Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netcafe

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg mener at have læst et sted at man kan få en boomtown cafe på franchise basis, og holdet bag boomtown så står for det tekniske, og man sådan set "bare" skal passe forretningen
Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja, man vil vel kunne, hvis det vel at mærke var langt pokker i vold ude i provinsen i Thailand eller en anden nation i Sydøstasien.

Du ved vel at hovedparten af efteruddannelse til arbejdsløse foregår på VUC osv? Jeg tror ganske enkelt ikke på at i den vestlige verden at der findes "netcafér" hvor staten betaler for at lade arbejdsløse kan opkvalificere sine IT-kundskaber. Det er simpelthen urealistisk at det offentlige i DK ville tage en henvendelse fra en netcafé som ville opkvalificere de arbejdsløse, og dels vil det være skadeligt for virksomhedens brand at spille på flere heste (specefikt når det kommer til alvor = undervisning og fornøjelse = spillested/arkadehal/traditionel netcafé.

Dertil ville jeg eller nogen anden person som ville benytte sig af en netcafé som bare havde en smule viden om brugen af en computer og et basalt kendskab til IT-sikkerhed aldrig bruge en netcafé til at løse sine finansielle opgaver. Det er for enkelt at bryde en sikkerhedsnøgle til et netbank og systemadministratoreren kan afkode al upstream på netværket.

En netcafe kan man bruge, hvis man vil sende en e-mail hjem til mor/far eller anden person uden at der indgår personfølsomme data og/eller dette foregår via en gratis webbaseret e-mail klient fx. via jubii mail.

Ligeledes bør tyrkiskapmøller-om4år tage hensyn til markedets mæthed, båndbredde, konkurrenter helt ind til København (fx. TDC''s Boomtown, som er en stor og vigtig aktør på markedet), grundet transportiden er relativ lille fra Roskilde til København både via bil men også via tog.

Hvis tyrkiskapmøller-om4år virkelig skulle fokusere på noget som ville kunne trække penge til sin netcafé så skal det være øget dialog med forældrene i Roskilde. Hvorfor? Fordi forældre nu om dage bruger netcafér som dumping site til deres rollinger når de ikke kan passes i SFO''en i sommerferien, disse får ofte 50-100 kroner med pr. gang først til at købe spilletid men også til de traditionelle impulskøb som børn foretager (slik, sodavand, chips osv. hvor de virkelige penge skal tjenes, grundet prisen for en time på Internettet må betragtes som homogen, og dermed er forbrugerens valg udelukkende baseret på prisen ligesom en liter letmælk.)


MVH.
ReadyAndAlert

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

 

jeg har selv startet en netcafe´for et år siden med 9 manskiner og server det kostede omkring 225000 kr men så lavede jeg alt selv

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)