Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cineo.dk hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 74
Fra  MUUV.DK Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lavet design, opbygning og struktur til min "firma"-hjemmeside, hvor jeg laver nogen små programmeringsopgaver, lidt design mm.

Ville gerne hører jeres generelle mening om sidens design, opbygning, venlighed over for robotter mm.

Linket er:
http://www.cineo.dk

Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 11:57

Jeg syntes det ser super godt ud. Det er virkelig lækkert og gennemført simpelt. Jeg er personligt ikke glad for billedet under "folkene bag cineo". Jeg ved at det er meget brut, men jeg sytnes det er skørt at skære ham af ved hovedet. Det virker i mine øjne meget upersonligt. Det er dog et flot billede, og jeg tænker at i evt. kan kompencerer ved at have fotos af jer selv nede på siden. Det ville i mine øjne gøre det mere personligt og troværdigt.

Derudover får jeg et generelt indtryk af at i er rimelig dyre. Jeg ved ikke om det er tilfældet, men en flot hjemmeside med præsentation af lækre produkter, helt uden at der bliver nævnt priser, får for mig en alarmklokke til at ringe, som siger "Det koster en BONDEGÅRD det her". Hvis det ikke gør det, tror jeg i skal overveje at få sneget en statement ind der hedder "Godt design og udvikling behøver ikke koste kassen". Hvor og hvordan har jeg ikke lige idé til. Er i derimod forholdsvis dyre, rammer det perfekt, og holder formodentlig nogle kunder væk, som alligevel ikke vil betale den pris i kræver.

Slutteligt syntes jeg lige i skal sætte body { bakcground-color: #ffffff; } i css'en. Her på min udviklingscomputer, har jeg baggrund sat til grå for ikke at glemme det. Selvfølgelig kører alle browsere i dag med hvid som default, men det kunne da ske at en tosse eller to har ændret deres default farve til skrigende pink, og det ville da være lidt synd for jeres kønne site. Derudover er der sikkert flere webfolk end mig, som kører med en anden default farve for at kunne se om der er sat en baggrundsfarve...

Håber du kan bruge mine tanker til et eller andet. Held og lykke med det.

Venligste hilsner

Michael

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Bolette Obbekær - Bedre web Skrevet kl. 12:24

I skriver :

"Cineo er en lille virksomhed og kan dermed tilbyde dig den løsning, du har brug for, til den helt rigtige pris."

Øh, det er vist ingen regel at lille=billig.

Bortset fra det så virker jeres design luftigt og appetitligt. Men jeres billeder er for anonyme, find nogle med mere relevans - fx. ligner billedet under "Bag om Cineo" en reklame fra et møbelhus.

Der er mange hjemmesider fra webbureauer, der er smarte, men også lidt "glatte" (og de bliver så upersonlige, at man ikke rigtig stoler på dem). Tag og brug nogle fotos, der er mindre smarte, men til gengæld fortæller om JER og jeres firma.

Jeres menupunkter lægger for megen vægt på Cineo og folkene bag. Det vigtigste er jeres produkter og løsninger, frem med dem! I kan så lave et punkt "Om Cineo", hvor I fortæller firmaets historie, hvem I er (med rigtige portrætter...) etc. Husk altid på at kunden vil vide, hvordan I kan lette hans liv, så få det frem på forsiden!

Held og lykke med projektet - jeg kigger gerne igen en anden gang, hvis I har brug for det.

Mvh

Bolette

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 74
Fra  MUUV.DK Skrevet kl. 12:30

# Michael

Mange tak for den positive feedback :) Rigtig konstruktivt og helt sikkert noget jeg vil tage til eftertanke.

Billederne af os har vi også tænkt os at få smidt på engang i fremtiden, men der skal vi lige have taget nogen fornuftige billeder, så det ikke begynder at ødelægge hjemmesidens fremtoning.

Men jo, vi har i sinde at være ret dyre da konceptet lidt går ud på at alt udvikles fra bunden og dermed bliver fuldstændig skræddersyet til kunden. Det er som regel større systemer vi har tænkt os at udvikle som giver udfald i en lang arbejdsprocess og dermed priser tilsvarende. Men selvfølgelig har vi også i sinde at tage mindre opgaver ind som ikke behøves koste en formue, så du har nok ret i at det ville være smart at gøre opmærksom på at det nødvendigvis ikke behøves koste en bondegård.

Vil give dig helt ret i at en baggrundsfarve skal defineres, plejer selv at være meget opmærksom på at alt på mine sider bliver defineret så man ikke overlader noget som helst til browseren. Så det skal jeg nok lige få ordnet.

Igen mange tak for feedback, helt klart noget jeg vil tage til mig!

Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:52

Jeg er glad for du kunne bruge det. Jeg syntes også Bolette har fat i nogle vigtige ting. Jeg syntes nu det er ret vigtigt hvem der står bag, når det nu er "dig" man køber til at udvikle på ens projekt i en længere periode, er du jo produktet. Eller i hvert fald en væsentlig del af det. Nu siger du selv at i først vil ligge portræt billeder på når i har noget ordentligt, og det er i mine øjne også den helt rigtige måde at gøre det på. En kæde er aldrig stærkere end det svageste led. Jeg vil give Bolette ret i at jeres billeder godt kunne være mere personlige og spændende. De er unægteligt meget "standard", og får måske ikke sat så mange tanker i gang. Men her går jeg igen udfra at det er i mangel på de der superlækre, professionelle og personlige billeder, som forhåbentligt kommer med tiden. Jeg syntes det i har nu fungerer som en både pæn og brugbar løsning indtil i får fingre i de helt geniale billeder, som kan fortælle jeres historie.

Jeg vil til dels give Bolette ret i forhold til at få produkterne mere frem, og evt. lidt mere "købs-apeel" på forsiden, jeg tror dog også man skal huske, at ansættelse af en programmør til f.eks. 100 kilo, ikke ligefrem er et impulskøb, som man skal fristes til, men noget man vælger efter at have sat sig godt ind i sagerne. Det er dog vigtigt at de ting man umiddelbart ser frister brugeren til at sætte sig ind sagerne og lade sig overbevise.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)