Hej Alle Så har jeg lige et spørgsmål til de google-kyndige. Hvis nu man vil åbne en ny afdeling (enten fysisk eller emnemæssigt), kan der så være fornuft i at lave en ny hjemmeside fremfor at udvide den anden. Og hvor tæt må hjemmesiderne være knyttet uden at google bliver sur. Jeg tænker eksempelvis på, at man har en cykelbutik i Kbh (Cykelmyggen.dk) og så starter man en ny butik i Århus med nogle af de samme produkter men også en masse andet. Så kalder man den cykkelmyggen-aarhus.dk. Så burde man jo være rigtig godt repræsenteret på google, fordi man nu har flere sider, hvor man kan bruge ord som cykel, cykler, mountainbike, m.m. I vores tilfælde er det mere, at vi vil lave en international side, som så kunne hedde athenas-int.dk med internationale foredragsholdere. Men opbygningen på vores side er vi glade for. Kan vi så lave den og lade dem arbejde sammen på kryds og tværs uden problemer? Og hvad hvis vi så siden vil lave en engelsk-sproget udgave af vores internationale side. kan vi så kalde den athenas-ind.com, hvor der står det samme bare på engelsk? Så har vi pludselig tre sider, der kan arbejde sammen jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tusind tak. Med de venligste hilsener Søren |
Jeg sidder faktisk lidt med samme problem, så håber vi får svar.
Jeg har en stor dansk hjemmeside med salg af produkter. Vi ønsker nu at komme ud på det europæiske marked, og vil derfor høre om det er klogest at samle alt på en webshop hvor man så bare vælger land inden man kommer ind på hovedsiden eller er det smarteste rent google mæssigt at lave en webshop til hvert land med .dk endelse i danmark co.uk i england .de i Tyskland o.s.v.
Vægter google den mindre hvis selve siden bare hedder .com end hvis det er en .dk endelse.....