Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette forsvares som erhvervsbrug af bil til privat?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg og min partner er ved at starte eget firma og i den forbindelse har vi en frimabil (det er et udlejningsfirma af biler)

Udlejningsbilen vil vi gerne køre lidt "privat" i, men dette er jo som sådan ikke helt tilladt i bred udstrækning.

Det den skal bruges til af private formål er kørsel til arbejdet (ikke til frima adr. men anden arbejdsplads)

Er det muligt at argumentere for at det er firmakørsel når bilen er en reklamesøjle i sig selv i form af reklamer på siden for firmaet?

Den skal bruges til transport mellem firma adr. og min egen arbejdsgiver. Da der kommer mange mennesker hvor jeg arbejder, vil det derfor være ideielt at have den til at stå på parkeringspladsen som reklame for vores firma.

Hvis den ikke går, er der så mulighed for at udleje den til sig selv til et symbolsk beløb hver måned/dag?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det hjælper ikke at der er reklamer på bilen. Det er der jo stort set på alle firmabiler :-) Hvis du vil køre mere privat, end ganske små ærinder, er der ingen vej uden at Skat får en bid af kagen.

Jeg vil råde dig til at rådføre dig med en revisor. Skriv evt. her om det er en gulpladebil eller hvidpladebil, så jeg eller andre kan uddybe lidt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...som Allan skriver.

Den går ikke!

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

God henvisning Mads.....måv vi se om den går igennem hos EU!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men bemærk lige at  der skal betales 225 kr. om dagen og at man max. kan leje bilen 20 dage årligt. Generelt vil jeg da også godt nære betænkelighed ved mange af de fiduser der gives i Penge og Privatøkonomi som i mine øjne er et meget populistisk blad og der står også ganske pænt i deres artikler at det er uden ansvar for bladet/skribenten. Hermed siger jeg ikke at det er forkert hvad der skrives men der er mange gradbøjninger.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en transporter på gule plader. 

Kan det ikke lade sig gøre at udleje den til sig selv hvis man laver en lejekontrakt på dette og samtidig betaler for det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I teorien kan du godt kalde det en lejekontrakt jo men i praksis vil det blive betragtet som egenbetaling på fri bil og hvis "lejen" er lavere end den skattepligtige værdi af fri bil vil der ske beskatning af differencen højere. Er lejen højere end værdi af fri bil er det selvsagt en dårlig ide.

En transporter på gule plader kan muligvis få status som specialindrettet værkstedsvogn hvis særlig indretning af varerummet gør at den ikke anses egnet til privat kørsel. Det ejendommelige her er at det kan være tilfældet selvom der typisk kan sidde 3 personer på forsædet hvor der kun kan sidde to personer i en van. Men bruger man den til ren privat kørsel falder det selvfølgelig bort.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan beregner jeg skatteværdien af bilen?

Den er fra 94, har kørt 175.000 og kostede 16.5k

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er enkelt nok. Beregningsgrundlaget udgør minimum 160.000 kr. så beskatningen af fri bil er 40.000 kr.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)