Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ipod look-a-like afspillere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg har fundet frem til leverandør i England, som kan levere forskellige mp4 afspillere - blandt andet en afspiller der minder meget om en Ipod Nano (se billede: http://img72.imageshack.us/img72/525/18145iu9.jpg )

Afspilleren er ubrandet og har egen software plus at komponenterne også adskiller sig fra orginalen fra Apple - så desideret piratkopi er der vel ikke tale om?

Det er mere designet der bekymrer mig - ligger det ALT for tæt på Apples afspillere? Eller er det okay, så længe man ikke sælger den som en 'Ipod Nano', men bare som en almindelig mp4'er?

På forhånd tak! :)

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

IPod afspillerens indre er domineret af teknologier som ikke ejes af Apple og som derfor også kan findes i alle mulige andre afspillere. Det der derimod adskiller IPod fra de andre er dens design og brand.

Rent juridisk er det således at et produkt ikke må kunne forveksles med et beskyttet produkt, - og hvis det kan det er det ligegyldigt om du gør opmærksom på at det ikke er en Ipod Nano.

Du kan læse mere her: http://www.dkpto.dk/publikationer/haandboeger/varemaerke/specielle/reg_betingelser/forvekslelighed.htm

/Michael

Tilmeldt 8. Jul 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar!

Men det undrer mig stadig hvordan de så kan importeres i stor stil til Europa, og solgt videre på bl.a. ebay og qxl.dk uden problemer? Tolden kan jo vel ikke have misset alle varene?

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har muligvis allerede hørt om sagen fra Sverige, hvor det svenste Tullvärket ( Svenske toll-væsen ) havde givet alle medarbejdere en Ipod Nano i julegave.

Det viste sig imidlertid at være kopier, som det firma Tullvärket havde allieret sig med i forbindelse med julegaveindkøb, fejlagtigt troede det var ægte Nano'er.

Som privat sælger på f.eks. Qxl har man ofte ingen moral og købere er der mange af, hvis en varer er billig nok, men som virksomhed skal du holde dig langt væk fra kopi-varer. Også selv om der ikke står Ipod eller Apple på produktet.

Et søgsmål fra Apple, vil slå de fleste omkuld.

Om den danske told opdager en sådan varer, når den importeres eller ej, kan være svært at vurdere, men med de ressourcer de har for tiden, tror jeg egentlig ikke de går efter privat-forsendelser af et par enkelte kopi-varer.

Du kan jo også sagtens tage til Kreta og købe en kopi-taske eller et kopi-rolex uden at du bliver snuppet i tolden - det er simpelthen for småt for dem...

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Den afspiller du viser har huseret længe på Ebay m.m. i øvrigt skulle de virke rigtig dårligt jf. et tysk TV program om netop dette emne...  det faktum at man uden de store problemer kan købe dem i Kina importere dem og betale sin moms&told`uden problemer gør dem jo ikke lovlige... Som nævnt længere oppe i tråden...

Mit råd er: Hold fingrene væk... selvom man idag let kan få importeret alle mulige slags varer gennem tolden (stikprøverne ligger omkring 1% af indførte varer), skal man ikke tro tolden er dumme, de overvåget også Ebay QXL m.m. de venter bare til du sidder rigtigt i saksen...

Jeg har en bekendt, der for mange år siden ikke kunne stå for fristelsen med kopivarer, han jagtes stadig idag 15 år efter for salg og distribution af kopivarer... 1,5 mio i gæld og ingen mulighed for at starte virksomhed igen lige umiddelbart.... er det det værd...... think not!

Det er lidt med det som med Stein Bagger, hvis det virker let simpelt og fuldt af penge på ingen tid, så er der nok en hage ved det... DONT! (og så er manden jo i øvrig uskyldig indtil andet er bevist)

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)