Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dana Web Stjæler Domæner

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps men derfor er de squ ikke overdraget, nægter at tro at de kære tøser fra århus har valgt at bruge danaweb til hosting udbyder..

og en anden lille detalje, som jeg ikke tror er blevet gjort brug af her, men mener at have hørt at du som hosting udbyder kan låse domæner så de ikke kan flyttes hvis kunden f.eks. skylder penge.. og den mulighed kan hurtigt misbruges
Overstående linier skal læses som, så længe dine domæner peger på din hosting udbyders dns, så har han flere rettigheder end man lige regner med.

Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:10
Undskyld! Det var en fejl at jeg svarede på denne tråd.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:48
Dato: 14-12-2006 23:33:57 Forfatter: Brian Knudsen Jeps men derfor er de squ ikke overdraget, nægter at tro at de kære tøser fra århus har valgt at bruge danaweb til hosting udbyder..

Hvis den retmæssige ejer er den, der er anført på http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=frisoerde2.dk ER det overdraget. Også selvom DNS''en af den ene eller den anden grund stadig er hos Danaweb.

og en anden lille detalje, som jeg ikke tror er blevet gjort brug af her, men mener at have hørt at du som hosting udbyder kan låse domæner så de ikke kan flyttes hvis kunden f.eks. skylder penge.. og den mulighed kan hurtigt misbruges
Overstående linier skal læses som, så længe dine domæner peger på din hosting udbyders dns, så har han flere rettigheder end man lige regner med.

Den må du meget gerne uddybe. På et .dk-domæne er det udelukkende registrant og fuldmægtig, der kan ændre noget som helst. Hosten kan ikke gå ind og blande sig i forholdet mellem DK Hostmaster og domæne-ejer, og har derfor ikke nogen speciel magt over domænet.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:37
og en anden lille detalje, som jeg ikke tror er
blevet gjort brug af her, men mener at have hørt at du som hosting
udbyder kan låse domæner så de ikke kan flyttes hvis kunden f.eks.
skylder penge.. og den mulighed kan hurtigt misbruges
Overstående
linier skal læses som, så længe dine domæner peger på din hosting
udbyders dns, så har han flere rettigheder end man lige regner med.

Det er kun muligt på ikke-dk domæner, eksempelvis .com det kaldes registrar-lock

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:20
Uden at skulle blande mig for meget i denne tråd, vil jeg nu gerne lige give min version.

Jeg har samarbejde med Danaweb, og kender de 2 ejere, Christian og Kenneth personligt, både i forbindelse med mit ansættelsesforhold hos de 2 i 2004 / 2005 - men også nu som samarbejdspartner og selvstændig.

Danaweb, bruger ikke tusindvis af reklamekroner som så mange andre - de bruger måske så få penge som overhovedet muligt - en markedsføringsstrategi der gør, at man er nødsaget til at være agressive i salgsfronten istedet. ELLER benytte sig af mund-til-mund metoden, en god kunde henviser gerne flere gode kunder og jo flere munde der snakker positivt jo flere henvisninger kommer der - basic knowledge.

Når man som Danaweb A/S har oplevet en så stor succes og fremgang, som de har igennem de sidste 4-5 år - med en fordobling af kunder, ansatte og antal kvadratmeter hovedkontor pr år stort set hvert år til nu - vil der opstå situationer, hvor optimering af organisationen ikke kan følge med den eksplosive vækst.
Det giver desværre nogen episoder, hvor folk føler dig svigtet, bedraget eller en sag som denne hvor der er sket misforståelser om et domænenavn.

Derfor kontakter Kenneth, som gerne står ved hans koncept og virksomhed 110% - da Helle med det samme han får nys om denne tråd.
Fejlen er udbedret.
Hvad der så end tvivles på herinde, om der er referencer nok på deres hjemmeside, eller om de har en hjemmeside der ikke kan vises i firefox eller andre browsere ( som 1000vis af andre danske virksomheder ) er vel ligegyldigt?

Det her ligner mere, et hetz mod en virksomhed der ligesom så mange andre danske virksomheder kæmper for at opnå 'a piece of the cake' - ja der begåes fejl i kampens hede - forskellen er om man er villig til at udbedre dem.

I kan jo via hjemmesiden finde nummeret til Danaweb, ellers er det her : 44 52 16 00 hvis der skulle være spørgsmål i er i tvivl om - kan kenneth sikkert godt hjælpe jer.

De har hjulpet MANGE (læs: tusindvis) danske små-virksomheder i gang, der er ingen der tvinger virksomheden til at benytte Danawebs webhotel eller CMS system, efter 1. år - Det eneste der gør at de skal bruge det 1. år, er CMS systemets funktionalitet. De vil ikke ud med kildekoden til det - når kunden ikke betaler en kostpris for det, nøjagtigt som scannet's webshop til 499 pr. måned - og så kan kunden endda få hans hjemmeside med sig hvis de forlader Danaweb og deres service / dog uden CMS system, og selvfølgeligt uden DanaWebs fortsatte service.

3200 årligt - 1 hjemmeside, med individuelt udarbejdet design, fri service, gratis rettelser i design / tekst / indhold - året rundt - regn på det - hvis en kunde ringer ind 5 gange på et år med 5 nye billeder og lidt tekst - så er de 3200 hurtigt væk i konsulenttimer hos et hvilket somhelst andet webbureau.
All in All syntes jeg det er meget fair ;-)

Det var ikke meningen dette indlæg skulle være reklame, hverken for Danaweb eller andre nævnte virksomheder, men blot information til de kritikkere der desværre udtaler sig om en masse de ikke har forstand på eller flamebaiter efter virksomheder der i forvejen har fået et hug herinde

Venligst

Christian Iversen
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:41

Hvis den retmæssige ejer er den, der er anført på http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=frisoerde2.dk ER det overdraget. Også selvom DNS''en af den ene eller den anden grund stadig er hos Danaweb.

Den må du meget gerne uddybe. På et .dk-domæne er det udelukkende registrant og fuldmægtig, der kan ændre noget som helst. Hosten kan ikke gå ind og blande sig i forholdet mellem DK Hostmaster og domæne-ejer, og har derfor ikke nogen speciel magt over domænet.

Nu kan jeg ikke se e-mailadressen og derfor er det her et rent gæt. Hvad nu hvis den er en Danawebadresse? Så er det jo ikke registran eller fuldmægtig, der har kontrol, men stadig Danaweb. Ergo kan Jenny stå som ejer, men reelt ikke have adgang til ID eller PINkode.

Det burde hun dog kunne få ved at kontakte DK-Hostmaster og få ændret e-mailadressen. De er de meget flinke til. Normalt sender de informationer til den offline postadresse.

Så længe vi ikke hører fra Jenny, så ved vi jo ikke om hun rent faktisk har kontrol eller ej - og så kan vi gætte herfra og til om meget længe.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:42

skulle have været i min quotebox nummer to.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 22:46
Jeg er ikke inde i det juridiske - endnu - men så vidt jeg har fået oplyst af andre It supportere har man ret til sit firmanavn eller varemærke som domænenavn - men det passer måske ikke ?

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:42

Hej Mads

Har lige aflyst et møde med din navnebror fra danaweb.

Har brug for et seriøst menneske som din ven i Ålborg. Er det muligt at få hans adresse?

Kjeld Alex

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:07

Slettet igen - gammel tråd.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)