Du glemte et kursus til 10.000 kr for overhovedet at komme i gang. Det er hverken nemt eller tilgængeligt at sætte op selv, og det svarer til at købe en mindre flåde at kanonbåde for at ramme en enkelt musvit - for nu at omskrive det gamle ordsprog lidt.
Microsoft CRM kan ikke anbefales til små virksomheder med en-to sælgere.
Måske kan dit økonomisystem klare opgaven uden de store ændringer.
Jeg har aldrig set et CRM der "bare" kan sættes op og tages i brug, da det i sagens natur er kompliceret software. I stedet vil jeg foreslå at du tilpasser dine eksisterende systemer, så du får noget brugbart du kan forstå. Jeg vil næsten gætte på du kan klare dig med et Excel ark som du bare kan sortere efter kollonnen hvor du indtaster 'næste kontakt dato'.
Jeg har aldrig set et CRM der "bare" kan sættes op og tages i brug, da det i sagens natur er kompliceret software. I stedet vil jeg foreslå at du tilpasser dine eksisterende systemer, så du får noget brugbart du kan forstå. Jeg vil næsten gætte på du kan klare dig med et Excel ark som du bare kan sortere efter kollonnen hvor du indtaster 'næste kontakt dato'.
Det kommer an på kundes krav til systemet. Er du pragmatisk kan du let anvende f.eks. Windows SharePoint Services out of the box.
Excel er et ekstremt godt værktøj, og jeg bruger det meget, men jeg har alligevel haft urtolig stor glæde af WSS i min lille virksomhed.
Lister i WSS minder faktisk meget om Excel. Du kan lynhurtigt oprette nye lister, og tilføje nye felter.
Riv en dag ud af kalenderen og prøv systemet. Jeg tror I ville blive positivt overrasket.
Microsoft CRM køre på en forældet og fastlåst arkitektur, og burde afgå ved døden snarest
Okay det vil sige WSS kan håndtere kundeopfølgninger og service aftaler?
Det skal køres på en server som ligger eksternt.
WSS kan sagtens køre på en ekstern server. Men jeg tror at du skal "bygge" de forskellige lister først så du får nøjagtigt de felter du vil have. Jeg har selv prøvet at lave udvidelser til WSS men brød mig ikke om det :(
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg vil anbefale dig Mamut som virkelig kan det med kunder og opfølgning på disse på en nem og overskuelig måde. Du kan vælge system hel fra alimindelig Mamut CRM og op til Enterprise model. Priser er fra kr. 990 + vedligehold (afhængig af hvad du ønsker af funktionalitet).
Der er gratis seminare løbende både på Sjælland og i Jylland se agenda nedenfor og link hvor du kan tilmelde dig.
Lønsom kundeopfølgning og regnskab Du vil få et indblik i hvordan din virksomhed kan få en endnu mere effektiv kundeopfølgning og dermed store salg. Desuden vil du se hvordan regnskab kan blive let, enkelt og lønsomt.
Effektivt, komplet og enkelt at anvende Sådan får du succes med Mamut. Oplev hvordan virksomheder fra forskellige brancher tjener penge på effektiv brug af en Mamut-løsning. En løsning der giver adgang til al information i et og samme system