Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gemme overskud fra SU-styrelsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Som ægte studerende, så har jeg også mine kvaler med hensyn til den evige kamp om, at undgå tilbagebetaling af SU.

 

Nu er det sådan, at jeg udover min egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) også har et studiejob. Jeg har netop fået oprettet en kapitalpension hvor en del midler  fra min arbejdsgiver vil blive indbetalt på for, at undgå den før omtalte tilbagebetaling.

Nu kommer udfordringen dog med, at gemme overskudet fra min virksomhed et eller andet sted. Jeg har tidligere nær studeret virksomhedsordningen (VSO), men på baggrund af størrelsen af overskudet, så vil jeg vurdere, at det ikke er rentabelt, at skulle hyre en revisor til at klare dette.

 

Derfor vil jeg høre om nogle af jer måske har alternative forslag nu her i 11. time inden årsskiftet?

 

Mvh. Mikkel Jørgensen

 

P.S. Indlæg vedrørende SMBA har ikke interesse - accepter det venligst!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Socialt bedrag bliver ikke lovligt, blot fordi man kalder det noget andet.

Den dag du bliver topskatteyder vil du forstå problemet.

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager, men jeg vælger, at se bort fra denne kommentar da jeg finder den upassende og da jeg ikke har haft mulighed for, at reagere i tide på de forhold som har påvirket, at jeg nu står i den nævnte situation.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Mikkel Jørgensen:

Beklager, men jeg vælger, at se bort fra denne kommentar da jeg finder den upassende og da jeg ikke har haft mulighed for, at reagere i tide på de forhold som har påvirket, at jeg nu står i den nævnte situation.

Så er der jo  nok ikke andet for end at du må tage konsekvensen af  den manglede "rettidig omhu".  

Mvh

Ravn

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har brug for pengene i din privatøkonomi, så brug det lille overskud på noget fornuftigt i virksomheden.. hellere det, end SU æder dem vil jeg sige.

Det er der intet odiøst i :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Først da jeg læste Hillswalks indlæg tænkte jeg hvad har han gang i men manden har jo ret. Når jeg reagerede sådan ved første indtryk var det jo fordi jeg læste "at gemme overskuddet" som at opspare det i virksomhedsordningen. Det er den mulighed har eller også bruger du overskuddet ved at købe aktiver som kan straksafskrives.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)