Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør jeg lige ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har :

enkeltmands firma.
Kører tømrer virksomhed
har kontor hjemme

Nu til spørgsmålene...

Jeg har købt min afdøde farfar´s gård i slagelse.
Min farbror bor dog stadig i stuehuset derude, han betaler ikke husleje, dog betaler han for forbrug.

Firmat bruger:
Grund til opbevaring af div. materialer , skure, trialere og maskiner
Stalden og skurene bruges også til opbevaring, isolering, tømrer, stillads osv..
½ delen af huset som lager til søm/skruer og div. eleværktøj der ikke er så glad for uopvarmede lokaler.

Derudover har jeg brugt godt 250.000,- på at lave tilkørsels forhold til bygningerne,
parkeringforhold til biler, trialer og maskiner + opførsel af ny bygning til opbevaring af stilladser,
velux vinduer, og andre varer man helst ikke vil have liggende ulåst.

Jeg ejer jo både firma og gården, så hvordan står jeg i forhold til de udgifter jeg har i forbindelse med driften af gården + opførslen af de nye bygninger.

Bygningerne er vel bare firmaets bygninger, med alm. nedskrivning som så modregnes værdien hvis jeg opløser firmaet, eller sælger ejendommen... ?

Men hvad med de udgifter jeg har løbende i forbindelse med at have gården ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:13

Hej Koludabyg

Det lyder som om du har styr på din forretning, og har sikkert gjort en god investering ved at købe den gård - men når du er oppe i de beløb ville det ikke være en ide at få et Aps f.eks. - tænker mere på i dag hvor man måske ikke skal regne med alle betaler sine regninger, så hvis skidtet pludselig falder sammen på en stor sag, så hæfter du alene personligt - hvis du lægger alle din aktiviteter kan du ikke miste mere end det der ligger i firmaet - og det lyder bestemt til at du bare i rene aktiver kan oprette sådan et selskab uden og skulle lægge kolde kontanter.

Har ikke forstand på det du spørger om, synes bare lige jeg ville smide en kommentar som jeg synes du bør tænke over.

God aften.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:19

Jeg har det pt. okay med at være enkeltmandsfirma , men kender godt risikoen ved det.

Men håber nogle kunder kan se DERES fordel ved at jeg ikke driver APS, og de derfor måske ville foretrække os frem for et APS.
Specielt her hvor så mange går konkurs, at folk kan se alle dem der mister deres penge, pga. det var et APS, og der derfor ikke var noget erstatning at hente.

Firmaet har dog værdier for godt langt over 500.000,- , så der er rigeligt sikkerhed for at lave et APS i stedet for.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 22:20

Hej igen

Hvad er fordelen for kunderne?

MVH

Bendtsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:24

Jeg hæfter personligt for firmaet, så kunderne kan ikke miste deres penge hvis jeg går konkurs, så længe jeg har ejendomme og andre værdier.

Var det et APS der gik konkurs, så havde de intet af værdi udover det der er tilbage i firmaet som sjællendt er meget i forhold de penge de måske har fået på forskud, som skal deles mellem alle kreditorerne.

Så kunden har større sikkerhed for deres værdi, i forhold til et aps.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 22:36

Hej Koluda

Jeg ville personligt altid vælge et selskab til at løse mine opgaver, for mig virker det mere seriøst. Og jeg går ikke ud fra at når du er ude og give tilbud, at du så fortæller hvad du ejer og har - omvendt løber du en kæmpe risiko - alt hvad du ejer kan være væk på en dag, hvis du har en stor sag hvor det pågældende firma så går konkurs og ikke kan betale. Så står du med ingenting eller måske værre og skal ud at låne for at dække evt. tab.

Og når nu du har så stor værdi i firmaet synes jeg det er dumt ikke at gøre - men det er blot min holdning.

MVH

Bendtsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:46

Nu er mine kunder i 95% af tilfældene private kunder og forsikringsselskaber.

Private kunder laver jeg altid kvote betaling med, så begrænset hvor mange penge jeg kan have ud der.

Arbejder jeg for andre firmaer, er det folk jeg kender privat også, tidligere arbejdskollegaer.

Eller det firma jeg er udlært i, som lejer os ind. ( Har jeg har flest opgaver som underentreprenør )

Men kender godt risikoen, og skal da også have det lavet om til APS senere hen, netop af risiko for at personligt hæfte,
hvis nogen ikke kan betale regningen på et tidspunkt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 22:51

Hej

Du gør som du mener er bedst selvfølgelig, men lige netop det du beskriver er risikoen, og som jeg læser det er det for sent hvis det sker. Og forsikringsselskaber kan også gå konkurs ligesom banker...

Held og lykke dog, ser ud til du har fat i en god forretning der...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)