Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

soundrecorder integreret i website

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at opsætte en løsning på et website således at en bruger ved få klik med musen får mulighed for at indspille et soundclip af kortere varighed, som straks efter endt optagelse nemt uploades til sitet?

Det som er missionen er at gøre funktionen så brugervenlig, at det eneste krav er tilstedeværelsen af en mikrofon hos brugeren ved skærmen. Jeg selv ville ikke have noget problem med at hente sndrec32 frem som følger med windows og foretage optagelsen, men jeg vil gerne have fat i laveste fællesnævner.

Spørgsmålet går så nærmest på om et website kan launche sndrec, og også suge den fil som brugeren får optaget - uden brugeren behøver skulle gemme filen på eget drev, og dernest uploade via traditionel browse and select file feature.
Måske er sndrec32 ikke løsningen.. måske der er andre muligheder(?)

sekundært vil jeg gerne have et bud på om en en evt. mulig løsning stiller umenneskeligt store krav til båndbredde hos brugeren. Soundclippet skal være af op til 1 minuts varighed, hvor kvaliteten ikke er af afgørende betydning. Genkendelligt talesprog er målet - støj som ved en telefon er acceptabelt.

AT stille krav til brugeren om at downloade en recorder-applikation er acceptabel, men ikke ønskværdigt.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:10

Med Flash har du adgang til lokale ressourcer som mikrofon og webcam. Det bør derfor være muligt at lave en lydoptager i Flash, som lagrer den optagne lyd direkte på serveren, så der ikke skal downloades applikationer m.v.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:55

David har ret i at flash kan tilgå mikrofonen. Men jeg kan ikke lige se hvordan man skal få hevet en mp3 ud på serveren fra flash..

Umiddelbart tror jeg at java applikation er den bedste løsning. Det kan køre online og gøres nemt..

Venligste hilsner

Michael Valentin

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)