Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårlige betalere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en mindre enkeltmandsvirksomheder og oplever i ny og næ dårlige betalere. Har p.t. en ubetalt faktura på knap 5000. Hvad er muligheden for at få sine penge hjem, når det gælder sådanne småbeløb. Jeg har læst noget om at man kan føre sag uden advokat når det gælder beløb under 50.000. Er der nogen der kender den nærmere proces? Mvh Jonas ...

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid lave en politianmeldelse og kræve varen retur eller pengene..
Det koster vidst ikke noget, men er nok heller ikke den hurtigste måde.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes altid at det er en god ide at bruge RKI, debitorregisteret eller hvad de hedder.

Og så har jeg ingen betænkeligheder med hverken at true eller føre det ud i livet.

Hilsen Jakob

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas Wink

Det kunne være lidt interessant at høre hvilken slags virksomhed du driver, for at kunne svare dig!

Jeg driver også en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg sælger konsulentydelser og Coaching.

Når jeg sælger Coaching, opnår mine kunder rabat ved køb af 5 x sessioner. Mit krav er, at de betaler for alle sessioner ved første Coach session.
Det betyder, at jeg altid har mine penge hjemme.

Ved konsulentydelser, laver jeg en kontrakt, som de underskriver, hvor de skal betale den dag opgaven udføres. 
Jeg har aldrig oplevet dårlige betalere.

Måske kan du benytte rådet til din branche? Yes

 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oplever selv problemet, desværre ret ofte. Det er for det meste småbeløb (300-800 kr.), men det kan være irriterende at skulle rykke folk for at betale.

Jeg gør det på den måde, jeg sender varen, og så overfører folk pengene til min konto efterfølgende. Jeg kunne selvfølgelig godt opkræve betalingen først, men da for mange er mistroiske, sender jeg varen først. Har  dog altid modtaget pengene.

Casper.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... du starter med at kigge i min blog - se link nedenfor - og find indlægget om rykkerbrev... så sender du sådan et rykkerbrev og venter 11 dage. Så udfylder du denne blanket og vedlægger 500 kr. og fremsender materialet til retten der hvor ham der skylder dig pengene bor. så opstår en simpel retssag hvor dommeren skal vejlede dig... han indkalder til et møde, og du får måske en dom. herefter lader du sagen fortsætte i fogedretten. Du kan også - hvis der ikke er indsigelser - anvende en blanket der hedder "betalingspåkrav" søg på domstolenes hjemmeside

 

http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Sm%C3%A5sager%20-%20St%C3%A6vning.doc

Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Jacob. Det var til stor hjælp. Et lille spørgsmål: Hvis jeg vælger at bruge blanketten, der hedder "betalingspåkrav", skal der så også trues med noget i rykkeren? Og I så fald hvad? Så kan jeg jo ikke true med inkasso ... eller hvad?

Mvh

Jonas  

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

"Du kan altid lave en politianmeldelse og kræve varen retur eller pengene.."

Hvad skulle politiet kunne gøre ved det? Det er ikke ulovligt ikke at betale sine regninger (desværre)
Man kan heller ikke altid bare kræve sine varer retur, selvom de ikke er betalt.

Med fare for at lyde som en mavesur stodder, så vil jeg anbefale at man kun udtaler sig om ting man har forstand på. :-)

Jeg har i vores firma vedtaget, at alle rykkere, uanset størrese, bliver sendt til inkasso og dernæst i byretten. Det er en underskudsforretning, men så ved jeg at  jeg ikke kan gøre mere, og kan sove godt om natten, uden at være sur og bitter :-)

Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan.

Det lyder ikke som om det er dine egene penge du udtaler dig om, for hvordan kan man " sove godt om natten, uden at være sur og bitter " hvis man er blevet taget i r.... af en virksomhed. Jeg synes godt nok det stikker lidt dybere end som så.

Hvis man bare kan sige, "det var bare ærgerligt", så har man enten for mange penge, eller er man i hvert fald en mand med storsind ;o)

Jeg ved ikke om man skal være sur og bitter, men det skal i hvert fald ikke forfølge en i længere tid, det er det som regel ikke værd.

Jeg har stor fornøjelse ved at advarre andre om virksomheder som har snydt mig, og hvor jeg ved at jeg har gjort alt for at få pengene hjem. Altså enten ved brug af vores advokat eller Inkasso selskab. Jeg ville aldrig skrive noget om nogen hvor jeg ikke kunne have 100 % god samvittighed for det jeg skriver om dem, man skal jo ikek følge i fodsporret på dem der svindler/snyder.

Er enig i "politianmeldelse", det duer ikke til noget som helst hvad jeg ved af...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)