Pænt goddag Aminoer :) Jeg og 2 andre venner er i gang med at starte en virksomhed op via en hjemmeside. Og det er dyrt at få en ordenlig hjemmeside med godt design og er funktionsdygtigt. Derfor vil jeg blive utrolig glad hvis i kunne hjælpe mig med at finde diverse fonder der vil hjælpe økonomisk. Med venlig hilsen Nicolai. |
Iværksætter fonde
EU har nogle initiativer til specielle brancher - men ofte sådan nogle som er truede, eller eftertragtede fordi de kræver dyr vidensudvikling... Der er vist også nogle muligheder hvis i placerer jeg i specielle dele af DK hvor arbejdsløsheden er høj og behovet for udvikling af lokalsamfundet er velkomment. Det kræver dog nok, at i kan fremvise realistiske planer om snarlig ansættelse af en pæn mængde medarbejdere. En alternativ mulighed er, at finde nogen som "sponserer" det I har brug for, mod senere at få overskudsdeling i et par år. Jeg har selv tidligere involveret mig i noget lignende hvor jeg ikke var garanteret løn med mindre projektet blev en succes. Jeg har på ingen måde medejer eller noget, men havde blot "investeret" noget tid som jeg ville få udbetalt med gode renter såfremt firmaet blev en succes. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Der er næsten ingen fonde, der støtter privat virksomhed med tilskud. Men det er ganske rigtigt muligt at søge EUs mål2-program, hvis virksomheden placeres i et mål2-område. Det kræver dog, at man lever op til en lang række af krav, samt at man selv smider en god mængde klingende kroner (altså ikke bare arbejdstimer og fast ejendom) på bordet. Du skriver i din profil, at du kommer fra Odense, som ikke er et mål2-område. Jeg tror, I skal skrue en forretningsplan sammen og se, om I kan finde en investor i stedet. mvh Hans |
Mange tak for jeres indlæg. Så må jeg jo bare i gang med at finde nogle der vil hjælpe os økonomisk:) Har i nogle gode råd til hvordan jeg vil have lidt ekstra fordele når jeg skal ud og finde sponsorer? Har ikke startet noget før, så er forholdsvis ny på markedet, så har brug for al den hjælp jeg kan få:) Mvh. Nicolai |
Det lyder lidt på mig som om du regner med at finde nogle folk der vil give dig en pose penge, uden at få noget tilbage. Hvis i finder en investor, kan du være 110% sikker på han nok skal få sine penge tilbage, samt en stor pose mere. Hvor mange penge drejer det sig om? Hvis det drejer sig om et beløb under 100.000 ville jeg prøve banken. |
Angående Lønnes forslag så tror jeg det bliver utroligt svært at finde nogle dygtige programmører og designere der stadig er friske på den ide. I skal ihvertfald have lagt en ordenlig foretningsplan, og være utrolig gode til at overbevise dem om i kommer til at tjene penge, der er RIGTIG mange, der hver eneste dag prøver at søge programmører ved at sige de nok skal få penge når de engang selv tjener penge, så i skal være gode til at skille jer ud fra mængden. Men held og lykke |
mange tak for hjælpen, det vil jeg tage med:) og gøre mig ekstra umage. Med venlig hilsen Nicolai |
Dato: 6/9/2006 8:25:57 AM Forfatter: Martin Tygsen Angående Lønnes forslag så tror jeg det bliver utroligt svært at finde nogle dygtige programmører og designere der stadig er friske på den ide. Det er jeg tilbøjelig til at give dig ret i. Jeg gjorde det meget som en læreproces tidligere, men nu hvor jeg gerne skal holde en fornuftig månedsløn så ville jeg også være påpasselig med at påtage mig non-profit projekter i stor stil. Hvis jeg skulle gøre det igen ville jeg se den tid jeg lagde i det, som lige så stor en del af investeringen som dem der smider kolde kontanter i projektet og jeg ville derfor også kun gøre det, hvis jeg var 110 % overbevist om at det var en kommende guldgruppe (aka fornuftig investering). |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Af dit indlæg kan jeg kun se, at I søger kapital til at få et website op at stå. Umiddelbart tænker jeg: Hvor dyrt kan det være? Jeg kender ikke noget til de funktioner der skal være på sitet, så måske det er noget der kræver mange programmørtimer. Du nævner ikke noget om markedsføring, og det er normalt ikke en helt uvæsentlig post i budgettet, så den skal I nok også afsætte penge til. Det lyder det som om at I har fået en god ide, og gerne vil igang med at realiserer den, men måske ikke har tænkt alle aspekter igennem. At lave en forretningsplan med de klassiske emner som produktbeskrivelse, markedsforhold, markedsføring, indtjeningsgrundlag, jeres kompetencer, budgetter etc. kommer i hele møllen igennem, og står (forhåbentlig) meget klogere og mere parat til at angribe opgaverne, bagefter. Der findes mange templates til forretningsplaner. Læs alt på startguiden.dk igennem, og download relevante dokumenter fra værktøjskassen. Så er I godt på vej. Der findes ikke "gratis" penge. Låner i penge i banken skal i betale renter. Får i penge fra en investor/sponsor skal han/hun have en del af kagen, og vil sandsynligvis have indflydelse på hvordan virksomheden skal køres. Er der tale om et mindre beløb vil jeg helt klart forsøge at tage en snak med jeres egen bank. Men vær forberedt på at jeres evne til at tjene penge på ideen vil blive målt og vejet. mvh Carsten |
Hej Nicolai, Du skriver ikke noget om hvad I egentlig skal med en "hjemmeside", og det gør det sværere for dine Amino-venner at svare præcist. (Det gælder i øvrigt en masse andre indlæg hvor spørgeren ikke fortæller en dyt om baggrunden for problemet, men lad det nu ligge) Her kommer et skud i tågen: Hvis det er en simpel "her-er-vi" og "køb-vores-varer", som ikke kræver et helt fantastisk design så kan det være at I kan finde en CMS-udbyder, der er vant til at sætte standard sites og webshops op på 3 timer. Måske ikke kælet for detaljerne, men funktionelt. Der er (har været?) mange af små sultne CMS udbydere, og hvis de er nye i branchen (måske en anden iværksætter) så vil de måske gøre det gratis mod at få reklameplads. Så skal I blot overbevise dem om at sitet får masser af trafik. En variant er open source CMS, som Typo3 (www.typo3.dk) - og det skulle være rigtig udmærket (og altså gratis, hvis I selv kan sætte det op) hilsen /Karsten |