Lynda.com er rigtig godt, men jeg syntes ikke de er så dybdegående med deres kurser i udvikling. Jeg tror ikke helt deres målgruppe er "hardcore" programørrer, men det er da et godt sted at starte. Jeg syntes til gengæld at deres tutorials til diverse programmer er intet mindre end fantastiske, selvom tempoet nogle gange er lige langsomt nok - så er det jo godt at man kan spole frem eller springe en video over.. .. ;-)
Jeg har ikke selv læst så meget litteratur om webudvikling, så der kan jeg desværre ikke så godt hjælpe dig. Jeg tror dog du skal gå efter det engelsksprogede - Der er mest at vælge imellem, og sandsynligvis også det bedste. Der er altså også bare noget web og programerings terminologi der lyder pokkers dumt sat ind i en dansk sætning. Jeg har personligt oplevelsen af at det nogle gange er sværre at læse en teknisk artikel på dansk hvor hvert 3. ord er engelsk, end det er at læse den tilsvarende artikel på engelsk.
Du kan finde masser af gode tutorials på html.dk, phpartikler.dk, og w3school.com. Du har sikkert været igennem noget af det allerede, men det er da værd at kigge på. Jeg tror dog det er meget klogt at gå efter bøger. Selvom jeg ikke selv har læst særlig mange bøger om webudvikling, syntes jeg generelt at man lærer rigtig godt vha. en bog. Bøger har det også med at være mere pædagoisk opbygget, og lidt mere strukturerede end divers net guides. Det fede ved en bog er også at du kan slå op i den (what a suprise?), og f.eks. klistre den til med post-it's ved alle de fede php funktioner og strukturer indtil du kan dem på rygraden. Det er altså bare lidt nemmere end med en masse hjemmesider.. Selvom jeg generelt er teknologi freak, skal det traditionelle jo også have sine velfortjente sejre en gang imellem ;-)
DOG... Der findes jo mange php, extensions, classes (o. lign. for andre programmeringssprog) på nettet som du ikke lige finder en bog om. Dem er du nødt til at lære via nettet, så du kan lige så godt vende dig til det. Jeg tror det bedste er at starte med en god, pædagoisk bog, og når du så har din basisviden og føler dig rimelig sikker, kan du bare give dig i kast med at programmere. Så finder du helt sikkert hurtigt ud af hvor dejligt det kunne være at bruge forskellige extensions o. lign. og så har du jo motivationen til at lære dem ;-)
Det blev et lidt langt indlæg, men jeg håber det hjalp dig.