Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved handel i EU

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tænkte på, hvis man køber varer hjem fra udlandet, dog indenfor EU´s grænser som f.eks. England eller Tyskland - får man så også refunderet købsmomsen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05

Hej!

Du køber momsfrit indenfor EU(b2b). Du skal oplyse dit danske CVR.nr. overfor sælger.

Herefter skal du beregne EU-erhvervelsesmoms(25%) som du ikke skal betale, men som du så modregner

den indgående moms. Effekten er 0!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:18

Hej Peter

Kunne være jeg bare skulle have skrevet til dig direkte via mail som jeg plejer, hehe :o)

Så det vil altså sige, at jeg køber varer hjem fra f.eks. England og betaler den engelske moms i første omgang, men får så dette beløb modregnet i mit regnskab senere hen og dermed refunderet? Momsen er jo ikke 25% i f.eks. England, som den er i Danmark. Er stadig lidt grøn på netop det område her Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Nej..du skal ikke betale engelsk moms.....du oplyser dit danske CVR(VAT)nr. og handler så momsfrit.

Derefter 25% dansk EU-erhvervelsesmoms, som skrevet ovenfor.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:42

Så har jeg vist en leverandør jeg skal snakke lidt med - er blevet opkrævet engelsk VAT på den pågældende ordre... Regningen er dog betalt og varerne eftersigende på vej...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Kravet er, at du oplyser dit gyldige CVR.nr. overfor sælger!

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:45

Jeg vil tilslutte mig den almene forvirring Tongue Tied fra Allan. Har netop spurgt lidt ind til det i Sverige (Ikea) som fortæller at man betaler momsen i Sverige og dermed hele beløbet og efterfølgende sender det til Svenske Skat for refusion. Spurgte og fik tilsvarende svar i andet shopping-center.Det virker bestemt heller ikke som om alm. butiksansatte ved specielt meget om emnet.

How come?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:46

Det blev også oplyst da jeg lagde ordren og de sælger nemlig også kun til momsregistrerede så ville tro de havde henvendt sig såfremt det ikke var oplyst, men nu har jeg skrevet en mail til dem for at høre hvorfor det er blevet opkrævet. Men igen, mange tak for hjælpen Peter Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

Nej...hvad boner angår, skal du søge den svenske moms retur.

Men B2B mod faktura er det som beskrevet!

At søge moms retur er en tung og bureaukratisk proces.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

Ja..Allan...du må bede om en kreditnota på momsen eller ny faktura og momspenge retur! 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)