Jeg er forbløffet over hvad de leverer.. Ja, de leverer det ihvertfald.. Og til de penge! Hos servage betaler jeg ca 400 kr for et halvt år med 600 gb trafik, 75 gb lagerplads, uendelige mails, 25 domæner, uendelige mysql databaser, uendelige ftp accounts.. Hos unoeuro.dk betaler jeg ca 400 kr for et helt år (altså ca det dobbelte..) for hvad de kalder fri trafik (jeg har dog fået at vide, at min side er for stor, og jeg derfor snarest skal finde en anden host.. vi bruger 25 gb pr måned..), 250 mb lagerplads, uendelige mails, uendelige domæner (men de koster!!), uendelige mysql databaser (men de koster!!!) - og ingen mulighed for at oprette ekstra ftp accounts.. Erfaringer? Det lyder jo utroligt.. Til den pris har jeg ihvertfald ladet det komme an på en prøve. |
Servage.net - erfaringer?
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
|
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
Jeg kan pt. udtrykke min glæde over Servage.net. Jeg har aktuelt 11-12 sider kørende der, mest Wordpress, Joomla, foraer og andre CMS systemer - og det spiller bare ![]() Som jeg ser det er der flest fordele og ganske få ulemper. Fordele: Jeg kan faktisk køre det antal CMS installationer jeg vil (lyder vildt) på selvstændige domæner samt subdomæner. (op til 25 domæner ubegrænset sub og 1000 mysql databser - det hele oprettes let i admin panelet) Prisen er lav i forhold til det man reelt får. Der er mulighed for at optjene gratis måneder, hvis andre bestiller webhotel på din kuponkode. Siderne loader ok hurtig. Ja og så har du jo selv nævnt det med pladsen :-) Ulemper: Ingen telefon support. (men, de svarer rimelig hurtig på en Supportticket) Endnu ingen back up. (men, man kan selv tage back up via eks. programmer). Har været en smule problemer med hastighed på enkelte servere - dette er dog løst. Når man levere hjemmesideløsninger, fx CMS, er det utrolig dejligt og nemt med al den kapacitet. Men smider bare lige en installation op, hvis noget skal testes - man opretter bare lige en ny database osv. :-) Nu skal det jo ikke være en salgstale for Servage, men er altså ret tilfreds. Jeg undlader at skrive min kuponkode her. På det danske Joomla Forum kan du finde en del erfaringer med Servage.net (du har måske allerede været der). Her udveksles erfaringer med Servage.net og andre webhosts: http://forum.joomla.org/index.php/topic,24010.0.html Mht. SPAM - jeg oplever det ikke som spam, at Servage ind i mellem udsender en mail, med en opfordring til at tjene gratis måneder, ved at henvise andre kunder. Snarere er samarbejde. Der er nogen Servage brugere, der ikke skal betale host før om 2 år |
Jeg har endnu også kun gode erfaringer. Det med manglende telefonsupport synes jeg ikke er et problem, da jeg ikke synes venten i en kø er specielt fornøjeligt. Så hellere skrive og få et kvalificeret svar. Jeg har spurgt angående programmerne "RT/Request Tracker" og Typo3 og fik kvalificeret svar på, hvad der kunne lade sig gøre, og hvad der ikke kunne lade sig gøre, og har også fået fint svar på opsætningsproblemer. Noget der talte positivt for mig var muligheden for at have sin DNS et andet sted (jeg bruger gratisdns.dk), så jeg har en hurtig måde at skifte udbyder på, hvis det gå galt. Man skal forresten være varsom med at oplyse sin kuponkode (http://www.servage.net/?coupon=cust19211 ;), da jeg har set diskussioner hvor brugere, der har angivet den slags, bliver regnet for kun at diskutere for evt. at få noget igen. I den forbindelse synes jeg, at man skal skelne mellem et sted som Servage.net, der giver ekstra hosting og plads og så de steder, der giver kontanter (fx www.dreamhost.com). Er man interesseret i ekstra hosting er der lidt større sandsynlighed for, at man synes om stedet, end hvis der er kontanter på bordet. Jeg ville forresten heller ikke sætte mit navn i forbindelse med et sted, hvis jeg ikke kunne stå inde for det, men den slags fine fornemmelser skal man jo nok ikke tro folk altid har. |
Hvad gør i der benytter servage.net? Folder i hænderne hver aften og håber at der intet sker, eller har i nogle backup rutiner? mvh Carsten |
Ja det var også en af mine overvejelser inden jeg valgte at bruge Servage. Aktuelt downloader jeg mine filer via ftp og dumper mysql via phpmyadm. Ikke optimalt, er også lidt tidskrævende. Andre bruger Bigape eller Backup Manager. Noget tyder dog på, at de arbejder på at indføre et backup system, bedre antispam system og den manglende mulighed for at kunne modtage mails og forwarde på samme mailkonto. Men igen - pt. er fordelene ved servage efter min mening større end ulemperne |
Det kommer an på om man skal til at forklare sin kunde at alle hans data er gået tabt ![]() Der er mulighed for at lave cronjobs, så det kan man jo bruge til at gøre det kedelige arbejde, men det kræver jo at man har et sted at flytte dataene hen... Men alt i alt ser det ud til at være en fornuftig løsning de har skruet sammen, og kan de på et tidspunkt tilbyde backup, eventuelt som en option, så kunne jeg godt finde på at flytte et par ting overr til dem. mvh Carsten |
![]() Det er koorekt. Jeg anvender nu også indtil videre kun Servage til egne sites. Dog ikke min virksomhedside. Kundesites får jeg aktuelt hostet andre steder. Et eller andet sted vil det også være overkill at få hostet et enkelt site hos Servage.net. Men som legeplads for mig selv og div. projeketer - der er det super. |
@ Henrik Morell Må jeg lige spørge hvad de så sagde angående Typo3? Jeg leder nemlig efter et relativt billigt hostingfirma, der kan håndtere netop dét system :) (Nåja, og så også hvordan man i det heletaget installerer det - men det er måske stof til en anden tråd). |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
|