Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundeservice på nettet - kan man det ???

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicolai

 

tak for dit input. Enig mht. bureaukratiet. Du er selvfølgelig nød til at have nogle generelle retningslinier, som du melder ud, men netop ved at gøre andre ting, tror jeg at, ihvertfald de faste kunder, ved at disse regler kan bøjes lidt.. Og selvfølgelig kan de det.. Hvis den lokale købmand kender dig og du har glemt din pung, for du måske også lov til at vente med betalingen til næste dag, -men det er ikke sikkert at samme gør sig gældende i Bilka.. Og her tror jeg at vi som netshops kan vinde noget.. Ved at tage de gamle dyder op igen.. Derfor lagde jeg mit indlæg her.. For at se om det bare er mig )

 

En ting, som du skriver og som jeg vil tage til mig er det med en ekstra seddel lagt sammen med varerne, som kunden kan sende med retur.. Det er godt, så den stjæler jeg.. Håber at du kan leve med det

 

Gennemskuelighed overfor kunden er vigtig, ellers gør jeg også som dig.. Forlader kassen uden varer og vælger en anden.. (der er jo nok om budet).

 

Jeg har en lille tavle i på mit lager/butik, hvor jeg skriver små budskaber, som jeg skal huske mig selv på og et af dem er faktisk.. "Listen and Learn".. Lyt til kunden og lær af det.. Og fejl kan vi jo alle lave, men siger du undskyld, evt. putter en lille ekstra ting i pakken og så ellers lærer af det, så er der ikke sket varig skade (hopefully).

 

Held og lykke med projekterne

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Du hugger bare løs

Tror det er SmartGuy.dk jeg selv har hugget ideen fra i sin tid...


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Miami Beach, FL - USA
Tilmeldt 24. May 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey jeg vil anbefale brug af Liveperson.com, hvorpå man kan snakke og få support online hos butikken...
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
For mig er kundeservice først interessant, når det primære fungerer: hvordan finder jeg varen og hvordan kommer jeg ud af butikken.

 

Mht børnetøj (babytøj) så ville jeg satse på størrelsesangivelserne. De er så usikre i de mindste størrelser, at man skal kende det enkelte mærke for at vide, hvad lige der menes med størrelsen.

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
I modsætning til en fysisk butik, med rigtige mennesker, er Internet et koldt og upersonligt sted. I hvert fald som udgangspunkt. Mange af de ting man som serviceminded ekspedient næsten helt pr. automatik vil gøre for at glæde sine kunder er langt sværere at gennemføre på Nettet. Og hvis man prøver at kopiere off-line service direkte til online-service kan det let gå helt galt. F.eks. virker det ofte godt i en butik, hvis en venlig medarbejder kommer uopfordret hen og spørger en kunde om han kan hjælpe. På nettet kan man gøre det samme, f.eks. gennem en "May I help You" pup-up når folk har været på sitet mere end X sekunder. Men på Nettet virker den slags bare skræmmende på mange, så det vil jeg ikke anbefale.

Man bliver nødt til at levere service på mediets betingelser. En online shop er ikke bare ligesom en almindelig butik - på Internet, ligeså lidt som et website bare er en online avis. Det er et helt unjikt medie med fordele og ulæmper, som alle andre, og det er DEm der skal udnyttes.

Det virker somom du har meget godt styr på mange af de "bløde" værdier, men jeg tror det er vigtigt at du også tænker lidt mere i teknologi. En af de ting som flere og flere begynder at få succes med er, at implementere ting der gør købsoplevelsen til en social begivenhed, frem for en ensom vandring. Funktioner som "Kunder der købte dette produkt, købte også dette" kan være en start. Debatter, blogs, offentlige ønskelister osv. kan være andre skridt. Trendsales.dk gør en masse af den slags og resultaterne tæller for sig selv.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med at have videosekvenser af varerne?

 

Det kan være svært rigtigt at vurdere udseendet af en vare ud fra flade billeder, så der kan det være godt at kunne se dem fra flere sider, men allerbedst hvis man kan se dem ''live'' - og gerne i sammenhæng med noget af kendt størrelse, så man kan vurdere proportionerne.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Under tekniske "hjælpemidler" bør vil også nævnes "kommenter produktet"
- en funktion hvor kunderne kan give et produkt en kommentar eller
karakter.

Mikkel du har ret i, at et pop-up skræmmer. Men jeg kan godt lide ideen
med "May I help you"-online chat med en kundeservice medarbejder. Dette
stiller selvf. krav til konstant personale foran computeren (mod bare
at have en mobiltlf på sig).

Ved tøj kan jeg godt lide, når produktet er pakket ud og fotograferet
på en model (levende) så jeg kan se hvordan det sidder mm.
På http://store.dunhill.com/UK/eng/PagesPublic/home.aspx kan man zoome
ind på produktet. Lækkert men lettere ubrugligt i mange tilfælde.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Pyyha, nu bliver det avanceret, man skulle jo næsten tro at det var en flok webnørder, man snakkede med

 

Nå, men jeg har også mine ideer og visioner og jeg skal have "pløjet" alle jeres super inputs igennem til min egen "next generation Christobel".. En af mine ideer (I er lidt inde på det) var faktisk 3D billeder, hvor man kunne trække rundt i tøjet, som man nu havde lyst til, så kunne man selv studere syninger, elastikker m.m.

 

Med fare for at genere nogle (min egen målgruppe og køn), så tror jeg dog at der er MEGET stor forskel på hvordan mænd og kvinder ønsker at det skal være. Det må altså ikke være for teknisk eller for "smart" til mødre (målgruppen).. Jeg havde en kunde, som fortalte mig, at hun valgte alle de ting, som hun ville ha'' (sørgede for de rette størrelser m.m.) og så kom manden og ordnede resten med betaling osv, for det syntes hun var alt for teknisk  -Og det er altså ikke for at hænge nogen ud, men den "lille" forskel gør sig altså også gældende...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en misforståelse, at mere teknik gør det mere "nørded". Tværtimod! Sammenlign det med en bil. Tror du en gammel Ford T er mere "kvindevenlig" end en moderne elektronisk styret bil? Nej, en ny bil, med al sin teknik, er både lettere og mere intuitiv at køre end en gammel Ford T. Et website der er programmeret med meget ringe eller simpel teknik, kan ofte være sværere og mindre intuitiv at bruge end en hvor der er brugt tilstrækkeligt resurser på at gøre det så let som muligt for brugerne at anvende. Teknisk avanceret byggtet, betyder ikke nødvendigvis mere avanceret a bruge. Tværtimod.
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/6/2006 8:47:13 AM Forfatter: Mikkel deMib Det er en misforståelse, at mere teknik gør det mere ''nørded''. Tværtimod! Sammenlign det med en bil. Tror du en gammel Ford T er mere ''kvindevenlig'' end en moderne elektronisk styret bil? Nej, en ny bil, med al sin teknik, er både lettere og mere intuitiv at køre end en gammel Ford T. Et website der er programmeret med meget ringe eller simpel teknik, kan ofte være sværere og mindre intuitiv at bruge end en hvor der er brugt tilstrækkeligt resurser på at gøre det så let som muligt for brugerne at anvende. Teknisk avanceret byggtet, betyder ikke nødvendigvis mere avanceret a bruge. Tværtimod.

 

Jeg er ikke uenig med dig Mikkel, men jeg siger blot at der er forskel på hvad mænd og kvinder opfatter som "smart"... Og nu hvor du selv nævner biler, så vil rigtig mange kvinder gerne ha'' en lille "nem" bil, som næsten kan "bakke" -og mænd en stor med masser af tilbehør og finesser, som gps og deslige. Man tænker forskelligt. Der var engang noget i TV om nogle kvinder, som havde designet en bil efter deres smag, -og den var anerledes, skal jeg da love for ) Nu hører jeg jo selv til dem, som ønsker mig en volvo S80, så jeg er nok ikke den rigtige type kvinde at spørge i den sammenhæng, -men nu bevæger vi os jo også lidt væk fra det oprindelige emne...

 

Jeg følger jo lidt med i de forskellige debatter omkring børn og udstyr andre steder på nettet og det, som slår mig er at INGEN af kvinderne nævner smarte features som zoom, video osv., men de kommenterer gerne farver og udseende på diverse shops. Og så servicen omkring levering. Den er meget vigtig for dem.. og jeg kan spore en vis uenighed omkring tilmelding af nyhedsbreve/klubber.

 

Og så lige til slut.. Jeg har en ung pige, som hjælper mig lidt i shoppen og hun havde skrevet en lille sjov ting på vores tavle, som egentlig opsummere det med kundeservice på en meget fin måde... " SYNG mens du arbejder - så bliver du glad".. Jeg ved, at det er fordi hun ønsker sig en radio i butikken ) men jeg syntes alligevel at det rammer, -for hvis du selv går rundt og er lidt smågnaven og ikke rigtig gider, så smitter det af i alle led - og i sidste ende kan kunden mærke det.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)