Jeg er selvstændig med 9 medarbejdere - vil gerne høre andres erfaringer med at bede folk om at gå ned i løn. Jeg kan godt regne ud at det ikke bliver modtaget positivt, men hvad har I oplevet på jeres egen krop. Min virksomhed er en håndværksvirksomhed og alle folk er timelønnede, jeg overvejer at sætte lønnen ned fra 185 kr til 165 kr pr time. Det er ingen tvivl om at der er masser af gode argumenter for at gøre det - ordreindgangen falder, kunderne forventer lavere priser osv. Glæder mig til at høre fra jer. Det kunne i øvrigt også være interessant at høre hvad andre tilsvarende virksomheder giver deres folk i timen.
|
Jeg har en tømrervirksomhed og giver selv 150,- i timen, er dog også nede på vestsjælland.
Ville jeg sætte den ned i løn, tror jeg de ville forstå det er et alternativ til en fyrerseddel senere hen.
Hvis deres økonomi kunne holde til det, tror jeg faktisk de ville godtage det, da de er tilfredse med at være her.
Hvis de var det mindste utilfredse og kunne finde arbejde andet sted, så havde den nok valgt det, hvis jeg tvang dem ned i løn.