Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg sidder stadig og knokler med en Royalty kontrakt der skal være det gældende papir mellem vores firma og et netop ny signet designer. Men jeg synes det er rigtig svært at finde hoved og hale i om man har sikret sig godt nok, både på virksomhedens men også for designeren.

Er der en advokat eller lignende herinde der evt. kan hjælpe mig men at lave en færdig udgave af sådan en aftale? eller muligvis et firma der allerede har sådan en aftale med en designer, der måske ville dele sin viden...?

Håber og få lidt feedback på dette, tak.

MVH

Bendtsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:56

Hej Karsten

Skriv en mail til mig med en fast pris på en færdig royalty aftale m.bendtsen@privat.dk - hvis det ikke er muligt så et overslag på prisen, så jeg ved hvor vi ligger henne.

Håber og høre fra dig meget snart.

På forhånd tak.

MVH

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06

Hej Michael,

Det er vanskeligt at give et præcist overslag over, da behovet er forskelligt fra kunde til kunde og ofte ændrer sig undervejs.

Der er typisk behov for - på baggrund af en kort beskrivelse fra dig eller møde med dig af produktet, og de ydelser du leverer og designeren leverer, hvorefter udkast til kontrakt laves. Den skal så normalt justeres, fordi der typisk er en lang række punkter og forhold, som klienterne ikke har tænkt over eller overvejet i detaljer. Så skal kontrakten normalt justeres igen, og derefter sendes til designeren.

Nogle gange stopper arbejdet der, andre gange deltager vi i forhandlingerne og sikrer, at bestemmelserne afspejler det, parterne ønsker eller forhandler sig frem til.

Det tager ofte længere tid, end man regner med.

Prislejet afhænger således af, hvad du har brug for og hvad du ønsker, men min vurdering er, at det nok vil koste ca. 4.-6.000 + moms at lave en god og ordentlig kontrakt for dig/jer.

Mvh

Karsten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)