ikke for at afskræmme dig, men jeg ligger i forhandlinger, også om skræddersyede jakkesæt, og her er jeg nede på en udsalgpris der hedder ca 1000 kr for det første og derefter ca 800-900 for de næste. kvaliteten hedder super 100s - 130s, har selvfølgelig fået at vide af dem at der ik findes noget der er meget bedre end det, men det ved jeg selvfølgelig godt at der er, men så ryger priserne også noget i vejret, hvis man fx ser på de priser du har slynget ud.
Og nej, jeg er ikke skræmt. Jeg har gode competive advantages. Prisen bliver ikke det primære - Det må det efter min (og Kotler's) mening aldrig blive ;-)
Jeg ved ikke om pris er vigtig - synes netto går udemærket efter hva jeg husker Og dressman er vist ved at blive forholdvis store på få år - men dem skal jeg sku nok få konkurreret ud af markedet .. hehe.. Skal altid tænke stort
Hvad enten man går efter kvalitet eller ej, så er prisen altid et issue. Se f.eks. bare på Brødrene Andersen - en af Danmarks ældste og mest velansete skræddere/butikker med specialsyede jakkesæt - de kunne åbenbart ikke længere få tingene til at løbe rundt og er nu lukket...
Jeg har selv problemer med at købe jakkesæt - kan aldrig finde standardmodeller, som er lange og slimcut...
Super 100 betegnelsen betyder at hvis du tager et kilo uld og spinder den tyndest mulige tråd vil den blive 100meter lang og super 120 siger sig selv vil blive 120 meter.
Derfor kan man godt sige at en super 130 er en tyndere/ finere kvalitet end super 100... det skal dog nævnes at hvis man kommer over super 130 bliver stoffet meget levende og krøller derfor meget og mange skræddere vil helst ikke arbejde i uld kvaliteter over 150...
Det er nok ting du skal sætte dig ind i inden du starter så du ikke siger noget forkert til dine kunder....
Og man kan sagtens få lavet jakkesæt til 900 hvis du får dem lavet i østen.....
Hvis du køber overstock metervare i Italien kan du få super 120 til under 100 pr meter...