Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpligtigelser ved virksomhedsophør

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et lille personligt ejet firma, der sælger tøj. Det går desværre ikke helt så godt som håbet, og derfor overvejer jeg at lukke firmaet igen. I den forbindelse vil jeg gerne høre, om der er nogen herinde der kan svare på flg:

Jeg har i aug/september 2008 afgiver ordre på forårskollektion til levering primo marts 2009 (og betaling 30 dage herefter). Umiddelbart er der ikke mulighed for at annullere ordren iht. forretningsbetingelserne, men hvordan står jeg stillet hvis/når jeg afvikler mit firma pr. 31/1-2009. Vil jeg som "privat" overtage forpligtigelse på kollektionen, da der ikke er tale om lukning pga. konkurs (blot dårlig økonomi). Det er en ret vigtig faktor i forhold til opgørelse af firmaet.... :-(

Jeg vil selvfølgelig tage en snak med leverandøren for en aftale, men vil gerne vide hvordan jeg står rent juridisk.

På forhånd tak...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:57

Ved ophør af et personligt ejet virksomhed vil du selv overtage eventuelle forpligtigelser som du har indgået - herunder også kollektionen.

Som du selv er inde på - så er det en god ide huryigst muligt at snakke med din leverandør, hvis du beslutter dig for at lukke ned.

Mvh

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Du hæfter også ift. evt. momsreguleringsforpligtelser vedrørende dit varelager, evt. aktiver mv.

Der skal laves en speciel blanket ved ophør.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:18

jumler:
Vil jeg som "privat" overtage forpligtigelse på kollektionen

Du "overtager" ikke noget, for forpligtelsen har hele tiden været din og din alene med alt hvad du ejer som sikkerhed... Det er konsekvensen af personlig virksomhed fremfor virksomhed med begrænset ansvar fx. aps.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)