Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverteringspris på Adwords

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu haft to Adwords kampagner kørende i lidt over et år uden den store succes.

Jeg har eksperimenteret en del med både budget og klikpris og tilføjet søgeord af flere omgange samt ændret i annoncetekster flere gange. Generelt synes jeg, at jeg har fulgt alle de gode råd, jeg har kunnet opstøve, men lige meget hjælper det. Uanset hvad jeg gør, koster en konvertering mig omkring 200 kr. i snit. Men det giver jo ikke mening, hvis den gns. ordre størrelse kun er f.eks. 300 kr.

Har derfor overvejet helt at droppe Adwords kampagner til fordel for den organiske optimering. Desværre tager det bare så laaang tid at komme helt op på de organiske søgeresultater, så jeg føler jeg bliver nødt til at gøre noget imens, men jeg gider snart heller ikke at smide flere penge efter Adwords, når jeg ikke føler, at jeg får investeringen hjem igen.

Er der nogen der oplever det på samme måde som mig? Hvad betaler I typisk for en konvertering? .... og findes der overhovedet nogle alternativer?

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din gennemsnitlige klikpris?

Jeg har prøvet at sætte max. bud ned til 35 øre. Så kommer ens annonce godt nok et stykke ned på side alt efter hvor hård konkurrencen er, så du vil få færre klik om dagen, men så falder konverteringsprisen jo også.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor høj er din Click Through Rate på dine adwords kampagner?
Hvor høj er din konverteringsrate på din hjemmeside?

Det kan godt være at din adwords kampagne er god, men at det er din hjemmeside som konverterer rigtig dårligt. Det vil den blive ved med selvom du vælger organisk. 

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jace:

Hvad er din gennemsnitlige klikpris?

 

Jeg har som sagt eksperimenteret lidt med den gns. klikpris. I den seneste tid har jeg holdt den nede omkring én krone.

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Greyzone:
Hvor høj er din Click Through Rate på dine adwords kampagner?
Hvor høj er din konverteringsrate på din hjemmeside?

 

CTR er henholdsvis omkring 10% på katte kampagnen og ca. 5% på hunde kampagnen.

Konverteringsraten ligger på omkring 0,7 i gns. på siden.

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lise

Det træls situation med din konverteringsrate, du har ellers en rigtig lækker hjemmeside der opfylder de fleste "gyldne regler". Jeg brainstormer lige:

- se på browser indstillinger på dem der køber, måske er der nogle browsere der ikke kan handle hos dig!

- se på kortbetalingskort, virker de alle sammen, er der hjælp til at finde ud af hvad kort nummer og kontrolcifre er osv?

- google adwords kvalitetsresultat er dårlige, dårlige landingspage

- jeg ser du har mange udgående links osv, ideen er jo god, men kan lede kunden væk fra din side, fordi de har fundet noget mere interessant!

- du har nogle fine billeder, men måske få taget nogle flere stemningsbilleder. En hundekurv hvor en hund ligger i, det associerer til deres egen hund!

- din søgefunktion er gemt meget væk desværre. måske sætte den frem så kunden ser den hurtig, der mange der starter med søgeboksen.

Det var lige hvad jeg kunne komme på søndag aften Wink

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg godt det ikke var det tråden oprindeligt handlede om, men noget jeg tror der kan hjælpe din konvertering op:

- For det første virker produktsiden ikke ordentligt her (Firefox og Safari på Mac). Billederne står oven i teksten og virker ikke optimalt. Hvis det også ser sådan ud på Firefox på Windows er det meget kritisk.

- Nu kan jeg se du også yder telefonsupport. Er det i dagtimerne (eller er det her dit fuldstidsjob)? I så fald, så smid det ud i højre side over nyhedsbrevet! Der mangler noget mulighed for kontakt med kunden, det skal man virkeligt selv opsøge. Kunne især forestille mig det er noget din målgruppe, gerne ville gøre brug af!

- En småting er, at jeg synes du roder lidt rundt i de foreskellige fonte og skriftstørrelser (synes i øvrigt skriftstørrelsen skal en tak eller to op). Bestem dig for en, og så lad den gå igennem på alle sider. Noget af dit indhold med katteformidling osv. ville tage 2 sekunder at lave om, så det passer til resten af siden mht. layout.

- "Til tobenede" synes jeg er en meget sød, omend lidt kluntet overskrift. Hvad med "Til Dig Selv" eller "Til ejeren" eller noget i den stil?

- Når jeg har klikket ind på Hundehalsbånd står den med fed derefter hos mig...

- Bestil knappen virker ikke?! Hvorfor?

Derudover synes jeg også du skal opsøge mersalg noget mere. Kunne finde en side, med "Du er måske også interesseret i...", men det var til produkter i samme kategori?? Hvad med at krydse dem - hvis man skal have en seng, skal man da også have en børste - hvis man skal have en børste, skal man da også have noget legetøj osv. Disse synes jeg dog først skal komme EFTER man har puttet produktet i kurven - så man er sikker på man ikke forstyrrer brugerens køb af produktet..

Det var lidt hurtigt her en søndag aften/nat! Held og lykke med hjemmesiden! :-)

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores erfaringer med Adwords svarer ret nøje til dine. Det har fået os til at droppe Adwords og satse på søgemaskineoptimering i stedet. Det er et større arbejde og resultaterne kommer meget langsommere. Men når man betaler mere for en kunde end man tjener på kunden, så er beslutningen vel ikke så vanskelig?

Som et alternativ kunne du prøve en annonce på Facebook. Det fungerer fuldstændig ligesom Adwords. Og der er efter sigende vildt mange danskere på Facebook lige for tiden.

 

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med sexlegetøj og alt til erotiske rollespil.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

1.000 tak for input og kommentarer Smile

Har lige et par spørgsmål (og svar):

RS:

- se på browser indstillinger på dem der køber, måske er der nogle browsere der ikke kan handle hos dig!

Hvordan kan jeg vide, om der er nogle browsere, der ikke kan handle hos mig?

RS:

- google adwords kvalitetsresultat er dårlige, dårlige landingspage

RS:

- se på kortbetalingskort, virker de alle sammen, er der hjælp til at finde ud af hvad kort nummer og kontrolcifre er osv?

Jeg tester jævnligt de kort jeg har mulighed for at teste (dvs. dem jeg selv har). Ved ikke lige hvordan jeg kan teste, om JCB og Visa Electron virker. Men der er jævnligt kunder der betaler med Visa Electron.

 

RS:
- google adwords kvalitetsresultat er dårlige, dårlige landingspage

 Hvad mener du med dårlig landing page? Hvis en kunde f.eks. søger på "kattebakke" lander de på siden med kattebakker og lign. Jeg har nemlig valgt at lave en annoncetekst til hver eneste produktgruppe i shoppen.

RS:

- jeg ser du har mange udgående links osv, ideen er jo god, men kan lede kunden væk fra din side, fordi de har fundet noget mere interessant!

Det håber jeg ikke. Det var i hvert fald ikke, det der var meningen. Men god pointe!

RS:

- du har nogle fine billeder, men måske få taget nogle flere stemningsbilleder. En hundekurv hvor en hund ligger i, det associerer til deres egen hund!

Også en god pointe. Det er bare lidt svært, når man ikke lige har et fotostudie, hvor man kan tage nogle ordentlige billeder. Har tidligere forsøgt med nogle "amatør" billeder, men jeg føler, de falder lidt udenfor.

RS:

- din søgefunktion er gemt meget væk desværre. måske sætte den frem så kunden ser den hurtig, der mange der starter med søgeboksen.

 

Det må jeg lige få min webdesigner til at kigge på. Har tidligere haft den oppe i venstre hjørne, men det var så på bekostning  af selve produktmenuen.

 

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej chrholck,

Også tusind tak til dig for relevante input til højere konvertering Smile

Har også lige et par kommentarer og spørgsmål:

chrholck:

- For det første virker produktsiden ikke ordentligt her (Firefox og Safari på Mac). Billederne står oven i teksten og virker ikke optimalt. Hvis det også ser sådan ud på Firefox på Windows er det meget kritisk.

Det var jeg slet ikke klar over. Må lige vende det med DanDomain og høre, om der overhovedet er noget, man kan gøre for at optimere til Mac. Godt jeg ikke endte med at købe en Mac book Wink

chrholck:

- Nu kan jeg se du også yder telefonsupport. Er det i dagtimerne (eller er det her dit fuldstidsjob)? I så fald, så smid det ud i højre side over nyhedsbrevet! Der mangler noget mulighed for kontakt med kunden, det skal man virkeligt selv opsøge. Kunne især forestille mig det er noget din målgruppe, gerne ville gøre brug af!

Også en god pointe. Oplever i stigende grad at kunder ringer med forskellige spørgsmål. Jeg ønsker dog ikke at have faste telefontider, da jeg også laver mange andre ting. Der er dog altid mulighed for at lægge besked, så jeg kan ringe tilbage asap.

chrholck:
Jeg havde dog tænkt på at placere telefonnr. i bunden af siden i forbindelse med info mailen.

chrholck:

- En småting er, at jeg synes du roder lidt rundt i de foreskellige fonte og skriftstørrelser (synes i øvrigt skriftstørrelsen skal en tak eller to op). Bestem dig for en, og så lad den gå igennem på alle sider. Noget af dit indhold med katteformidling osv. ville tage 2 sekunder at lave om, så det passer til resten af siden mht. layout.

Du har helt ret! Det er bare ikke altid så nemt at ændre i det oprindelige, da der ligger en masse koder derinde, som jeg ikke aner, hvad jeg skal stille op med. Så der får jeg nok brug for noget prof. hjælp.

chrholck:

- "Til tobenede" synes jeg er en meget sød, omend lidt kluntet overskrift. Hvad med "Til Dig Selv" eller "Til ejeren" eller noget i den stil?

 

 Du har ret igen! Den er hermed ændret Wink

chrholck:

- Når jeg har klikket ind på Hundehalsbånd står den med fed derefter hos mig...

Forstår ikke lige hvad du mener? Men jeg har flere steder valgt at lave søgeord med Fed som et led i SEO processsen!

chrholck:

- Bestil knappen virker ikke?! Hvorfor?

 

Det forstår jeg heller ikke? Det gør den i hvert fald hos mig. Men hvis der er andre der oplever det samme, hører jeg meget ferne fra jer!

chrholck:
Derudover synes jeg også du skal opsøge mersalg noget mere. Kunne finde en side, med "Du er måske også interesseret i...", men det var til produkter i samme kategori?? Hvad med at krydse dem - hvis man skal have en seng, skal man da også have en børste - hvis man skal have en børste, skal man da også have noget legetøj osv. Disse synes jeg dog først skal komme EFTER man har puttet produktet i kurven - så man er sikker på man ikke forstyrrer brugerens køb af produktet..

Jeg er ikke sikker på, at min shopløsning giver mulighed for at sætte det ind efterfølgende. Men det er en rigtig god idé, hvis det ellers er muligt. Og af hensyn til den interne linking er det naturligvis meget godt at mixe produktgrupperne.

Men personligt er jeg ret træt af, at få smidt alle mulige produkter i hovedet, som jeg ikke er interesseret i. Kan heller ikke fordrage den der med, "Kunder, der købte dette produkt købte også .......". Hvad rager det mig! Wink

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)