Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af ide?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Som opstarter har jeg endnu ikke råd til at have min egen programmør-afdeling. Så jeg skal ud og købe hjælpen.

Dvs lave en kravspecifikation og sende den ud til en IT virksomhed, der giver et tilbud og vi laver herefter en kontrakt.

Men men men, hvad så hvis de siger "HAPS" til kravspecifikationen og laver det selv - og selv går på markedet med det?

Og ikke mindst hvis kode firmaet ligger i udlandet?

Skal man bide i det sure æble og få det kodet her i landet til sky-høj pris?

Så hvordan sørger jeg for at ingen snupper min ide (ja alle opstartere er jo paranoide med det) og stadig får det kodet til en billig penge?

mvh
Jakob

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:06
Få virksomheden til at underskrive en NDA (non disclosure agreement) før kravspecifikationen overdrages, det er umiddelbart det bedste du kan gøre - og afhængig af hvor du vil finde din leverandør, så vælg med omhu. Der findes masser af templates til NDA''er på engelsk, prøv eventuelt at google lidt, eller opret dig på rentacoder.com, der henviser de til et par stykker så vidt jeg husker.
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:36
Tjaaah du har ret - det er nok lidt for risky at få det kodet i udlandet. Tror jeg vil finde mig en studerende der kan tilpasse noget opensource til mit behov - Typo3 eller lignende

Så kan jeg få kodet det vilde system til version 2

/Jakob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)