den forbindelse ind på, at flere tilsyneladende "låner" annoncer fra andre portaler og opretter dem i deres eget system for at skabe indhold til brugeren. Er denne praksis egentlig lovlig. Brugeren der har oprettet annoncen ved jo ikke, at den er blevet lagt op på andre sider selvom han/hun sikkert ikke har noget imod ekstra eksponering på en annonce ganske gratis, men min fornemmelse siger mig, at denne praksis ikke er lovlig. Hvad siger eksperterne? |
Boligportaler der "låner" af hinanden... er det lovligt?
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting
|
Generalt tekster samt software der har værkshøjde beskyttede af loven om copyright. Dvs er det kopiering er det ulovligt, men er det inspiration er det ikke. Desuden er der data samlingner beskyttet i deres helhed, det er altså ikke lovligt at dumpe en "database" og kalde den din egen, eftersom selve sammensætning af data, uden at se på data, er beskyttet. håber det hjælper en smugle. det var hvad jeg kunne huske fra min erhvervsrets timer *G* , hvis jeg husker korrekt. |
Se denne udsendelse af DR1''s kontant http://www.dr.dk/DR1/kontant/Tidligere+udsendelser/2006/05/10101631.htm Den kommer så vidt jeg husker hele vejen rundt om emnet. |
... og så var der også den gamle Home/Ofir sag, som OFiR vandt - det er tilladt at linke, hvis man gør det loyalt. Mvh. Claus |
Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)