Hej Brian
Jeg ville tilbyde dig, at du kunne hente et eksemplar af Iværksætteren hos mig, for jeg har et par ekstra liggende. Iværksætteren er et rigtig udmærket blad, som Inloco glad og gerne promoverer, bare fordi vi kan lide det. Men inden jeg skrev, ville jeg se, om det er realistisk - så jeg tjekkede din
hjemmeside, for at finde ud af, hvor I landet, du holder til. Det kunne jeg ikke finde. Jeg kunne heller ikke finde dig på
cvr.dk. Så hvis jeg var kunde, ville jeg nu være flygtet langt væk. Jeg vil helst vide, hvor mine leverandører er. Det betyder noget for mulighederne i samarbejdet, om man kan mødes.
Det er meget tiltalende, at du har priser på din hjemmeside.
Hvis du vil sælge noget mere, skal du tænke meget på, hvem dine kunder er. Og de kunder, du har brug for, er måske ikke så gode til at finde dig på
internettet. De har måske brug for dig, fordi internettet er fremmed jord for dem. Du skal tænke i andre baner også - ikke sælge sand i Saraha.
Jeg ville vælge en branche, som du har lidt forhåndskendskab, lave et databaseudtræk (og så var det jo synd, at du ikke var til mit nøgletalsmøde i går, hvor man fik den slags databaser stillet til rådighed næsten gratis :-), og så ringe rundt for at få nogle erfaringer med telefonsalg, måske sælge lidt og høre, hvordan dine ønske-kunder reagerer på dine priser etc. Det koster ikke andet end telefonsamtalen.
Der er også mulighed for at få hjælp fra dit lokale
erhvervscenter, men siden jeg ikke ved, hvor du hører til, kan jeg ikke lede dig videre ind i systemet. Hvis du har den rigtige indgangsvinkel, vil du kunne få mange kunder igennem disse. Jeg fik mine første kunder ved at trykke en folder på min ink-jet-printer (HP - naturligvis, og den holder stadig efter 6 år), og så en rigtig, rigtig god hjælp fra en erhvervskonsulent fra et erhvervscenter.
Du kan også tjekke dine lokale aftenskoler, om de har kurser nok i EDB-ting, og evt. tilbyde at undervise der. Lønnen er ikke fyrstelig, men det er en løn, og det er fremfor alt netværk.
Netværk, som her på Amino, er meget gode. Jeg har fået flere leverandører og kunder igennem Amino, og to forfattere til kommende bøger. Det er ret fantastisk. Men det personlige møde er også meget væsentligt. Out and about - væk fra skærmen mindst to dage om ugen fra nu af og til ordrebogen ser fornuftig ud.
Mange hilsner