Hej alle sammen Jeg har brug for en tablet PC og den skal bruges til en uni. studerende. Jeg har selv ledt, men har ikke fundet noget rigtigt. Det meste var industri-tablets. Det skal helst være en ny, men hvis nogen skulle ligge inde med en, så kan det også bruges. |
Snakker vi udelukkende tablet? Eller en "konvertibel", som kan foldes ned til tablet.
Jeg har selv haft en HP tx1345 i godt 2 år nu, og vi er blevet rigtig gode venner. Det værste ved den er batteritiden. Selvom der er to batterier, er det for mig ikke nok, at det ene holder 2,5 time og det andet 1,5... Men det skulle efter sigende være blevet væsentligt bedre på de nye udgaver (tx2000 og tx3000)... De har samtidig fået bedre stats og er blevet væsentligt billigere siden jeg købte min.
Jeg syntes særligt godt om tastaturet og track-pad'et, som jeg syntes vældig godt om. Derudover er det en lille, hurtig og let computer, som klarer stort set alle opgaver rigtig fint (selvfølgelig ikke de vilde spil og den slags..) Jeg kan også rigtig godt li' de funktioner de forskellige knapper rundt om på computeren har. Det er ikke ligeså smukt som mac's strømlinede designdrøm, men det er pokkers funktionelt. Det fede ved denne computer er også at den har god nok ventilation til at du kan lukke "låget" uden at den skal i standby. Det syntes jeg selv er rigtig "handy" til studiebrug.
Stil endelig spørgsmål..
Held og lykke med det.