Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billede album tjeneste til hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 40
Fra  Bøllingtoft, Reklame & Webdesign Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Står og skal bruge et billede album tjeneste til en hjemmeside. Nogen der kender hvordan man laver, et galleri som på vedhæftede link? Findes der gratis programmer til dette eller hvad gør man?

http://www.willstevens.co.uk/gallery/2008/

Klik på et billede og det laver et pop up. Har set det på flere sider nu og det ser jo rigtig fedt ud. Håber i kan hjælpe.

Mvh

Nikolaj

www.nikolajbollingtoft.dk - reklame og webdesign
Ejer webshoppen Kart-shop.dk  - salg til gokart og banerace

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:32

Ja, det med "pop-up" er lightbox, eller slimbox eller thickbox eller én af de 117 andre scripts der kan gøre det Smile

Det er faktisk ret simpelt at arbejde med. Hvis vi tager lightbox eller slimbox som eksempel, så laver du blot et link til billedet og skriver "rel='lightbox'" et sted i dit link (f.eks. <a href="billede.jpg" rel="lightbox".............. osv. osv.)

Det forudsætter selvfølgelig at du har lagt lightbox-filerne op på din server og inkluderet dem et sted i dine html-filer.

Du behøver ikke engang et egentligt galleri for at åbne filerne med "pop-up". Du kan åbne alle billeder på den måde hvis du husker at skrive "rel='lightbox'" i linket.

Der findes også andre muligheder, hvis man ikke har lyst til at gøre det selv.

Jeg har udviklet et ganske fint galleri-system (som jeg egentlig også gerne vil have lidt kritik på, men det bliver en anden gang), og det kan ses her:

http://pwm.dk/demo/gallery/

Der følger selvfølgelig et administrationssystem med, så man nemt kan oprette kategorier, billeder og andre ting. Det tager også youtube-videoer (selvom det virker ret ringe i IE7 lige i øjeblikket).

Galleriet kan nemt sættes ind på eksisterende sider.

Udover det, så findes der også man andre galleri-systemer, men hvor mange der kører med "pop-up" ved jeg ikke rigtig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)