Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradragsberettigede udgifter ved personlig virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver personlig virksomhed fra min privatadresse og vil gerne vide hvilke udgifter man kan trække fra sin omsætning?

Kan man trække en del af ens husleje fra?

Kan man trække benzinudgifter fra hvis en del af kørslen er foregået i virksomhedsøjemed?

Er der nogle der har et link til en vejledning om hvilke udgifter man kan trække fra?

Virksomheden er registreret som enkeltmandsvirksomhed og den drives fra min private adresse.

Tak på forhånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04

Hej!

Ja.....forholdsmæssig fordeling.

Enten benzin eller kørsel efter statens takster.

Prøv at checke på www.skat.dk og søg lidt der.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:34

Jeg kan ikke se på din profil, hvor du kommer fra, men hvis du er københavner, er du velkommen til et informationsmøde, da lige netop emnet fradragsberettigede udgifter er et af de helt faste på infomøderne. Du er selvfølgelig også velkommen, selvom du bor længere væk :-)

Men med fradragsberettigede udgifter er det sådan, at ikke alle må trække de samme udgifter fra, så derfor er dit spørgsmål ret stort - og kan ikke bare besvares med ja eller nej og en kort forklaring. Det kommer an på forholdene, og der er flere måder at gøre det/vurdere spørgsmålene på.

http://www.regnskabsskolen.dk/ivkurser/infomode

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:43

Enig med Annette. Man kan ikke bare sige forholdsmæssig fordeling. Det afhænger dels af virksomhedens intensitet men også af hvordan man bruger sin bolig erhvervsmæssigt. Der skal alligevel en del til for at få fradrag for eks. arbejdsværelse og taler vi om en 1-3 værelseslejlighed vil jeg anse det for helt udelukket.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)