Jeg går ofte med en del tanker og ideer som jeg ved jeg alligevel aldrig selv får taget mig sammen til, nogle mere undersøgte end andre. Her en ide jeg vil give åbent ud til andre der måtte have mod og drive. Den er dog ikke undersøgt så meget, men en løs tanke er det da. Jeg er ikke selv den store bogkender, men op til jul kommer jeg oftere i boghandlere pga gavekøb. Og sker da også selv man har brug for noget der. Og jeg kommer selv fra østsjælland og er der overrasket over hvor mange boghandlere der egentlig er i forholdsvis små byer. Faxe, St. Heddinge, Hårlev, For de byer jeg ved der er boghandlere i, og har været i mange mange år: Syd for århus er derimod endnu mere interessant som jeg ser det. Det kan dog være fordi jeg ikke helt har styr på postnumrene som måske er noget med århus osv. Men umiddelbart kan jeg ikke se en boghandel i området Hørning, Tranbjerg, Hasselager, og flere halvstore byer sydøst for dem. Hørning alene har 8500 indbyggere, Hasselager har jeg ikke kunnet finde, men på kortet af samme størrelse, tranbjerg ca. 7000. Og så flere småbyer sydøst derfor, som Mårslet, Beder, Solbjerg og Malling. Det giver "nemt" 20.000 potientelle indbyggere syd for århus... Har utrolig svært ved at forestille mig der ikke er en boghandel i det område? Men har ikke kunnet finde nogen ved søgninger. Og er slet ikke stedkendt. Til sidst vil jeg slå et slag forbi Bornholm. Øen har ca. 47000 indbyggere, men som jeg ser det kun 3 boghandlere. 1 i Nexø og 2 i Rønne. Der burde i mine øjne kunne være plads til en til. Om det er nord i Gudhjem/Allinge/Sandvig. Hasle i vest, eller Åkirkeby i midt er så et godt spørgsmål. Ja, det var så hvad jeg lige sad og rodede med i aften. Kunne være sjovt at høre om nogle kastede sig ud over dem, eller var stedkendte og kunne sige der faktisk er boghandlere de steder jeg foreslår |
"Gratis" forslag/tanke til brug for andre
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)