Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tablet PC til en uni. studerende

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har brug for en tablet PC og den skal bruges til en uni. studerende. Jeg har selv ledt, men har ikke fundet noget rigtigt. Det meste var industri-tablets. Det skal helst være en ny, men hvis nogen skulle ligge inde med en, så kan det også bruges.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:58

Snakker vi udelukkende tablet? Eller en "konvertibel", som kan foldes ned til tablet.

Jeg har selv haft en HP tx1345 i godt 2 år nu, og vi er blevet rigtig gode venner. Det værste ved den er batteritiden. Selvom der er to batterier, er det for mig ikke nok, at det ene holder 2,5 time og det andet 1,5... Men det skulle efter sigende være blevet væsentligt bedre på de nye udgaver (tx2000 og tx3000)... De har samtidig fået bedre stats og er blevet væsentligt billigere siden jeg købte min.

Jeg syntes særligt godt om tastaturet og track-pad'et, som jeg syntes vældig godt om. Derudover er det en lille, hurtig og let computer, som klarer stort set alle opgaver rigtig fint (selvfølgelig ikke de vilde spil og den slags..) Jeg kan også rigtig godt li' de funktioner de forskellige knapper rundt om på computeren har. Det er ikke ligeså smukt som mac's strømlinede designdrøm, men det er pokkers funktionelt. Det fede ved denne computer er også at den har god nok ventilation til at du kan lukke "låget" uden at den skal i standby. Det syntes jeg selv er rigtig "handy" til studiebrug.

Stil endelig spørgsmål..

Held og lykke med det.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 10:13

Nu er jeg ikke særlig meget for HP. De har for meget præinstalleret software, som kun irreterer. Jeg søger mere en tablet af Dell, IBM/Lenovo eller Fujitsu.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:54
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:49

Hej Faran

Jeg er den glade indehaver af en Toshiba Tecra M7 - god størrelse skærm (14") og meget brugervenlig. Kører Vista uden problemer. (Husk rigeligt med Ram - min. 2 Gb - gerne 4 gb) - Med en skærm af denne størrelse fungerer den også udemæket som alm. bærbar.

På Xp kunne jeg presse 2 timers batteritid ud af den ved at skrue ned for ydelse og baggrundslys - dette er gået ned til 30 min ved vista. Er dog overbevist om at dette kan ændres ved at skrue på nogle parametre - men da jeg næsten altid er ved stikkontakt er det et mindre problem. Der kan dog købes et heavyduty batteri til denne model.  

Du skal være opmærksom på at tablet Pc'er ikke understøtter dansk håndskrift (på engelsk og tysk kan din håndskrift blive omdannet til maskinskrift - dette er desværre STADIG ikke muligt på dansk)

Men til håndskrevne notater og/eller tegninger/skitser er det et godt arbejdsredskab. Til dette kan jeg anbefale OneNote (kombineret med det indbyggede udklipsværktøj i Vista) - et program til alle mulige former for notater og evt. research på nettet.

Jeg bruger overvejende min tablet som et redskab til research - det er dejligt intuitivt at kunne sætte streger og cirkler direkte på skærmen - derudover bruger jeg tablet'en som skitsebog. Programmet Alias Sketchbook Pro er uovertruffent til dette.

Købt hos www.labtops.dk Ved ikke om de stadig har tablets. Faldt over shoppen: www.eu-computer.dk der har tablet pc'er - kender dog ikke noget til denne butik eller disse modeller.

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:13

Hej Faran,

Jeg kan tilbyde følgende:

ThinkPad X61 tablet
7762-74G (UU374DK)

L7500(1.6GHz), 2GB RAM, 160GB 5400rpm HD, 12.1in 1024x768 LCD, Intel X3100, Intel 802.11agn, Vodafone WWAN, Bluetooth, Modem, 1Gb Ethernet, Secure chip, Fingerprint reader, 8c Li-Ion, WinVista Business 32 (kan også leveres som XPP downgrade)

BEMÆRK DENNE MODEL ER MED 3 ÅRS GARANTI!

Pris incl. moms 8.350,- excl. levering

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:18

Det kommer vel også i høj grad an på hvad du skal læse på uni. Software ingeniør eller Social Rådgiver :)? Hvad er kravene til PC'en (udover tablet)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:23

Hej Faran

Jeg kan tilbyde samme computer

ThinkPad X61 tablet 7762-74G

- jeg har en liggende i ubrudt emballage. Original kvittering medfølger og der er ikke andet hokus pokus. Også 3 års garanti på denne maskine.

PRIS: 6.500,- ved handel i dag!!!

Skriv på m.bendtsen@privat.dk hvis det skulle have interesse.

PS: Har købt en til mig selv også før jul og er super glad for den, god performance og man kan bare mærke at det er 100% kvali vare

MVH

Bendtsen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)