Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør, der har udnyttet een

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad stiller man op, når en hovedleverandør pludselig har oprettet kontor i Danmark?. Der er dog aftalt en prøvetid på 3 måneder. Skal man sige, det er det eller give kamp til stregen.?

Jeg har mistet tilliden til leverandøren og har givet udtryk herfor.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 07:52

Er det kun mig, som ikke lige helt har forstået dit problem ?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:42
  Jeg er vidst også "lost" på denne her....

Er Jeres hovedleverandør også en forhandler og derved en direkte konkurrent til Jer, nu hvor de også åbner et kontor i DK?  I så fald ville jeg sige det var det. I vil jo formentenlig aldrig kunne få dem til at blive væk fra DK, og hvis de er så stor en trussel, at Jeres eksistens er afhængig af om de kommer til DK eller ej, så burde I nok finde en anden leverandør...

Generelt er distributører/leverandører som også er forhandlere en skidt kombination.
Det er generelt et halv stort problem inden for IT-branchen, hvor der er en del forhandlere som får en eller anden distributionsaftale i hus med en producent, hvorved de pludselig også er distributør i f.eks. DK. Problemet er så, at alle de andre forhandlere, som også sælger produktet, pludselig skal til at købe produktet hos deres konkurrent....

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 10:48
Hej Pythonrap,

Dét er da konkurrence der vil noget!

Du får vel mest ud af at etablere et tæt samarbejde, alternativt finde en ny leverandør, også selvom det er din nuværende konkurrents produkter, det er velsagtens dig der har kunderne, eller er de bundet op på lange aftaler.

Hilsen

og god weekend

FlemMming

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2113
Skrevet kl. 19:37
Leverandøren bliver en form for konkurrent, da salgskontoret får leveret til bedre priser end forhandlere. Derfor bliver det ikke på lige vilkår, at der skal køres forretning.

Det er også den konklussion, med distributør/leverandører der også er forhandler er noget hø.

Men jeg har kartotek over dem jeg har handlet med i flere år og det vil jeg "udnytte"

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:33
Hej

Det er ihvertfald den kundekreds du har på nuværende tidspunkt du skal være

meget opmærksom på at fastholde, da de allerede kender dig.

Det bliver svært at udvide, hvis din leverandør går ud og underbyder på markedet,

da MANGE nye kunder focuserer på prisen. Nu kender jge ikke lige

dir produkt, men sådan er det generelt.

Men hatten af for at du giver kamp til stregen!!

Mvh

Peter Juhl

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)