Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open source CMS til en online ordbog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg skal til at i gang med mit næste projekt som er en rejsehjemmeside (endnu en:-)). Dens vigtigste funktion bliver en slags ordbog som indeholder en lang række termer med en kort efterfølgende beskrivelse.

Men hvilket CMS system skal jeg anvende? Min forretningsmodel for siden vil bygge på så få udgifter som muligt så det skal være open source.

Hvilket system vil i anbefale til denne opgave? Vigtigste krav er at det skal være ekstremt SEO friendly samt let for forskellige redaktører at tilføje i uden at komme til at ødelægge andre undersider på sitet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52

Prøv at se på Joomla, Typo3 og Drupal.. der er flere CMS'er, men jeg vil vove at påstå disse er nogle af de største... Jeg er sikker på de alle 3 er i stand til at give dig det cms du efterspørger og mere til, så det er blot et spørgsmål om at tjekke dem ud og se hvad du synes passer bedst til dig. Under alle omstændigheder håber jeg du har forstand på PHP eller mod på at lære det - ellers kan det godt blive lidt kringlet!

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 16:01

Lidt dem jeg havde hørt om. Tror dog ikke jeg selv vil give mig i kast med at programmere siden men betale mig fra det så jeg kan fokusere på indholdet.

Hvilket system tror I vil give mig den bedste pris, ud fra jeres egne erfaringer?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 16:33

Pris som i hvilket system kan jeg få nogen til at udvikle til mindste penge? Eller hvad? For så tror jeg det er underordnet. Alle 3 er open source systemer, og mange web bureauer udvikler i alle 3.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 17:10

Det er helt klart et job for Drupal. Det er både SEO friendly og du har mulighed for at oprette forskellig former for content og derved får du aldrig problemer med at redaktørene kan lave noget forkert. De skal aldrig røre en kode-stump html men kun benytte de angivne indtastningsfelter som content-typen er lavet med.

Drupal er "født" med et ordbogs-system (taxomony) som giver mulighed for at lave utallige former for visninger/soteringer af de indtastede data.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)