Jeg er er på AMINO, i kraft af iværksætter-interesse; normalvis holder jeg mig fra kommentere indlæg der vedrører min branche, Network Marketing, idet en stor del af de oplæg og indlæg der florere var besvaret eller om ikke andet, så manet i jorden, blot ved at researche BARE en lille smule. En dialog med en networker IRL, som LEVER af gentagen, passiv indtægt er ofte nok (spørg ikke en wannabe - dem kan du trække rundt i manegen, derfor opstår der uvidenhed og misforståelser omkring essensen af Network Marketing).
Inspireret af et andet indlæg, vil jeg lige kortlægge forskellen i de praktiske principper i Network Marketing ude på "slagmarken". Når man betragter et Network-selskab fra sidelinien bør kan kende forskellen på at bruge et netværk til at SÆLGE igennem eller FORBRUGE igennem (det er det samme, tænker du, men nej).
Nogle selskaber er nødtvunget til at sælge og flytte produkter hele tiden til NYE kunder, grundet for lavt genkøb eller for lang "holdbarhed" på et givent produkt, her skal du se forskellen på Network SALES og Network MARKETING, eks. vil et netværksbaseret støvsugerfirma være langt mere SALES end MARKETING.
Det er muligt, at støvsuger-selskabet benytter flerledet afregning - men grundet det faktum, at en støvsuger ikke er en forbrugsvarer, som løber tør eller ikke virker efter en måned, er hver enkelt sælger være nødt til at hente indtægt fra at sælge nye støvsugere helet tiden - hver eneste måned - dermed vil der automatisk være en latent begrænsning i antallet af sælgere i en by/område, men jeg mener nu slet ikke et sådan firma nogensinde vil nå en grænse; det regulere sig selv.
MEDMINDRE man er uetiske og konstant registrere nye distributøre som køber varelager hjem - blot for at gentage processen (eks: benytter nogle MLM selskaber sig af muligheden for en høj startomkostning, en omkostning som ingenlunde stemmer overens med den ydelse man betaler for, men grundet den høje startomkostning, kommer broderparten af distributørernes indtægt fra at skabe NYT netværk, fremfor forbrug af produkter eller serviceydelser i et eksisterende netværk; eller ihvertfald en begrænset indtægt i forhold til det at skabe nye i netværket).
For at komme ind på defitionen af Network MARKETING , må jeg tage ordet "sælgere" ud af ligningen, og istedet sætte DISTRIBUTØR kasketten på den person, som er engageret i et givent selskab (det gælder ihvertfald for min/vores filosofi).
Jeg lever idag af gentagen passiv indkomst , som kommer fra et netværk af distributører, som hver eneste måned, måned efter måned, forbruger vore produkter. X antal af disse distributører bygger aktivt større netværk, x antal bygger ikke som sådan netværk, men deler en begrænset mængde produkter med egen husstand og familie - og nu da en "tilfældig forbipasserende".
En stor gruppe derimellem har mindre eller større netværk af en masse mennesker, som hver eneste måned forbruger produkter, som de sandsynligvis aldrig ELLER kun periodisk slipper. Afkastet fra det netværk, som de bygger ENGANG (modsat støvsugermanden) dækker alt fra eget forbrug, ekstra lommepenge, godt løn-supplement til levevej, GOD levevej til fuldstændig økonomisk uafhængighed.
Det jeg beskriver er definitionen på den måde vi driver forretning i mit selskab - vi kalder det ACCESS Marketing ; vi finder nye måder at nå slutbrugeren på. Vi har et koncept, som gør at det personlige forbrug en husstand som mininum har, svarer til vores minimumskrav som distributør, derfor har vi store k
|