Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler for virksomhed kun med køb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kæreste besluttede sig for at at vil have en frisørbutik i vores hjem, så vi byggede en kælder under vores hus på privat regning, da den nu også bliver brugt til opbevaring/vaskerum med mere. Ca. 50 m2 er nu frisørbutik.

Vi har aftalt en husleje til os privat på 3000,- om måneden, vi har købt møbler og inventar over hendes nye firma for knap 100.000,- + moms, som vi selvfølgelig har fået købsmoms tilbage for. Nu er problemet bare at kælderen ikke blev godkendt til at drive erhverv for, da der som frisørbutik var nogle krav vi ikke var klar over, og som vi nu ikke kan lave om uden det koster rigtig meget. Bland andet skal der være toiletforhold og egen indgang.

Vi har derfor valgt at droppe firmaet igen, og så anvende det til familieklip.

1) Mit spørgsmål lyder så, at nu når firmaet bliver lukket og vi har købt en masse uden at have indtægter, skal man så betale købsmoms tilbage eller kan man slippe for det?

2) Hvis vi nu alligevel vælger at lave ændringerne, hvordan bliver vi så privat beskattet at vores indtægt på 3000,- i husleje om måneden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31

Hej!

1. Ja....i skal opgøre en såkaldt momsreguleringsforpligelse, og betale momsen retur!

2. Nej.......ingen SKAT...medmindre det blive godkendt til erhverv.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:52

Jeg er ikke enig i svar nr. 2 Peter for hvis det ikke godkendes til erhverv eller der ikke godkendes fradrag så skal de ikke beskattes men får jo heller ikke fradrag for noget. Men de kan jo lave en sådan huslejeaftale og hvis det kan anerkendes fratrække huslejen i den personlige indkomst og medregne den i kapitalindkomsten, hvor der så også ydes nogle skønsmæssige fradrag vedr. ejendommens drift. Så bliver de jo beskattet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58

Hvorfor ikke Bent...Jeg anser huslejen som et privat udlæg som så bare flyttes til "erhvervsdelen"!

Hvorfor skulle dette udløse beskatning?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)