Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konsulentvirksomhed med fokus på unge

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en idé om at oprette et konsulent/rådgivningbureau (hvad er egentlig forskellen på konsulent og rådgivning?) med speciale om unge. Unge defineret i aldresgruppen 15-24 år. Udover et hold faste konsulenter skal der tilknyttes en række unge med bred baggrund som skal fungere som paneller, der kan inddrages og "høres" i de forskellige opgaver. Opgaverne skal være alt fra værdifastlæggelse, til evaluering af kampagner rettet mod målgruppen eller udarbejdelse af kampagner. Kort sagt hvordan rammer man den unge målgruppe og hvordan opfatter målgruppen signalerne og budskaberne. Dette gjort både via nogle få med bred erfaring og så nogle paneller som repræsenterer de unge.

En praktisk opgave kunne være at give bud på hvordan man får flere unge ind på de naturvidenskabelige uddannelser, eller en klassiker som at lære unge bilister at køre pænt.

Tror i der er hold i idéen?! Det er en svær idé at udføre praktisk - det stiller ENORME krav til panel og til konsulenterne hvis firmaet skal have sin berettigelse. Jeg er selv i målgruppen og er derved kvalificeret som konsulent.

Er der nogen med erfaring med konsulentvirksomhed eller målgruppen som kunne være interesseret i et samarbejde. Jeg har brug for praktisk erfaring og eventuelt nogle forbindelser, der kan gøre at virksomheden i praksis vil kunne fungere. F.eks. et reklamebureau som kan skabe det praktiske i kampagnerne og udforme annoncer, plakater og andet materiale.

PM mig eller send gerne en mail på praefke@gmail.com

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en svær ide at vurdere. Der findes jo eksperter, der i tide og utide udtaler sig om, hvordan man gør dette og hint med en eller anden målgruppe. "Ide-magerne" skal jo absolut have en baggrund indenfor det det er ikke muligt at rumme alt, der vedrører din målgruppe. Nogle områder ligger indenfor den mere politiske forskning og påvirkning (eks. hvordan flyttes interessen for forskellige uddannelser) og andre områder ligger indenfor det kommercielle med reklamebureauer m.m. i (eks. hvordan får man flere til at købe vores varer). Den første part ligger i forvejen flere offentlige steder og i hvilket omfang de benytter sig af eksterne firmaer i den form, du beskriver bør nok undersøges lidt nærmere. Den sidste part er jo en stor industri du er oppe imod, så der muligheder i det - hvis man er bedst.

Jeg er selv i målgruppen og er derved kvalificeret som konsulent.

Det er vist en misforståelse at drage den konklusion. Dette kræver en helt anden viden end at du egentlig "bare" er i målgruppen.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)