Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varevogn

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

 

Jeg overvejer på et tidspunkt at købe en varevogn på gule plader, til disko udstyr.

 

Jeg havde tænkt mig at låne penge i banken, hvad tror I de siger til det?

Jeg er 20 år og er ved at flytte hjemmefra. Min økonomi og diskotekets økonomi er selvfølgelig adskilt.

Hvis nu banken siger go for it, hvor mange penge tror I så der skal ind om måneden for at få det til at løbe rundt? Med afbetalinger, forsikring, afgifter osv.

Det skal desuden fungere sådan at bilen både kan bruges privat og i firmaet.

Jeg har lige søgt om cvr nr, enkeltmandsvirksomhed.

 

Jeg ved ikke så meget om bilkøb, håber I kan hjælpe. Skal i bruge flere oplysninger så sig til!

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan lease den måske?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg nyder at køre i en gammel kassevogn, som jeg har købt kontant for ca. 25.000 + moms. Når den engang skal synes, køber jeg muligvis en ny til ca. samme pris - det vil sige, at finansieringen koster ca. 1000 dask om måneden.

Dertil kommer vel et tilsvarende beløg (ca. i afgift og forsikringer).

Siden november har jeg haft den på værksted for ca. 4000 kr. (altså godt 500 pr. md.)

Dertil bruger den lidt diesel - lad os sige 500 pr. md. for det.

Bilen er en ren firmabil, så alle udgifter er ex. moms.

 

Jeg skal således fakturere kunderne 3000 kr., før jeg er kørende.

 

Det er skræmmende tæt på, hvad det ville koste mig at lease en fin ny bil, men så gik jeg også glip af fornøjelsen ved at knæle på en p-plads, mens jeg hænger udstødningen op igen.

 

mvh Hans

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hans

 

Super indlæg:-)

 

Altså jeg har efterhånden kørt en masse biler, men det sjoveste har nu været en helveds gammel mazda, vi sku skubbe igang hver gang!

 

Men tak for "regnskabet" - har givet lidt at tænke over. Med 3 kunder til 3000,- i snit, vil der være god økonomi til det - men jeg er desværre ikke momsregistreret, og kan som mobildiskotek heller ikke blive det.

 

Tænker lidt over det..

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/7/2006 12:09:22 AM Forfatter: Nikolaj Astrup Madsen
(...) men det sjoveste har nu været en helveds gammel mazda, vi sku skubbe igang hver gang!





hehe - jeg kommer lige i tanker om et spillejob, hvor vi kørte i en Volvo 145 uden vinduesviskere. Da regnen kom, måtte jeg stikke hovedet ud af vinduet for at kunne orientere mig.

 

mvh Hans

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Og lige én til: Vi skulle køre fra Fredericia til Kbh, i Middelfart falder lydpotten af på en 18 år gammel Opel ascona - det var satme en lang tur hjem!
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvføldig kan du få et moms nummer

 

Men det vil du IKKE

 

 

Det lyder på mig som om at dit Diskotek ikke er helt vildt stort endnu

det vil sige at du nok tjæner under 50.000 kr om året

 

også skal du ikke registreres

men du kan aligevel trække alting fra - ring til en revisor og spørg til reglerne for B-indkomster /Honorare

 

Det er jo et honorar du modtager for at stille det udstyr op

 

Jeg kan desvære ikke forklare det bedre - men jeg ved at det kan lade sig gøre

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe - jeg kommer lige i tanker om et spillejob, hvor vi kørte i en Volvo 145 uden vinduesviskere. Da regnen kom, måtte jeg stikke hovedet ud af vinduet for at kunne orientere mig.

mvh Hans

 

Den tur kan jeg godt huske!!! På det tidspunkt var det ikke særlig sjovt, men historien er godt nok blevet fortalt mange gange siden. Inklusive den detalje at vi stoppede undervejs og spiste de varme pølser vi havde medbragt i din 7 liters termokande!

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil køre i bilen privat må du eller den forgående ejer ikke have trukket momsen ud af bilen. Husk det, ellers for du skattesmæk + bøde.

 

/Henrik

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nikolaj,

Jeg tror at du først og fremmest skal finde ud af hvor meget du vil bruge bilen privat, og hvor meget du er villig til at betale for din privatkørsel. Du skriver ikke om det er en ny bil, en gammel kasse eller en mellemting. Hvis det er en ny bil, vil du blive beskattet ret kraftigt for at køre i bilen privat, så du skal køre en del privat før det hænger sammen.

Måske kan det bedre betale sig at du køber bilen privat, og så giver dig selv kørepenge efter statens takster når du kører for firmaet (hvilket er skattefrit). Denne model betyder selvfølgelig at du ikke kan få momsen refunderet, og at du kommer til at betale ekstra ejerafgift for kørsel i varevogn privat, men i sidste ende er det måske en god løsning alligevel i det lange løb. 

Det er vanskeligt at sige hvad det kommer til at koste. Men din alder er ikke populær ved forsikringsselskaberne, og har du ikke haft bil i eget navn før, bliver det ikke bedre. Du skal nok regne med 15-20K om året, måske mere, alene i forsikring hvis bilen skal kaskoforsikres, og det skal en ny bil. Køber du en gammel kasse kan det måske ikke betale sig at kaskoforsikre bilen (kaskopræmien ender måske med at blive højere end bilens værdi ).

Så find ud af hvor meget du vil køre i bilen privat, og om det skal være ny eller brugt bil. Og inden du skriver under på slutsedlen, så husk lige at tjekke forsikringspræmien!

mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)