Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på www.dacadia.eu

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Efter fire og en halv måneds hårdt arbejde og en god del forsinkelse er min hjemmeside (www.dacadia.eu) endelig kommet op og køre. Derfor vil jeg meget gerne modtage jeres kommentarer og konstruktive kritik af både design og indhold.

På forhånd tak,

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 12:50

Hej Thomas

Tillykke med din nye side.

Der er rigtig meget nyttigt indhold, men opsætningen er dræbende tung.

1. Der er alt alt for meget tekst på forsiden. Find dit overordnede budskab og visualiser det med få ord/billeder. Folk skal fanges på forsiden og så skal de guides de rigtige stedr han for mere info.
2. Pas på med dit zik zak opsætning af højre venstre billeder, det er meget forstyrrende for læseflowet
3. Din menu, det er bliver meget tungt med din "undertekst" Feks: Tandrejser siger lidt sig selv, så skal man nok læse at man kommer til et eller andet land.
4. Super godt med testimonals i toppen af dit site.

det var lige mine få ord, håber det kunne bruges til et eller andet... held og lykke med siden

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 00:06

Hej Jens,

Tak for dine kommentarer.

Julen skal bruges til at skære teksindholdet på de forskellige sider en smule ned. 

Jeg er dog lidt bange for at reducere i teksten på forsiden. Det vil helt sikkert gøre den en smule mere spiselig for besøgende men jeg er bange for at det vil betyde at den bliver mindre spiselig for søgerobotterne. Min webadresse og siderne er næsten lige kommet op og jeg har hørt at Google straffer nye websites ved at give fordel til ældre sites. Derfor har jeg brug for at servere bedre "robot-orienteret" tekst end mine konkurrenter, da jeg ikke har mulighed for at slå deres "index-alder".

Mvh,

Thomas

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 02:03

Thomas Søndergaard:
Hej Aminoer,

Efter fire og en halv måneds hårdt arbejde og en god del forsinkelse er min hjemmeside (www.dacadia.eu) endelig kommet op og køre. Derfor vil jeg meget gerne modtage jeres kommentarer og konstruktive kritik af både design og indhold.

På forhånd tak,

Thomas

Flot side! Den ser ved første øjekast overbevisende ud, men det rinder lidt ud i sandet, ved nærmere eftersyn, og hvis jeg forestiller mig at jeg har en smertefuld kindtand som herhjemme vil koste 25.000

* du mangler introduktion, du går direkte til begrebet "tandturisme". Hvad er tandturisme? Hvorfor i det hele taget få lavet sine tænder? Er tænder ikke det, som folk primært burde søge din side frem på?

* hvorfor Ungarn? Flere jeg kender bruger Sverige, og med 67/100 kurs er det jo i top. Kender én der var i Sverige forleden, tandtjek + 2 røngtenbilleder, 600 kr ny kurs = knap 400. Hvorfor dog drage helt til Budapest for dette? Forklar? Der bør introduceres en grund, et slags argument.

* argumentér, brug prissammenlignings eksempler.  Her koster det xxx, i Budapest xxx osv. Hvad koster en bro, en stift, et gebis, en fyldning, et hul osv i Danmark versus Ungarn? Hvad koster et røngtenbillede? Hvad koster det at få fyldt en tand?

* designet virker ikke ens, det ser ikke ens ud i forskellige IE'er og FF'er, Safari, Opera osv. Hvorfor er nogle overskrifter højrestillede, og andre overskrifter venstrestillede?

* der er al, al for snæver afstand mellem billeder og tekst, teksten står for gnidret - ikke blot ift linieafstand, og billeder, men også ift sektionerne..

* igen - det er uklart hvorfor man skal vælge Budapest og ikke Malmø eller Vilnius, som begge er billigere. Der står blot f.eks "Budapest - en populær tanddestination. Budapest har meget at byde på for turister", øh - nå? Javist er Budapest en populær destination, men ligefrem at tage derned for at få boret i sine tænder...

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 02:23

Thomas Søndergaard:
eg er dog lidt bange for at reducere i teksten på forsiden.

Glem teksten på forsiden. Tænk på hvad din idés præmisser er :

* folk skal have lavet deres tænder

* tandbehandlingen kan kombineres med en rejse

* disse to ting i kombination kan gøres billigere for kunden, sammenlagt

Hvis der er noget mennesker er følsomme omkring, udover deres tænder, er det deres kønsorganer. Det er bevist i et hav af undersøgelser. Derfor bør du naturligvis først og fremmest skabe en tillid til tandbehandlingen på forsiden, fremfor at overbevise om hvorfor man lige skulle tage til Budapest.

Denne argumentation mangler i fatal grad. Tillid kan opbygges i form af forsikring om kvalitet, akademiske akkreditiver, referencer og andre ting. Overbevisning om hvorfor man skal vælge Budapest og ikke Danmark har (vel??) noget med pris at gøre. Derfor : Priseksempler på almindelige former for tandbehandling, udover de kvalitetsmæssige forsikringer.

Dernæst, og først derefter, en beskrivelse af, at det jo så kunne være morsomt at tage til Budapest, og få det gjort billigere samtidig. Jeg kan dårligt se at konceptet kan gå den anden vej rundt, dvs der er forskel på "Tag til Budapest og få ordnet dine tænder" vs "Få ordnet dine tænder og tag til Budapest". Har man tandpine er det mere presserende at få ordnet tandpinen, end at tage til Budapest.

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 00:49

Normal 0 false false false

Hej Konrad,

Tak for dine kommentarer.

Du nævner, at designet ikke ser ens ud i forskellige browsere, men så vidt jeg kan se fungerer det i IE, FF, og Opera, så du må meget gerne uddybe (så længe vi ikke taler om udskrift, for det bliver der arbejdet på).

Jeg har valgt at sætte overskrifterne skiftevis venstre- og højrestillet fordi jeg synes det ser godt ud (smag og behag) men også fordi de får en mere central placering og virker mere fangende når man skimmer ned over siden.

En del af de informationer du spørger om var allerede tilstede, så jeg har justeret en smule på nogle overskrifter og tilsat et par krydshenvisninger for at gøre det nemmere at finde igennem.

Jeg arbejder med et begrænset budget så der er mest økonomi i at ”fiske” efter potentielle kunder der allerede er åbne for ideen om at tage til tandlæge i udlandet. De besøgende der lander på mine sider vil enten have fundet mig som led i at søge information om tandlægebesøg i Budapest/udlandet eller de vil have hørt om Dacadia fra mit netværk af venner, venners venner, eller en af mine klienter.

Det er derfor med vilje at jeg ikke har bygget siderne op for at ”uddanne de uindviede” om at gå til tandlæge i Budapest. Selvfølgelig vil der altid være nogen der starter på bar bund, så under hovedmenuen ”Tandturisme” finde du sider med formål om at sælge fordelene ved at tage til Ungarn.

I en ”normal” salgsproces ville jeg gå fra ”hvorfor besøge en tandlæge i udlandet?” over ”hvorfor i Budapest?” til ”hvorfor vælge Dacadia?”, men da størstedelen af de besøgende der lander på mine sider allerede er klar over at der er sund økonomi i at tage til Budapest/udlandet er det min primære salgsopgave er at de skal vælge Dacadia frem for en af mine konkurrenter.

Hvis du har tandpine, så skal du gå til den nærmeste tandlæge, men skal du have lavet kroner eller broer, så kan det bedst betale sig at du kommer på besøg hos mig i Budapest.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 01:18

Alt i alt en fin side, men forsiden er altså ret tekst-tung, og der er en del grammatiske fejl, som nok bør rettes.

Ellers kan jeg kun give folk ret i de kommentarer, der er skrevet i indlæggene ovenfor.

Vigtigst er det med forside teksten.
At undersider så er tunge er helt ok, men den forside "skræmmer" nok mange.

Derudover er mouse-over farven i menuen ikke optimal efer min mening, men det er jo en smagssag.

Held og lykke med siden :)

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 11:59

Hej Thomas!

Thomas Søndergaard:
Du nævner, at designet ikke ser ens ud i forskellige browsere, men så vidt jeg kan se fungerer det i IE, FF, og Opera, så du må meget gerne uddybe (så længe vi ikke taler om udskrift, for det bliver der arbejdet på).

Har jeg skrevet det? :-) Nu har jeg kigget på den igen, med 4 forsk. browsere, og der var ingen forskelle overhovedet (umiddelbart synlige i hvert fald).

Thomas Søndergaard:
Jeg har valgt at sætte overskrifterne skiftevis venstre- og højrestillet fordi jeg synes det ser godt ud (smag og behag) men også fordi de får en mere central placering og virker mere fangende når man skimmer ned over siden.

Det har du måske ret i. Jeg synes heller ikke det får det til at se "billigt" ud eller sådan noget. Men alligevel. Det kan godt være det virker, men når det har med tandpleje at gøre tror jeg virkelig at førstehåndsindtrykket har betydning. Jeg forestiller mig, at desto mere "klinisk" eller "medicinal" siden tager sig ud, desto mere svarer den til produktet man forsøger at sælge. Sat på spidsen : En hjemmeside for en bedemandsforretning fyldt til randen med smileys, blinkende flashreklamer og hidsige farver vel nok skræmme en del potentielle kunder væk :-) Du/I er MEGET langt, imho - logoet i toppen, skrifttypen i logoet, farverne, billedet i banneret, menuen og ikke mindst footeren er rigtig tillidsvækkende og "tandlægeagtig", men så ser man forskellig horisontal-stillet tekst og en lyserød sparegris :-) Jeg synes også skrifttypen i teksten er for stor, for blå og for konventionel - prøv med en mindre slankere type i grå, og f.eks calibri, så vil det minde mere om en brochure fra en "rigtig" tandlæge, altså sådan én man går til i Danmark.  Men du/i har sikkert prøvet masser af - det er blot få detaljer jeg tror man kunne optimere, for at skabe ekstra tillid. Men når man så tager et vue udover tandlæge hjemmesider, også dem der tilbyder rejser, er de jo bestemt ikke pænere end din/jeres - tværtimod. Men med tekst osv, er det sådan noget som http://www.tpt.dk/lyngby.html jeg mener, der er det så bare virkelig dårligt lavet (det er et billede). Efter at have set "konkurrenternes" hjemmesider er der bestemt ikke meget at komme efter!!

Thomas Søndergaard:
Jeg arbejder med et begrænset budget så der er mest økonomi i at ”fiske” efter potentielle kunder der allerede er åbne for ideen om at tage til tandlæge i udlandet. De besøgende der lander på mine sider vil enten have fundet mig som led i at søge information om tandlægebesøg i Budapest/udlandet eller de vil have hørt om Dacadia fra mit netværk af venner, venners venner, eller en af mine klienter.

Jeg ville også kaste et par hundrede efter en google-kampagne her lige efter nytår, hvis jeg var dig - så kan du se om det virker (det gør det som regel, er min erfaring) og der er sikkert en del der skal have lavet tænder efter jul og nytår :-)

Thomas Søndergaard:
I en ”normal” salgsproces ville jeg gå fra ”hvorfor besøge en tandlæge i udlandet?” over ”hvorfor i Budapest?” til ”hvorfor vælge Dacadia?”, men da størstedelen af de besøgende der lander på mine sider allerede er klar over at der er sund økonomi i at tage til Budapest/udlandet er det min primære salgsopgave er at de skal vælge Dacadia frem for en af mine konkurrenter.

OK. Har du overvejet at inddrage Litauen? Det gør jeg selv, næste gang jeg skal have lavet noget - kender flere der tager derover, for at få lavet tænder, og det er både et smukt land, billigt og god tandarbejde, hører jeg.

Alt i alt - det kan nok ikke gøres så meget bedre, det skal nok blive til noget!

mvh

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 14:43

Hej Tobias,

Tak for din feedback.

Du nævner at der er en masse grammatikfejl på siden, men jeg kan ikke finde dem (jeg har boet i Ungarn i 10 år, men jeg har haft siden til korrekturlæsning hos familie i Danmark). Gider du smide mig en hurtig Privat Besked med de ting du henviser til?

Tak,

Thomas

Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Skrevet kl. 14:45

Hej Konrad,

Calibri fonten ser ud til at være et glimrende alternativ, så jeg har sat den på listen over de design-kommentarer jeg vil diskutere med dem der har produceret designet og hjemmesiden for mig.

Som du selv siger, så er annoncering på Google AdWords et must, så købetrafik og generering af gratistrafik fra links og omtale har første prioritet i de næste par uger.

Jeg er klar over at mine sider er lidt tekst-tunge, men jeg synes de er præsentable nok til at starte med - det skal de være, for jeg tjener jo ikke noget så længe jeg bruger mere tid på at pudse på varen frem for at sælge den.

Konrad:
OK. Har du overvejet at inddrage Litauen? Det gør jeg selv, næste gang jeg skal have lavet noget - kender flere der tager derover, for at få lavet tænder, og det er både et smukt land, billigt og god tandarbejde, hører jeg.

Jeg ved ikke meget om priserne i Litauen, men det ser ud til at de ligger omkring samme niveau som mine - nogle poster er billigere, nogle er dyrere. Hvis du alligevel er på ferie i Budapest kan et almindeligt rutinebesøg svare sig, men hvis du kun rejser for behandlingens skyld, så skal tilbudet fra din danske tandlæge ligge på 7-8000 kr. før besparelsen kan dække omkostningerne til rejse og ophold.

Jeg er dansk og min ungarske kone taler også flydende dansk, så vores lokalkendskab er en del af den generelle service og det sikkerhedsnet vi kan tilbyde vore klienter. Jeg tager mig personligt af alle klienter, så hvis du tager til tandlægen i Litauen, så går du jo glip af at blive holdt i hånden af en charmerende ung mand hvis der skal bores Big Smile

Mvh,

Thomas

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)