Hej kloge mennsker ![]() Hvad er i jeres øjne god personalepleje? Som chef: Hvad gør du for dine medarbejdere, hvor meget tænker du på at pleje dine medarbejdere og er det overhovedet nødvendigt i jeres øjne? Som ansat (mange har vel engang været lønslaver): Hvad er/var vigtigt gode personalegoder som kunne få jer til at, arbejde længere, bedre, hurtigere, give mere arbejdsglæde osv.? (Løn tæller ikke ![]() Spørgsmålet opstod da en kunde "småbrokkede" sig over hvor svært det er at finde nye kvalificerede ansatte med de rette kvalifikationer. Deres problem er, at gode medarbejdere er svære at finde i den branche og konkurrenterne er mindst lige så personalehungrende... Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle sige, men kom til at tænke på at problemet efterhånden må gælde mange brancher. Rygtet lyder, at der i DK efterhånden er mangel på folk med de rette kvalifikationer. Det må derfor være ekstremt vigtigt i fremtiden at gøre noget ekstra for de gode medarbejdere man ønsker at beholde. Hvad siger I? |
Uden penge får du ikke megen personalepleje, men om pengene bliver udbetalt i løn, bonus, pension, fri internet, telefon eller bil tror jeg i sidste ende gør medarbejderne lige tilfredse, bare de får noget.
Her udover kommer de årlige firmature og jule-/sommerfester, samt andre aktiviteter i løbet af året, f.eks. Go-kart, paintball, en tur i cirkus-revyen osv.
/Henrik Meyer