Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De vil kun handle med folk der har en detail virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, har haft en ide om at starte med at sælge T-shirter og kun t-shirter i en webshop, og jeg har fundet den leverandør jeg godt vil handle med, men der er det problem at de kun vil indgå samarbejde med folk der har en rigtig butik. Så har jeg det spørgsmål om det er lovligt at lave forretninger gennem en anden butik, altså f.eks. hvis jeg laver et samarbejde med en detail butik og så får dem til at samarbejde med dem som jeg gerne vil have produkterne fra, og så derefter køber dem direkte af butikken og sælger dem i min webshop? Er det muligt at lave sådanne ting overfor leverandøren eller ?

Lige et link med siden som jeg havde tænkt mig at importerer fra, www.designbyhumans.com

Det er efter min mening en rigtig god ide det de har lavet og synes det er nogle rigtig fede t-shirter de har.

Har også tænkt mig at udvikle det samme koncept bare i danmark, men det er meget omfattende ved ikke om jeg har modet til det på dette tidspunkt.

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian

Gå efter leverandøren og via konkurrenceloven tving ham til at levere til dig...

Så vidt jeg husker konkurrenceloven i kapitlerne omk. "karteldannelse" står der noget om, at en leverandør ikke må begrænse markedet og opdele det mellem bestemte forhandlere. Det må også gælde at leverandøren ikke "kun" må levere til en bestemt type butikker, men ikke til andre.

Samtidig står der i samme kapittel noget om diskrimination - altså må han ikke umiddelbart vurdere at du ikke er så god en forhandler som den "fysiske" butik.

Det hedder det fri marked, hvor butikker, såvel som leverandører ikke må begrænse en ydelse / vares fri konkurrence.

Tving ham - kontakt evt. en advokat og få en skriftlig udredning af lovgivningen på området og send en kopi til leverandøren inden du ringer til dem...

God vind - og god jul

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 01:06

Hej Christian

Årsagen til at de typisk ikke vil have med Internetforretninger at gøre er som regel to ting

- De endnu ikke aner kendsgerningen af Internethandels indflydelse anno 2008
- De ikke "gider" levere i de relativt små mængder webshops i de fleste tilfælde sælger

Det er absolut ikke to udtømmende årsager, men ud fra min erfaring de to hyppigste.

En anden erfaring siger mig også, at det ikke just er den bedste indgangsvinkel til et nyt leverandør/kunde-forhold at stille morgensur op med et advokatudskrift fra konkurrenceloven i hånden og kræve at de sælger til dig mens du stamper bestemt i jorden. Det tror jeg næppe du vil få det bedste forhold til din nye leverandør på ;-))

Hvad jeg derimod selv har prøvet (og det lykkedes mig at overbevise de førende fem marineudstyrsleverandører i Danmark om det efter at være kommet til Direktøren enten pr. mail eller tlf.) var at blive ved, om og om igen, at overbevise dem om at de ikke kan modarbejde Internethandlens fremadstormen, og at de enten kunne blive ved med stædigt at holde fast i deres detailhandel, eller se at få den suppleret med Internetforretninger.

Det er efter min bedste overbevisning den bedste måde at starte et samarbejde på. Og vil de stadig ikke herefter, så find en anden leverandør der véd hvad der sker i morgen og i næste uge, drop de andre, de vil alligevel ikke kunne levere til dig om 2 år når de er gået på røven fordi de ikke så snebolden komme flyvende ;)

Til slut - det med at gå igennem et detailled for at få fingre i produkterne - DON'T... leverandøren vil finde ud af det og afslutte samarbejdet med din detail-samarbejdspartner, en loose-loose.

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:21

Der er nok ikke meget at gøre.

1. Det er et amerikansk firma vi taler om. Så dansk markedsføringslov tæller ikke så meget her.

2.De har et skråsikkert concept, som de næppe fraviger. 

3. De har selv en fantastisk velsmurt afsætningsmaskine.

Conceptet er super.

Hvis du får en butiksindehaver til at købe ind og levere til dig med en minimal overhead, kan jeg ikke se, der kan ske hverken dig eller butiksindehaveren noget. Det værste vil være, at du oparbejder en god forretning og at de stopper leveringerne.

Jeg ville nok tænke over det mere end en enkel gang.

Ebbe

On-line PRservice for lokale erhvervsdrivende

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 15:45

Mange tak for de gode råd, det er måske lidt en dum ide at gå igang med dette, når jeg kan komme ud for at de lukker for leverancen.

Som du skriver Velving  så er det et rigtig godt koncept som jeg blev bidt af da jeg så det, og jeg har på fornemmelsen at der ikke rigtig er lavet noget lignende herhjemme, og siden som jeg har omtalt før ikke er særlig udbredt i europa.

Så har stadig en forhåbning om at der er et marked for dette i danmark og i resten af europa. Men så er det bare sådan at jeg synes det er en ret uoverskuelig opgave at gå igang med at sætte sådan en side / shop op har ingen kontakter til firmaer der kan lave de produkter jeg efterspørger.

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:10

Hej christian

Selve opsætning af siden tror jeg ikke bliver noget problem - de fleste webshop moduler man kan få i dag kan selv jeg finde ud af, og det siger altså meget om brugervenlighed, da jeg er en "spade" til sådan noget normalt :)

Jeg har evt. kontakter på textil siden, så du kan kontakte mig pr. mail hvis du vil videre med din ide.

MVH

Bendtsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)