Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellen i Network SALES og Network MARKETING

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er er på AMINO, i kraft af iværksætter-interesse; normalvis holder jeg mig fra kommentere indlæg der vedrører min branche, Network Marketing, idet en stor del af de oplæg og indlæg der florere var besvaret eller om ikke andet, så manet i jorden, blot ved at researche BARE en lille smule. En dialog med en networker IRL, som LEVER af gentagen, passiv indtægt er ofte nok (spørg ikke en wannabe - dem kan du trække rundt i manegen, derfor opstår der uvidenhed og misforståelser omkring essensen af Network Marketing).
 
Inspireret af et andet indlæg, vil jeg lige kortlægge forskellen i de praktiske principper i Network Marketing ude på "slagmarken". Når man betragter et Network-selskab fra sidelinien bør kan kende forskellen på at bruge et netværk til at SÆLGE igennem eller FORBRUGE igennem (det er det samme, tænker du, men nej).
 
Nogle selskaber er nødtvunget til at sælge og flytte produkter hele tiden til NYE kunder, grundet for lavt genkøb eller for lang "holdbarhed" på et givent produkt, her skal du se forskellen på Network SALES og Network MARKETING, eks. vil et netværksbaseret støvsugerfirma være langt mere SALES end MARKETING.
 
Det er muligt, at støvsuger-selskabet benytter flerledet afregning - men grundet det faktum, at en støvsuger ikke er en forbrugsvarer, som løber tør eller ikke virker efter en måned, er hver enkelt sælger være nødt til at hente indtægt fra at sælge nye støvsugere helet tiden - hver eneste måned - dermed vil der automatisk være en latent begrænsning i antallet af sælgere i en by/område, men jeg mener nu slet ikke et sådan firma nogensinde vil nå en grænse; det regulere sig selv.
 
MEDMINDRE man er uetiske og konstant registrere nye distributøre som køber varelager hjem - blot for at gentage processen (eks: benytter nogle MLM selskaber sig af muligheden for en høj startomkostning, en omkostning som ingenlunde stemmer overens med den ydelse man betaler for, men grundet den høje startomkostning, kommer broderparten af distributørernes indtægt fra at skabe NYT netværk, fremfor forbrug af produkter eller serviceydelser i et eksisterende netværk; eller ihvertfald en begrænset indtægt i forhold til det at skabe nye i netværket).
 
For at komme ind på defitionen af Network MARKETING , må jeg tage ordet "sælgere" ud af ligningen, og istedet sætte DISTRIBUTØR kasketten på den person, som er engageret i et givent selskab (det gælder ihvertfald for min/vores filosofi).
 
Jeg lever idag af gentagen passiv indkomst , som kommer fra et netværk af distributører, som hver eneste måned, måned efter måned, forbruger vore produkter. X antal af disse distributører bygger aktivt større netværk, x antal bygger ikke som sådan netværk, men deler en begrænset mængde produkter med egen husstand og familie - og nu da en "tilfældig forbipasserende".
 
En stor gruppe derimellem har mindre eller større netværk af en masse mennesker, som hver eneste måned forbruger produkter, som de sandsynligvis aldrig ELLER kun periodisk slipper. Afkastet fra det netværk, som de bygger ENGANG (modsat støvsugermanden) dækker alt fra eget forbrug, ekstra lommepenge, godt løn-supplement til levevej, GOD levevej til fuldstændig økonomisk uafhængighed.
 
Det jeg beskriver er definitionen på den måde vi driver forretning i mit selskab - vi kalder det ACCESS Marketing ; vi finder nye måder at nå slutbrugeren på. Vi har et koncept, som gør at det personlige forbrug en husstand som mininum har, svarer til vores minimumskrav som distributør, derfor har vi store k

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
 
 
Lasse, du skriver at man ikke skal spørge en wannabee om MLM da denne er uvidende og dette afstedkommer misforståelser - jeg er helt enig.
Men det er ikke nemt at få den rigtige networker i tale, der er en del hjemmesider hvor man søger distributører / sælgere, hvis man kontakter en af disse, er det stort set umuligt blot at få at vide
hvilken branche det omhandler, ligesom firmaets homepage er klinisk renset for kontaktdata.
men man er som regel lige så heldig at man kan få "den absolut sidste plads" på et snarligt infomøde.
 
Så sker der det at folk får assosiationer til fredag d. 13 sent om aftenen i tordenvejr,
og man henholder sig til hvad en tilfældig wannabee har at fremføre af halve sandheder.

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans,

De websites du omtaler fungere er hovedregel sites skabt for at "screene" folk, sådan de personer der viser sig interesserede i sidste ende som regel formodes at være at rette kaliber.
 
Men netop det faktum, at der iøvrigt er udbredt diskretion, anonymitet omkring sådanne sites, skyldes at vi i denne branche i høje grader involvere os med andre forretningspartnere som har vurderet os som sponsorere: De kan li´os, de kender os, de stoler på os. Derfor fungere eks. min site: www.tni.com/824976 ikke som rekrutteringssite; de som kommer til den side kender vores firmaer, vore produkter - min pointe er: Hvis jeg giver dig mit link, www.tni.com/824976 - og du kender mit firma, mine produkter, vil du (hvis vi ikke FORUD har kommunikeret, været i dialog) sige: Lasse, det kender jeg, ikke interesseret!
 
Hvis jeg derimod eksponere mig selv overfor dig med hvem jeg, hvad min forretning betyder for mig - samt facts og visioner - inden vi kigger hjemmesider som www.tni.com/824976, så når budskabet dig; du bliver screenet...
 
Derfor benytter jeg eks. min personlige website ( www.lasseburholt.com ) som "icebreaker".
 
Det var forklaring på anonymiteten på decideret rekrutteringssite; jo ingen grund til at spilde til på dem der bare snuser - og reelt ikke er interesseret. Skægt er det jo, at når jeg ser en GOOOOOGLE ad eller en "Arbejd hjemmefra" ved jeg med det samme hvilket selskab det drejer sig om. Men det virker jo for dem - jeg kommer blot ikke i dialog med dem :-)
 
Lasse Burholt, Networker

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse
 
det er netop her jeg mener problemet opstår,  jeg skulle gerne købe dine produkter pga deres fortræffeligheder, og ikke for at være høflig, fordi du har brugt din kostbare tid på mig.
Der kan jeg godt forestille mig at nogle har svært ved at sige nej
 
 
 
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans,

Min kommentar var i relation til rekrutteringssider - men som du kan læse i mit oprindelig indlæg, så handler Network Marketing om at skabe et stort netværk af forbruger.
 
Hvis jeg vil sælge produkter, henviser jeg naturligvis til en produkt-hjemmeside.
 
Tak for kommentarerne, Hans!
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 03:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I overkommunikerer!

Skriv hvad I vil. Jeg personligt gider faktisk ikke at læse jere indlæg, fordi de er for lange - og fordi jeg véd ikke hvad det hele handler om.
 
Så: skriv tydeligt; hvad er det I egentlig snakker om..!
 
Sådan er det med dether med at formulere sig.. Sorry ;)
 
 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

David,

Nu skal jeg nok lige fortælle dig TYDELIGT hvad JEG gerne VIL; nemlig rose din website, den er herre-flot :-)
 
 
Lasse
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Lasse :) Det er herregodt at få noget god respons - især når min hjemmeside kun er på een side

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

 
Nu har du jo tilladt dig, at omtale NM-telefoni dvs. ACN i ikke-positive vendinger, så derfor vil jeg hermed tillade mig at kaste lidt mudder tilbage - håber at det er OK...!?
 
Du er jo så himmelsk glad for Morinda''s Tahitian Noni Juice, som nærmest omtales som en healingsdrik eller Asterix trylledrik...!?
 
Du glemmer at fortælle, at Tahitian Noni Juice er et KOSTTILSKUD. Dvs. der er INGEN dokumenteret virkning - og hvis der er en virkning, så må man IKKE anprise kosttilskud, hvilket vil sige, at man må ikke over for forbrugeren/kunden sige, at juicen/kosttilskuddet virker på ditten eller datten...!?
 
Man må kun anprise lægemidler og naturlægemidler, da disse har en dokumenteret virkning - og således også er godkendt i forhold til denne dokumenterede virkning (samt evt. bivirkning).
 
Det er rigtigt, at juicen blev godkendt af EU for nogle år siden - men hvilken godkendelse - fødevaremyndighederne har kontrolleret juicen og fastslået, at den IKKE er farlig at drikke...!?
 
Dette er altså en ganske almindelig fødevare-godkendelse, som ALLE kosttilskud og øvrige fødevarer SKAL have inden markedsføring og salg.
 
Hvis I vil have jeres livs-eliksir godkendt som et lægemiddel, så I må anprise det, - jamen så skal det jo godkendes af lægemiddelstyrelsen under sundhedsministeriet - og altså ikke fødevarestyrelsen under fødevareministeriet...!?
 
Men dette har sandsynligvis IKKE nogen interesse fra Morinda''s side, da almindelige mennesker formentlig IKKE må løbe rundt og sælge lægemidler...!?
 
Sidst - men ikke mindst - skal du huske at opkyse folk om, at en måneds forbrug af juicen (1 flaske) koster ca. 400 DKK pr. person...!?
 
Dvs. ca. 1.600 DKK pr. måned pr. husstand - svarende til ca. 19.000 DKK om året - hvor mange har råd til det...!?
 
Det er efter min mening ren og skær kvaksalveri...!?
 
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Krabsen,

Do your research... Tahitian Noni Juice er IKKE et kosttilskud, men godkendt i EU under Novel Food.
Tahitian Noni Juice er en juice (Tahitian Noni Juice er pr. definition mad) - en juice med ekstra ordinære egenskaber.
 
Til orientering har vi i vores team en markedspenetration p.t. i Norge på under 1:140, svarende til at for hver 140 nordmænd drikker 1 nordmand 1 flaske Tahitian Noni Juice om måneden - en omsætning der totalt set var over 100 millioner norske kroner i 2004.
 
Så... "Krabsen", whoever you might be, nogen må jo drikke det... og de gør det igen og igen, ganske ligesom dine kunder igen og igen ringer gratis til hinanden.
 
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange distributører du har i din ACN organisation, ikke jeg skal dømme dine evner udfra størrelsen af din organisation, men mere for at høre om du har 3, 9, 27, 81, 243, 729 osv. ned gennem niveauerne... point is: Du har i dit regnestykke i et andet indlæg nævnt den 6% udbetaling ACN giver på 7. niveaus distributører, men glemte at nævne procenterne ned til niveau 7 - så, "Krabsen", whoever you might be, hvor ligger størstedelen af din distributør-organisation på nuværende tidspunkt: ujævnt fordelt på niveau 1 - 7 eller som en stor "klump" i de første niveauer?
 
Giv ikke svaret i det forum, for useriøs ping-pong frem og tilbage - men kontakt mig evt. på MSN, så kan vi dele informationer, saglig kommunikation - jeg fremmer at forholde mig så objektiv som overhovedet mulig.
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)