Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du glad nu?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jep – det kører bare på mac''en! Dejligt, at ikke alt "land" er forbudt mac-land

KH: Bettina

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:56
Dato: 30-09-2006 20:05:14 Forfatter: Wendelboe Ja, den kom frem ved en søgning på ordet ''Submit'' netop fordi knappen af samme navn ikke virker.. Jeg krydser bare fingre.. De af jer som endnu ikke har prøvet Safari skulle med det samme gå ned i den lokale Fona, Merlin eller dedikerede Mac-butik og give den et shot..!

Ja, og næste gang du kommer forbi en PC med IE skulle du prøve at opleve hvor problemfrit Submit knapper virker i IE

Jeg har prøvet stort set alt i browsere, men vender gang på gang tilbage til gode gamle IE. Hvorfor? Jo, fordi der stadig er RIGTIG mange webdesignere som stadig kun tjekker deres sites i IE, og at man derfor jævnligt løber ind i problemer med andre browsere. Sørgeligt men sandt...

mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 9. Sep 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:03
Jeg tror Amino er det første site jeg løber ind i, i flere måneder.. Firefox gjorde meget for de af os som ikke nødvendigvis trygler om at blive slaver af Microsoft.. Efterhånden tager kun de færreste webdesignere for givet at deres brugere kører med IE.. De få sites som ikke virker i min første-prioriterede browser kan jeg leve med at køre i nummer 2.. Hellere det end konstant at skulle sidde med IE.. Jeg mener det virkelig, når jeg siger den irriterer mig.. Der går sjældent mere end 20-30 sekunder med den førend jeg bander første gang..
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 17:13
Carsten-> Hvad med at køre Firefox med IE Tab? https://addons.mozilla.org/firefox/1419/

Fungerer ret fint. I øvrigt er det vel lidt af en falliterklæring at sige, at man foretrækker IE fordi der er mange, der ikke laver korrekt kode - og at IE er ligeglad med det (eller hvad du nu siger). Det gør jo bare, at folk bliver ved med at sløse med programmeringen, og at diverse firmaer kan blive ved med at sælge håbløst uddaterede CMS/WYSIWYG-sider, når det nu alligevel fungerer for størstedelen.

Tænk, hvis alle dårlige webdesignere konstant fik at vide, at deres side ikke kunne ses. Eller slet ikke fik dybdetrafik, fordi folk navigerede væk fra et dårligt rendered design? Eller fordi tåbelige javascript-menuer ikke fungerer...?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:18
Hvad med i, istedet stoppede denne religionskrig og indså at folk foretrækker forskellige ting? Bare fordi nogle kan lide Safari er det altså ikke ensbetydende med at hele verdenen går glip af noget stort og simpelthen lider fordi de ikke bruger den.

Det er en udvikling, og den kommer til at tage tid, vær istedet glad for der er en nogenlunde standard, og at de fleste kan sider kan ses med en enkelt browser.

Gad vide hvordan det havde set ud hvis der var 4-5 store browsere der alle havde en lige stor del af markedet og ikke rigtig nogen ordenlig standard, eller ihvertfald ikke en standard som hverken programmører af hjemmesider brugte, og ej heller ikke programmøre browsere brugte.

Så kunne i alle risikere at i skulle have 5 browsere installeret og bruge forskellige alt efter hvilke sider i surfede ind på.

Så istedet for at bruge tid på at diskutere browserreligion så brug tiden fornuftig på jeres foretning :D der er nok tumper der for diskuteret browserkrig, php vs.asp unix vs. windows og hvad ved jeg :) Og er der nogensinde nogen der kommer frem til noget brugbart?
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:37

Dato: 01-10-2006 17:18:28 Forfatter: Martin Tygsen Hvad med i, istedet stoppede denne religionskrig og indså at folk foretrækker forskellige ting? Bare fordi nogle kan lide Safari er det altså ikke ensbetydende med at hele verdenen går glip af noget stort og simpelthen lider fordi de ikke bruger den.

Nu vil jeg ikke gå så langt som til at sige at disse få indlæg i denne tråd kan kaldes for en krig

Desuden, synes du ikke at det er OK at man bruger 2 minutter på at diskutere browser? At man gør det, en søndag eftermiddag, er jo ikke ensbetydende med at man ikke bruger tid på sin forretning. Jeg synes at du overreagerer lidt - eller er der nogen der har ramt et ømt punkt? Du brugte flere linjer på at brokke dig over at jeg skrev at ting sommetider er nemmere med Microsoft, end jeg brugte på mit indlæg - så spilder du ikke din tid ligeså meget?

mvh Carsten

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:50

Lad os kalde det en begyndelse på krig, om 4 dage er tråden 20 sider lang, hvis man sådan skal kigge på hvordan det går andre steder når denne debat hives frem.

Selvfølgelig skal der være plads til diskussioner. Jeg tager den da også gerne som du kan se, jeg forstår bare ikke hvorfor denne browserdebat altid skal komme op, den minder lidt for meget om unix vs. windows debatten som jo har kørt mange år efterhånden, hvilket vi intet rigtig har fået ud af.

Jeg bruger selv Firefox, og skifter over til IE når jeg skal på netbank o.lign. Så på det punkt er jeg da helt enig det er ofte nemmere med IE.

Det jeg dog ikke forstår er hvorfor folk er så sikker på at Safari, Firefox, opera etc. er så meget bedre end IE? Altså nu har IE jo kørt i mange år og mange bruger den, og de fleste er yderst tilfredse med den? Selvfølgelig er der nogle ting set med lidt nørdede øjne der kunne være langt bedre, og jeg er selv godt træt af at MS vælger at bygge videre på de standarder der er, og selv tilføje lidt hist og pist der så kun virker i deres browser.

De ting jeg "brokkede" mig over var mere:

de af jer som bruger IE over Firefox eller Opera har jeg lidt ondt af
Hvad nu hvis vi godt kan lide IE? så er der jo ingen grund til at have ondt af os?

Firefox gjorde meget for de af os som ikke nødvendigvis trygler om at blive slaver af Microsoft
Der er rigtig mange der bruger Firefox i protest overfor MS, hvilket jeg synes er en smule hysterisk, brug Firefox hvis man bedre kan lide dens funktioner, ikke fordi man ikke kan lide MS.

Fungerer ret fint. I øvrigt er det vel lidt af en falliterklæring at sige, at man foretrækker IE fordi der er mange, der ikke laver korrekt kode - og at IE er ligeglad med det (eller hvad du nu siger). Det gør jo bare, at folk bliver ved med at sløse med programmeringen, og at diverse firmaer kan blive ved med at sælge håbløst uddaterede CMS/WYSIWYG-sider, når det nu alligevel fungerer for størstedelen.
Jeg tror man lever i en drømme verden hvis man tror at det ville hjælpe at vælte IE, og få flere større browsere på markedet, det ville bare give bøvl på så mange andre måder. Lever Firefox 100% op til de standarder der er for html/css? og gør Safari også dette?

Nå nu kom jeg ud med nogle af mine agressioner :) de skal ikke tages så tungt

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)