Derfor synes jeg man gør klog i at registrere domæner hos en udbyder hvor man straks eksekverer købet når man bestiller, og hvor bestillingen ikke behandles manuelt. Til internationale domæner (generiske som .com, .net, .org, .info og .biz) bruger jeg registerfly.com, hvor bestillingen er gået igennem et halv minut efter at man har betalt online. Det er både rart at vide at andre ikke kan købe når man har betalt og at der ikke er en længere sagsgang hvor firmaet selv kunne købe et attraktivt domæne. Desuden har firmaet så mange kunder, at det ikke ikke ville magte at misbruge informationerne. Priserne er desuden meget lave (Se tilbud på deres nyhedsbrev theflypaper.com) og man kan redirecte eller indsætte navneservere på ens webhotel. Til danske domæner bruger jeg gratisDNS.dk, hvor bestillingen er helt automatiseret og man også har fuld DNS-kontrol. |
Jeg har også været ude for at udsøge et ledigt domæen, hvorefter jeg bestilte det gennem IT-afd. der, hvor jeg var ansat. De bestilte det senere samme dag - men for sent.
Det var tilsyneladende bestilt af en privatperson til personligt brug. Jeg har lige tjekket - han har sin side oppe endnu, så det har bare været en tilfældighed..........
mvh Hans