Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VirksomhedsNavn

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidligere beskrevet  har jeg været selvstændig regnskabskonsulent i 8 år ved siden af mit fuldtidsarbejde.


Jeg syntes nu at dagen er kommet hvor jeg vil gøre det til mit levebrød.


Jeg har ikke benyttet mig nogen form for markedsføring tidligere da der kun har været tid til få kunder i min fritid

 

Så kommer spørgsmålet indtil nu har jeg brugt min forbogstaver samt beskrives af virksomhed som navn. Men da jeg ikke synes det ret orginalt kunne jeg godt tænke mig hvis i havde nogle forslag til et virksomheds navn og evt et logo.

 

Og hvis der skulle være nogle her i forummet som ville slippe for det sure arbedje og side med de tøre tal så lad høre fra jer.(Frederiksborg Amt) 

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Hr. Regnskabskonsulent


 Jeg har nu altid synes, at det er svært at komme med ideer til andre, hvad det angår. Det er jo dig som person/virksomhed det skal repræsentere. Det er ihvertfald min holdning. Og helt præcist hvad du indeholder og hvilke værdier du har. Ved du jo nok bedst selv.

 

Jeg tror ikke selv på, at modtage 25 forslag også vælge derefter. Men det er bare min mening. Måske jeg tager det lidt for alvorligt  

 

En hel anden ting. HELD OG LYKKE MED DET

 
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
"Det Rene Regnskab" -altså istedet for galskab.. og når du så tager telefonen siger du: "Det'' Det Rene Regnskab, goddag".. og logoet kunne være et funklende ringbind og stilen på dit website kunne være lidt vaskepulveragtigt. Eller bare "Regnskabet" og logo: et skab det regner på.. Jeg synes det godt må være lidt spøjst, men selvfølgelig samtidigt meget troværdigt. (det er bare lige det der faldt mig ind - og jo, jeg kunne snildt bruge en til at holde styr på mit miniregnskab - især når jeg en dag bliver rig)

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Et firmanavn til den branche skal vel lugte af troværdighed, og at det er et firma man kan regne med vil eksistere mange år frem - jeg ville i hvert fald nødig skulle skifte regnskabsmand ret mange gange, det er lidt noget bøvl. Regnskabet skal bare fungere, så man kan koncentrere sig om sit produkt(er).

Nu beskæftiger jeg mig mest med IT, så det vil nok blive amerikansk klingende navne fra min side... er ikke sikkert det er smart;
- Advanced
- Extern Accounting
- AccountAid
- Debit & Kredit
- Balancen
- ... kunne man ikke arbejde videre med et ord fra regnskabens verden?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Til david


Hvis du er af den opfattelse at det behøves at være dyrt at outsource sit bogholderi,
skal du se det i lyset af man skal lave det man er bedst til, det får man mest ud af.


Nu skriver du miniregnskab prøv og fortæl mig hvor meget tid du bruger på det idag.


Som jeg kan se er du fuld af gode ideer (sjovt forslag du kom med) Hvis du istedet for at bruge
din sparsom tid på dit miniregnskab, kunne bruge den til at komme med kreativ ideer samt markedsføring.


Tak for forslaget


Til Tommy


Gode forslag


Du skriver at det er noget bøvl at skifte regnskabsmand. Det behøves det ikke være. Jeg synes at alt for mange virksomheder er for loyale overfor den revisor som de har valgt ved et tilfælde da de startede virksomhed. Mange kunne få både økonomiske samt ekspertice mæssige fordele ud af at skifte.


Det vigtigste en regnskabsmand/revisor skal udføre er rådgivning og sætte sig ind i virksomhedens behov, derfor er det meget vigtigt kemien mellem parterne er god.


Tilbage til dine forslag så kunne jeg godt tænke mig at det klingede lidt af Dansk. Jeg har selv kigget lidt og fundet "Regnskabshuset" som forslag som jeg godt kunne tænke mig at få lidt konstruktiv kritik af


 

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Emil

Et rigtigt godt navn, som desværre er taget, er CRONUS.

Det var et navn som alle der benytte concorde/navision kender.

Måske kunne du finde noget tilsvarende.

Alt om både i Danmark

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et bogholderifirma skal ikke lave morsom markedsføring.


Jeg ville umiddelbart få større tillid til én der hedder "Emil Jensen bogholderi" end én der hedder "Bøssebogholderen" og har sloganet "Spring ud af regnskabet".

Logoet skal efter min mening være i én farve - gerne mørk blo - og ligne en form for autorisationsstempel. F.eks. kunne man flette initialerne ind i krummelurerne fra en to-krone. Det ville signalere, at denne bogholder er god og billig.

 

Jeg bruger selv eksterne bogholder, og det er én af de bedste beslutninger, jeg har taget. Hvis du har et par revisorer, som du almindeligvis arbejder sammen med, kan det være et fint salgsargument, at du kan finde en revisor, der passer til kundens virksomhedstype.

 

Det er ikke svært at skifte revisor. Jeg har selv lige skiftet til én som ikke sælger mig ekstra ting. Min tidligere var meget dygtig til at opfinde nye behov for mig - og mine regnskaber for min enkeltmandsvirksomhed lignede noget multinationalt. Nu får jeg en stak papir med en hæfteklamme og et plasticomslag - og der står ikke noget i, som jeg ikke umiddelbart forstår.

Min ny revisor har den kedeligste hjemmeside, som tydeligvis er lavet gratis af én eller anden nevø, som manglede en projektopgave i et skoleforløb - midt i 90''erne.  Det signalerer for mig, at denne revisor ved, hvor det er værd at bruge penge, og hvor man bør holde igen. Jeg gave 3800 kr. for årsrapport for firmaet og skattehalløj for mig selv og konen. Jeg tør ikke tænke på, hvor mange timer, jeg selv skulle have brugt på at lave det samme - med efterfølgende skræk for at have lavet noget forkert.

 

mvh Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans


Jeg havde netop sådan en hyggelig fætter af en revisor som du taler om. Små regninger, flink mand og alt var bare dandy.
Lige indtil den dag da jeg solgte min del af min lille butik og jeg flere år efter stadigvæk fik regninger fra Told og Skat, fordi min flinke lille billige revisor desværre ikke kendte alle reglerne og ikke lige havde tænkt over..... Men det var han da ked af og vi kan vel være lige gode venner for det...

 

Nej det kunne vi ikke, jeg skiftede til en stor revisor med pæne årsregnskaber og super hjemmeside og større regninger. Til gengæld var der styr på tingene, jeg fik de fradrag jeg skulle have og mit årlige torskegilde som jeg ellers havde "nydt", stoppede også.

Så jeg må indrømme at jeg ikke er helt enig her. Jeg har gennem et langt iværksætterliv erkendt at billig rådgivning, ofte ender med at bliver meget dyrere, så jeg betaler gerne lidt ekstra for at betale lidt mindre.

Dbh Martin
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg måske nok lidt miljøskadet, men jeg kunne aldrig finde på, at bruge en rivsor hvis hjemmeside bar præg af, at det var en fætter der havde bikset det sammen i Frontpage.

For mig afspejler en hjemmeside typisk virksomheden og giver et meget godt billede af hvor seriøst de tager tingene og hvis de er ligeglad med hvordan hjemmesiden ser ud, hvad er de så ellers ligeglade med ?

Mht. den mørkeblå, så er jeg desværre ikke enig, jeg tror det er et levn fra fortiden, at mørkeblå symboliserer troværdighed. I mine øjne kan andre farver netop være med at vise, at firmaet er med på noderne og holder sig ajourført og skiller sig ud fra mængden.

Igen afhænger det jo af målgruppen, men hvis man skal have fat i den yngre del af virksomhedsejerne som måske først nu skal ud og finde en revisor, så gælder det netop om at skille sig ud fra mængden.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)