samtidig er gebyret modtageren skal betale noget mindre. Normale postopkrævning ´postanvisnings pakker koster 30 kr. hos modtageren, mens det kun koster 12 kr. hvis afsender har en girokonto.