Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæner - har jeg gjort en god handel?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

'Energi' er et af de helt store emner i dag, og med den globale opvarming ser det ud til at blive endnu mere aktuelt fremover. Jeg fik derfor en noget forhastet idé, om at registrerede en masse potentielt attraktive domænenavne. Det blev til intet mindre end følgende navne:

brint-biler.dk

brintpiller.dk

brintteknologi.dk

brintteknologier.dk

energiressourcer.dk

energisystemer.dk

energiteknologi.dk

energiteknologier.dk

Nu er spørgsmålet så - har jeg spildt mine penge, eller tror i, at jeg har gjort en god handel? Om et par år når (eller hvis) brintpillerne kommer på markedet kunne brintpiller.dk fx godt blive attraktivt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:25

Betragt de penge som tabt og find så noget, der skaber en reel værdi for dine kunder :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:29

Jeg tvivler ærligt talt på, at der vil være den store værdi i generiske domæner på energiområdet.

Skal du have noget ud af domænerne, bør du nok læsse noget relevant indhold i siderne, skabe nogle links og indtage toppladserne i søgeresultaterne. Det vil i hvert fald øge den potentielle markedsværdi af domænerne for en evt. køber på et senere tidspunkt.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 00:46

Om det har været en god handel er svært at sige, men jeg synes at domænerne er en andelse lange! Men de vil passe godt til Google" ;-)

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 12:03

Frank Hellerup Madsen:
 Jeg tvivler ærligt talt på, at der vil være den store værdi i generiske domæner på energiområdet.

Men solarenergy.com blev da solgt for over 1.600.000 dollars Smile

Frank Hellerup Madsen:
Skal du have noget ud af domænerne, bør du nok læsse noget relevant indhold i siderne, skabe nogle links og indtage toppladserne i søgeresultaterne. Det vil i hvert fald øge den potentielle markedsværdi af domænerne for en evt. køber på et senere tidspunkt.

Det tror jeg, at jeg vil prøve. Alle domænenavnene (energiressourcer, energisystemer, osv.) giver mange resultater på Google, og som Kevin skriver, så passer de godt til Google. Med lidt søgemaskineoptimering bør der derfor være en reel chance for at få siderne op på side et i Googles resulultatliste, tror i ikke?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:15

Tritonus:

Frank Hellerup Madsen:

Men solarenergy.com blev da solgt for over 1.600.000 dollars Smile

Danske domæner. Det var det, jeg mente, men åbenbart ikke lige fik tastet. Smile

Jeg er helt med på, at der omsættes for store penge på internationale domæner. Bare følg med på Selfmademinds-bloggen, hvis man vil have underholdende læsning på det område.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:08

Hvis jeg var dig ville jeg nok lave et par små nyttige sites til brint-biler.dk og brintpiller.dk, få dem indekseret og så komme videre med andre projekter. Måske bliver de noget værd en dag, måske ikke.

De andre domæner er ikke nyttige med mindre du faktisk har lyst til at udvikle nogle store sites der kan dække deres brede emner ordentligt og som du vil bruge masser af tid på at udvikle med links osv. 

Hiilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:17

Hvis du fylder godt og sagligt indhold på dem, bør de kunne holde sig udgiftsneutrale indtil du måske har en chance for at sælge et enkelt eller flere af dem. Problemet med disse domænenavne er nok, at det er for let at finde alternativer, hvilket betyder at værdien ikke er så høj. Ingen vil jo betale i millionklassen for et domæne, hvis man bare kan vælge et andet navn. Hvis man for eksempel kuknne være tilfreds med energiteknologier.dk, mon man så ikke kunne nøjes med energiteknologien.dk, energitech.dk, energytech.dk, tekno-energi.dk eller noget lignende?

mvh Hans

Tilmeldt 18. Jan 09
Skrevet kl. 14:26

Tak for alle svarene!

Jeg fylder lidt indhold på domænerne, beholder dem x antal år, og håber der er nogle interesserede købere til den tid.

Jeg betaler kun 50,- årligt per domæne, så det er heldigvis ikke det store tab jeg risikerer, hvis de ikke bliver solgt. Alternativt kan jeg også bare fylde siderne op med GoogleAds, og så burde det sagtens kunne løbe rundt .

Vi ses på D'angleterre om 10 år Smile

- Lasse.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:37

Tritonus:
Vi ses på D'angleterre om 10 år

D'angleterre den 19/1 2019 kl. 14.26.
Invitation accepteret - jeg glæder mig allerede.Big Smile

mvh Hans