Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er god personalepleje

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kloge mennsker

Hvad er i jeres øjne god personalepleje?

Som chef: Hvad gør du for dine medarbejdere, hvor meget tænker du på at pleje dine medarbejdere og er det overhovedet nødvendigt i jeres øjne?
Som ansat (mange har vel engang været lønslaver): Hvad er/var vigtigt gode personalegoder som kunne få jer til at, arbejde længere, bedre, hurtigere, give mere arbejdsglæde osv.?

(Løn tæller ikke )

Spørgsmålet opstod da en kunde "småbrokkede" sig over hvor svært det er at finde nye kvalificerede ansatte med de rette kvalifikationer. Deres problem er, at gode medarbejdere er svære at finde i den branche og konkurrenterne er mindst lige så personalehungrende...

Jeg vidste ikke lige hvad jeg skulle sige, men kom til at tænke på at problemet efterhånden må gælde mange brancher. Rygtet lyder, at der i DK efterhånden er mangel på folk med de rette kvalifikationer.

Det må derfor være ekstremt vigtigt i fremtiden at gøre noget ekstra for de gode medarbejdere man ønsker at beholde.

Hvad siger I?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 07:35
Uden penge får du ikke megen personalepleje, men om pengene bliver udbetalt i løn, bonus, pension, fri internet, telefon eller bil tror jeg i sidste ende gør medarbejderne lige tilfredse, bare de får noget.

Her udover kommer de årlige firmature og jule-/sommerfester, samt andre aktiviteter i løbet af året, f.eks. Go-kart, paintball, en tur i cirkus-revyen osv.

/Henrik Meyer

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 08:17
Jeg er ikke helt enig at at man ikke får megen personalepleje uden penge!
selvfølgelg skal der penge til, men det er ikke altafgørende... jeg er selv ganske almindelig ansat og kan da sige at værdsættelse, ros og personligudvikling står meget højt for i mit syn på god personalepleje.

At chefen interesserer sig for mig og min person, har forståelse for mine problemer (hvis der bl.a. opstår noget akut i hjemmet osv.), fleksibilitet på arbejdspladsen er også vigtig.

Der er utrolig mange "bløde" punkter, som mange mennesker ikke formår at vedligeholde. Men dem der formår at holde dem ved lige vil (efter min overbevisning) opnå loyale medarbejdere, der er villig til at give en ekstra skalle når det brænder på og ikke bare smutter til et andet firma hvor lønnen måske er 5 kroner højere i timen.

Dog skal det siges at nogle personer kun tager job efter lønniveauet og dem vil man alligevel ikke kunne holde på uaset hvor mange bløde værdier man så har med i sit projekt.

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:44
Som chef prøver jeg at skabe en meget afslappet atmosfære for mine medarbejdere. Vi arbejder efter devisen "frihed under ansvar" og dermed kan de selv styre deres arbejdsdag, sålænge de blot sørger for at opgaverne bliver løst og kunderne er tilfredse.

Hvad angår ryste-sammen-aktiviteter udenfor arbejdstiden, så er det et punkt som jeg skal arbejde mere med, da jeg er helt overbevist om den positive værdi og effekt af disse aktiviteter.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:06
Dato: 6/8/2006 8:16:36 AM Forfatter: Rollike
Der er utrolig mange ''bløde'' punkter, som mange mennesker ikke formår at vedligeholde. Men dem der formår at holde dem ved lige vil (efter min overbevisning) opnå loyale medarbejdere, der er villig til at give en ekstra skalle når det brænder på og ikke bare smutter til et andet firma hvor lønnen måske er 5 kroner højere i timen.

Dog skal det siges at nogle personer kun tager job efter lønniveauet og dem vil man alligevel ikke kunne holde på uaset hvor mange bløde værdier man så har med i sit projekt.

Jeg er ganske enig i dette, som jeg har arbejdet en del med. Den væsentligste/hyppigste årsag til at folk forlader deres job er.... chefen! Dårlig ledelse er høj exit-faktor - ledelsesudvikling er derfor et rigtigt godt sted at starte, hvis man vil have loyale medarbejdere.

Når det er sagt, så er der en grænse - 5 kr. i timen er jo ikke meget, vil du give køb på nogle af de bløde værdier, f.eks. fleksibiliteten for lad os sige 10.000,- ekstra pr. måned? Mange vil - ihvertfald i en periode. Med andre ord det er også nødvendigt at forholde sig til lønniveauet i omverdenen.

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 10:14
Dato: 6/8/2006 10:05:58 AM Forfatter: Claus A.
Dato: 6/8/2006 8:16:36 AM Forfatter: Rollike
Der er utrolig mange ''bløde'' punkter, som mange mennesker ikke formår at vedligeholde. Men dem der formår at holde dem ved lige vil (efter min overbevisning) opnå loyale medarbejdere, der er villig til at give en ekstra skalle når det brænder på og ikke bare smutter til et andet firma hvor lønnen måske er 5 kroner højere i timen.

Jeg er ganske enig i dette, som jeg har arbejdet en del med. Den væsentligste/hyppigste årsag til at folk forlader deres job er.... chefen! Dårlig ledelse er høj exit-faktor - ledelsesudvikling er derfor et rigtigt godt sted at starte, hvis man vil have loyale medarbejdere.

Når det er sagt, så er der en grænse - 5 kr. i timen er jo ikke meget, vil du give køb på nogle af de bløde værdier, f.eks. fleksibiliteten for lad os sige 10.000,- ekstra pr. måned? Mange vil - ihvertfald i en periode. Med andre ord det er også nødvendigt at forholde sig til lønniveauet i omverdenen.

Mvh.
Claus

Det er netop den sølle femmer jeg synes der illustrer det så godt... for er man et sted hvor man ikke føler man er en del af vikrsomheden, men blot en lille ubetydelig brik i spillet... så vil man da uden tvivl flytte selvom det kun er en femmer der er til forskel.

Og selvfølgelig er man nødt til at holde lønniveauet :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:59
at lytte til sine medarbejdere.....

Lyt til dine medarbejder. Hør dem hvad der godt - og ikke mindst hvad
der IKKE er godt. Hvordan er forholdet til deres chef. Hvordan er
omgangstonen? Hvad er vigtigt for medarbejderne. Føler de sig værdsat?
Er de tilfredse? Hvor loyale er de osv osv osv...

En lille virksomhed kan man gøre det gennem PUS - personlig udviklings
samtaler. Større virksomheder BØR kører medarbejderundersøgelser. Her
får medarbejderne lov til at ytre sig, og de føler at deres mening
betyder noget - samtidig er en anonym respons den eneste rigtige måde
at få sandfærdige besvarelser på.

Medarbejderne er virksomhedens vigtigste aktiv - det er samtidig en
selvtænkende instans. Derfor skal der lyttes til dem, og mindst lige så
vigtigt ageres efter det. Medarbejderne bliver værdsat - de bliver
tilfredse - og virksomheden for loyale, engagerede og produktive
medarbejdere....

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 14:56
Supergodt emne at tage op Nikolaj  

Personale pleje er for ikke et spørgsmål om enten bløde værdier eller "hårde kontanter" - det er begge dele og kombinationen afhænger meget af  på hvilket niveau du er, kultur og hvilket køn (hov, der var den igen)

Før jeg startede som iværksætter var jeg ansat i en lederstilling i en temmelig stor dansk virksomhed.. Her gik man (groft sagt) fra at yde personalepleje på det hårde "kontante" plan (fri telefon, internet, avis m.m.) til også at se på de bløde værdier. Og  hovedkonklusionen af en stor undersøgelse viste at tilfredsheden blev større bland medarbejderne. Det som var ret interessant, var at når man dykkede ned i tallene, så var der store afvigelser på hvad der opfattes, som god personalepleje. Blot for at nævne nogle, så var der mellem sekræterer, bred enighed om at bløde værdier, som godt arbejdsklima hvor chefen spørger til medarbejderen, fleksibilitet omkring sygebørn osv. var bedst, -mens der blandt ingenører og IT folk var større enighed om, at det var de hårde ting, som nyeste udstyr, hjemmearbejdsplads, fri bredbånd osv. talte mest. Blot en lille konklusion på et stort emne, som ikke er sort og hvidt, men temmelig nuanceret, derfor også svært at svare på

En sommerdag valgte den administrerende direktør at give is til hele virksomheden. Det var 8000 is, men det blev der snakket meget om og de fleste var glade, men der var også dem, som gnavent tilføjede (mens de gumlede is) at den da godt kunne have været større med den arbejdsindsats, som de havde ydet... Ja, nogle er tilfreds med lidt, for andre tæller "lidt" ikke.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:29
Dato: 6/8/2006 2:55:38 PM Forfatter: Christobel

Personale pleje er for ikke et spørgsmål om enten bløde værdier eller ''hårde kontanter'' - det er begge dele og kombinationen afhænger meget af  på hvilket niveau du er, kultur og hvilket køn (hov, der var den igen)

Det var faktisk heller ikke det, der var min pointe, hvis det var mit indlæg du sigtede til, tværtimod. Men tingene hænger sammen, og loyaliteten er en sammenvejning af uendeligt mange små og store faktorer. Det jeg blot hævdede var, at du kan flytte de fleste medarbejdere til en anden arbejdsplads ved at tilbyde en tilpas økonomisk kompensation, for til gengæld at gå på kompromis med ellers faste principper omkring de bløde værdier - kassen taler.

Dermed ikke sagt, at der ikke er undtagelser (afhængigt af beløbsstørrelsen) - en som i forvejen tjener 80.000 om måneden kan ganske givet ikke flyttes for 8.000,- mere om måneden - alt andet lige, men det er mere sandsynligt, hvis det er en person, der i forvejen tjener 16.000,-

Ingenting her er sort og hvidt - ved en jobsamtale hører du ofte: "Så meget kan jeg ikke give, men til gengæld har vi flekstid, betalt orlov m.m." Og så bliver jobbet jo ofte solgt alligevel.

Så jeg mener blot, at du ikke kan se isoleret på et element til at holde på dine folk - du er nødt til at kigge på hele pakken. Som Jan så rigtigt sagde: Du kan jo prøve at spørge dem

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:38
Jeg arbejder nogle timer ugentligt som almindelig lønslave
(webudvikling) for et større, dansk reklamebureau, og selv om lønnen
ikke er specielt høj i forhold til konkurrenterne, formår de alligevel
at holde fast på medarbejderne.

Fordelene er f.eks. fri vand/sodavand, morgenmad hver morgen, lækker,
varm frokost med salater og brød hver dag og betalt aftensmad hvis man
arbejder til efter kl. 19. Ofte afbrydes arbejdet i løbet af
eftermiddagen af is, kage eller lign. :) Engang imellem mødes hele
virksomheden også en aften til en tur i biffen, naturligvis med betalt
cola og popcorn.

Desuden er der stor fleksibilitet mht. arbejdstider, har man brug for
at tage en eftermiddag fri, gør man det, og vil man gerne arbejde
hjemmefra (som jeg gør i dag :)), så er det heller intet problem. Så
længe opgaverne er færdige til aftalt tid, så er der ingen sure miner.

En anden fordel er, at virksomhedsstrukturen lader
udviklere/grafikere/designere have en del at sige mht. hvordan opgaver
gribes an og projektledes. På den måde føler man sig aldrig underlagt
en projektleder, da man ved at de rent faktisk lytter til hvad man har
at sige. Jeg tror dette giver en mere afslappet holdning til
projektlederens ønsker, da man ved, at ens kommentarer ikke bare
ignoreres hvis man er uenig.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)