Det er et I/S, men det er kun mig selv der skal have løn.. Hvis jeg laver en kontant hævning, så er det vel mig selv personligt der så hæfter for skat m.m. hvis ikke firmaet har penge. Så jeg vil hellere lave det rigtigt hver gang, altså betale både Skat, AM, ATP osv. hver måned. Så er der heller ikke nogen "hængepartier".. Hvad med hensyn til mit fradrag - Hvis jeg laver løn i næste uge, så hører den til Marts måned, som du skriver. Men hvad så i slutningen af Marts, hvor jeg så laver lønnen for Marts og jeg håber at der så er penge på kontoen, til den rigtige tid osv...Vil jeg så have fået 2 Marts lønninger og så har jeg vel brugt hele mit fradrag 2 gange i samme måned - eller hvordan ??
|
Du skal ikke betale A-skat, ATP m.v. som alm. lønmodtager. I stedet betaler du skat /AM bidrag af overskuddet. Du forskudsregistrerer dig så med et overskud som du sættes i skat af i form af 10 årlige B-rater. Ved beregningen af disse B-rater (forskudsregistreringen) opgøres en samlet indkomst og en samlet skat og man modregner så dine fradrag (personfradrag m.v.). Dvs. du får ikke noget månedligt fradrag, men månedlige B-skatterater.
Nu siger du at det kun er dig der skal have "løn". Hvad med den anden indehaver ?
Måske du ville være godt tjent med en bogholder. Her kunne Susanne jo være et rigtig godt bud.